شیائومی اپل آسیا
بازدید 260
1

شیائومی اپل آسیا یا همان اپل 2

اصلا همین که کمی بزرگتر میشوی و پا به بازارها میگذاری و اقدام به خرید کالایی میکنی ، به آسانی این را در میابی که چین همه جا هست . کارتون زبل خان رو یادتون میاد ؟ یک دیالوگ معروف داشت که میگفت زبل خان اینجا ، زبل خان اونجا ، زبل خان همه جا … انگاری چین همان زبل خان است . محصولاتش تمام بازار را شامل شده اند و بر روی هر چیزی که دست بگذاری قطعا نسخه ی چینی اش هم با قیمت مناسبتر موجود است . حال گاه با خوبی همان کیفیت گاه هم با کیفیتی پایین تر از کیفیت آن برند دیگر.
لازم نیست که مطالعات بسیاری درباره ی این کشور داشته باشی تا این را دریابی که مردمانش در تلاش و کوشش و پشت کار حرف اول را در جهان میزنند . افرادی خستگی ناپذیر که نمونه ی اخلاق و پشت کارشان را بارها و بارها در فیلمها مشاهده نموده ایم .
حال عده ای از این افراد در کنار هم جمع شدند و برندی را ایجاد نموده اند با نام شیائومی اپل آسیا . برندی که در کمتر از هشت سال توانست رتبه پنجم جهان را در رده گوشی های هوشمند ، از آن خود کند . ایده اولیه اش ساخت گوشی های هوشمند با کیفیت بالا اما قیمت پایین بود که این ایده اش را از طریق اینترنت به فروش رساند و نشان داد که میتوان رقیب جدی ای برای شرکت های با قدمت بسیار ، باشد . اما فقط به گوشی کفایت نکرد و تصمیم گرفت تا نامش را بر هر آنچه که میتوان اسمش را گذاشت ، “وسیله ی الکترونی” هک کند . درنتیجه شما میتوانید براحتی پاور بانک شیائومی، تصفیه هوا شیائومی، ترازو شیائومی، تلویزیون شیائومی، انواع هدفون ، هدست و هندزفری شیائومی، اسپیکر شیائومی، دوربین شیائومی، دستبند سلامتی شیائومی، لپ تاپ شیائومی، تبلت شیائومی و … را تهیه کنید . آن هنگام که شروع به کار کرد موفق شد تا در کمترین زمان ممکن بازار کشور خودش را به دست بگیرد . حال کم کم زمزمه ایی میشنویم که شیائومی اپل آسیا را اپل دو و یا اپل چین می نامند و به این نام ها نیز میشناسندش . شاید اولین جرقه این نام گذاری بر میکردد به زمانیکه شیائومی اپل آسیا اولین گوشی هوشمندش را همزمان با ایفون 4s به بازار عرضه نمود و با فروش با ورنکردنی خود به همگان ثابت کرد که تنها یک نام اصیل و دیرنه که بر روی یک محصول هک شده است کافی نیست و خیلی چیزهای دیگری هست که باید به آنها توجه داشت . شاید یکی دیگر از رازهای موفقیت این استارت آپ پس از ادعای حقیقی اش در ارتباط با این که کیفیت را با کمترین قیمت به ارمغان می آورد ، تبلیغاتش با کمک شبکه های اجتماعی و استفاده از بازار های موجود در آن است .

مخلص کلام این که اگر خواستار این هستید تا گوشی ای به زیبایی اپل اما با سیستم عامل اندروید و به همان زیبایی اپل با قیمت کمتر در اختیار داشته باشید بهتر است در هنگام خرید تلفن همراه به دنبال برند شیائومی اپل آسیا باشید .
اما قسمت مهیج ماجرا انجاست که ببینیم اپل در مقابل این چنین رقیبی چگونه بازهم ادامه میدهد تا جایگاه اولش همچنان حفظ شود …

همچنین بخوانید در پیویو :

ساخت تیزر تبلیغاتی در مشهد

بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد

اخیرا در خبری گفته شد که شیائومی اپل آسیا و مایکروسافت تفاهم‌نامه‌ی همکاری غیر رسمی را در زمینه‌های هوش مصنوعی ، رایانش ابری و سخت‌افزار امضا کردند . همکاری دو کمپانی بزرگ آمریکایی و چینی با یکدیگر در زمینه‌ی هوش مصنوعی تا این زمان سابقه نداشته ، اما چون هر دو کشور چین و امریکا بزرگترین بازارهای جهان در این مورد هستند، کاری هوشمندانه به نظر می آید . مایکروسافت میخواهد به شیائومی امکان استفاده از محصولات رایانش ابری اش ، از جمله ( آزور Azure )، برای پیشرفت گوشی ها، لپ تاپ ها و گجت‌ های هوشمند خود و ارائه محصولاتش در دنیا به کار ببرد . این مشارکت حضور مایکروسافت در چین را بالا می برد . همچنین شیائومی قصد دارد از دستیار صوتی مایکروسافت (کورتانا) در اسپیکرهای هوشمندش با اسم Mi Ai استفاده کند .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

محمد موسوی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *