تاثیر حرف دیگران
بازدید 4781
۷

چگونه تحت تاثیر حرف دیگران قرار نگیریم؟

گاهی اوقات اطرافیان ما پیشنهاداتی می دهند که ذهنیت ما را درمورد موضوعات مختلف زندگیمان خراب می کنند. اینها تاثیر حرف دیگران روی ماست. اهمیت ندادن به حرف مردم از سری مهارت هایی است که هر انسانی باید در زندگی مثل صبر و تحمل بیاموزد. از قدیم بسیار شنیده ایم که می گویند در دروازه را می شود بست ولی در دهان مردم را نه. کاربرد این ضرب المثل زمانی است که کسی از نظرات و عیب جویی دیگران ناراحت شده و تاثیر حرف دیگران روی رفتار او بسیار است. همیشه افرادی در اطرافمان هستند برحسب خیر خواهی، صمیمیت و یا حتی حسادت در مورد موضوعات مختلف زندگی ما نظر می دهند.

تاثیر حرف دیگران

انسان موجودی تغییر پذیر است، یعنی تحت تاثیر حرف دیگران قرار می گیرد اما گاهی این تاثیرات منفی است و باعث رنجش فرد می شود. دیده شده که تاثیر حرف دیگران، زندگی هایی را با مشکل روبه‌رو کرده و توقعات خانوادگی را بالا برده است. در جامعه ما ارتباط و روابط اجتماعی انسان ها با یکدیگر وظایف و آدابی دارد که با رعایت کردن آنها می توان زندگی موفقی داشت و ارتباط با همنوعان را حفظ کرد.

اگر فرد مورد نظر دارای شخصیتی حساس باشد و تاثیر حرف دیگران برای او زیاد باشد، این اتفاق برایش بسیار ناراحت کننده تمام می شود. چنین فردی برای وفق دادن خود با نظر دیگران باعث آزار خود می شود و بعضا تحت تاثیر نظر نادرست دیگران خیال بافی هایی در ذهن خود انجام می دهد و مدتی درگیر این مسئله است. ما در اینجا راه های آورده ایم تا هم ارتباط شما با افراد حفظ شود و هم تحت تاثیر حرفهای آنها قرار نگیرید.

1. ایجاد مرزهای سالم

تاثیر حرف دیگران در زندگی
حد و مرز های خود را مشخص کنید

اگر همكاری دارید كه وقت شما را با غر زدن از كارش تلف مي كند يا دوستي كه هميشه از شما درخواست پول مي كند، بهتر است که مرزهای سالمی برای خود تعیین کنید. نه بگویید و در مورد چیزهایی که می خواهید یا نمی خواهید صحبت کنید. اگر افراد را آزاد بگذارید، برخی از آنها وقت، پول و انرژی شما را مي گيرند. هنگامی که مردم مرزهای شما را زیر پا می گذارند، با جدیت جلوی آن را بگیرید. اجازه ندهید تاثیر حرف های دیگران در زندگی شما پر رنگ باشد.

2. مسئولیت احساسات خود را بپذیرید.

دیگران را به خاطر ایجاد احساس گناه یا احساس بد نسبت به خودتان سرزنش نکنید. مسئولیت کامل احساس خود را بپذیرید تا تاثیر حرف دیگران برای شما آزاردهنده نباشد. اگر کسی احساسات شما را به شکلی نادرست تحت تاثیر قرار می دهد، اقدام مثبتی انجام دهید. یا شرایط را تغییر دهید یا نحوه واکنش خود را نسبت به موقعیت. شاید تصمیم بگیرید که وارد یک محیط جدید شوید یا اینکه چند نفس عمیق بکشید، از واگویه های مثبت استفاده کنید.

3. اعتماد به نفس داشته باشید.

عزت نفس و تاثیر حرف دیگران در زندگی
اعتماد به نفس داشته باشید
  • سعی کنید در بحث ها، محفلها و مجالس اجتماعی مختلف شرکت کنید و همیشه نظرخود را آزادانه، بدون ترس و واهمه بیان کنید.
  • می‌توانید با ورزش کردن ذهن خود را درگیر کنید و کمتر به تاثیر حرف دیگران فکر کنید.
  • از تصمیمات بدون فکر کردن بپرهیزید و همیشه برای تصمیمات و کارهایتان برنامه داشته باشید.
  • خود را از آنچه که هستید بزرگتر ببینید و اهداف و نظرات بزرگ داشته باشید.
  • بیش از حد درگیر مسائل و ماجراهای زندگی نشوید و ذهن خود را صرفا جهت لذت بردن از فعالیت‌ها صرف کنید.
  • توانایی  و استعدادهای خودرا را باور کنید و گاهی حتی جهت ریسک کردن به آنها گوش دهید.
  • سعی کنید ایده های نو و اهداف تازه داشته باشید و از آن تصویر ذهنی برای خودتان درست کنید.
  • و…

ماساژور شارژیfascial gun ایتم KH-320

  • منبع تغذیه: باتری لیتیومی قابل شارژ
  • خاموشی خودکار دستگاه پس از 15 دقیقه
  • دارای 4 سری متفاوت برای ماساژی با کیفیت تر
  • چراغ های LED برای نمایش وضعیت 6 سرعت متفاوت
  • محصول چین

4. اجازه دهید دیگران مسئول احساسات خود باشند.

نکته دیگر، مسئولیت احساسات دیگران را به عهده نگیرید. شما نمی توانید همه را خوشحال و راضی نگه دارید. درعین حال که آگاه بودن از میزان تاثیر اعمال ما بر دیگران اهمیت دارد، مدیریت احساسات دیگران به عهده شما نیست. اهمیت دادن بیش از اندازه به افراد، تاثیر حرف دیگران را در زندگی شما افزایش می دهد.

5. بر اساس ارزش های خود زندگی کنید.

وقتی ارزش‌هایتان روشن و واضح باشد، کمتر نگران نظرات دیگران خواهید بود. چیزهایی را که برای شما مهم هستند شناسایی کنید و بر اساس آن زندگی کنید. خواه این بدان معنا باشد که برای وقت آزاد خود ارزش قائل هستید، ساعت های طولانی کار می کنید، از سرگرمی ها لذت می برید یا ایمان خود را بالا می برید. در هر صورت وقت و انرژی خود را صرف چیزهایی می کنید که برای شما مهم هستند. وقتی به اولویت های خود اطمینان دارید، قضاوت و تاثیر حرف دیگران اهمیت کمتری خواهد داشت.

6. ببخشید و به جلو حرکت کنید.

نگه داشتن کینه زندگی شما را سخت می کند، نه دیگران را. زمان و انرژی گرانبهای خود را برای درد های گذشته و تلاش برای تنبیه شخص دیگری هدر ندهید. با این حال، بدانید که بخشش به معنی تایید کار نادرست افراد نیست و شما مجبورنیستید با آنها معاشرت داشته باشید. بلکه بخشش به معنی رها کردن موضوعاتی است که ذهن شما را درگیر نگه می‌دارد تا بتوانید وقت و روح خود را صرف چیزهای ارزشمندترکنید.

7. گاهی ریسک کنید.

ریسک
تاثیر حرف دیگران و ریسک پذیری

سعی کنید شخصیت ایده آل خود را بسازید و به خاطر آن ریسک کنید. شاید زمان زیادی بگذرد اما توانید به راحتی از اشتباهات خود درس بگیرید و تجربه کسب کنید.

  • با رفتارهای خود حد و حدود حرف زدن و نظر دادن دیگران را تعیین کنید.
  • یاد بگیرید هنگام نظر دادن و یا سوالات و فعالیتهایی که مورد علاقه شما نیستند نه بگویید.
  • خود ارزشمندی و خودشناسی را سرلوحه زندگی تان قرار دهید و خود را دست کم نگیرید.
  • در مواقعی که اذیت می شوید آرامش خودرا حفظ کنید و اندکی تامل کنید.
  • همه امور خود را به خدا بسپارید و با ذکر او خود را آرام کنید و سعی کنید با فکر جلو بروید.
  • خود در برابر حرفها و نظرات دیگران حساس نشان ندهید و تحت تاثیر حرف دیگران نباشید زیرا ممکن است مورد سوء استفاده دیگران قرار بگیرد و بعدها از این به عنوان نقطه ضعف شما استفاده می شود.
  • عقاید و نظرات دیگران را در مورد خود تحلیل نکنید.

این را در نظر داشته باشید شما همیشه باید مورد تایید خود و خدا باشید و نظر دیگران اهمیتی ندارد. از حرف و نظر که می دهند برداشت غلط نداشته باشید و سعی نکنید آن را برای خود تحلیل کنید.

8. از تلاش برای اثبات اشتباه مردم دست بردارید.

وقتی می گویید “به آنها نشان خواهم داد” ممکن است برای مدتی احساس قدرت کنید. اما تلاش برای اثبات اشتباه مردم در واقع به آنها قدرت خواهد داد. روی اهدافی که برای شما مهم هستند کار کنید. اگر در طول مسیر افراد را غافلگیر کردید، آن را به جای هدف اصلی، یک امتیاز اضافی در نظر بگیرید.

9. اجازه ندهید که ارزش خود به نظرات دیگران بستگی داشته باشد.

ارزش فردی چیست
رابطه تاثیر حرف دیگران با عزت نفس و خودباوری

اگر نیاز به تأیید دیگران دارید که به اندازه کافی خوب هستید یا نه، آن افراد همیشه بر شما قدرت و نفوذ خواهند داشت. ارزش خود را به دیگری وابسته نکنید. کارهایی را انجام دهید که باعث می‌شود احساس کنید آدم خوبی هستید، اینگونه عزت نفس شما بر پایه‌ی بسیار پایدارتر و مستقل‌تری ساخته می‌شود.

9. انرژی را با شکایت هدر ندهید.

هرچه زمان بیشتری را صرف شکایت از مردم کنید، به آنها اجازه می دهید تا بخش بیشتری از زندگی شما را دربرگیرد. بنابراین قبل از اینکه در مورد این موضوع که چقدر رئیس خود را دوست ندارید یا خواهر شوهرتان چقدر آزاردهنده است غر بزنید، به این فکر کنید که زمان و انرژی خود را برای چه چیزی هدر می دهید. انتخاب کنید که از زمان و انرژی خود برای فعالیت های مثبت تر و با ارزش تر استفاده کنید.

همیشه سعی کنید خودتان، موتور محرک خودتان باشید و با حرف و نظرات دیگران جا نزنید. یکی از بهترین پادکست ها در رابطه با این موضوع، پادکست صلح درون است.

10. قاطعانه ارتباط برقرار کنید.

در صورت نیاز از بیان مستقیم و واضح افکار خود نترسید. افق های فکری خود را گسترش دهید و مهارت های خود را بهبود بخشید تا در هنگام برقراری ارتباط با مردم اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. به یاد داشته باشید که نه گفتن اشکالی ندارد، به شرطی که مودبانه آن را بگویید.

11. به دنبال تایید دیگران نباشید.

تایید و تاثیر حرف دیگران
یه دنیال تایید دیگران نباشید

وقتی کسی همیشه به دنبال تایید ما باشد، ممکن است خسته کننده به نظر برسد. وقتی نگران این هستید که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند، رسیدن به چیزی قابل توجه دشوار است. زمانی که احساس کردید که نیاز به جلب رضایت شخص دیگری دارید، از خود بپرسید من دقیقاً چه می خواهم؟ اهداف و خواسته های شما مهم هستند و اگر شخص دیگری مخالف باشد، کاملا طبیعی است.

ساعتی از روز را وقت خود شناسی و تفکر در مورد خود و کارهای خود بکنید و نسبت به خود نظر مثبت داشته باشید .اگر گاهی احساس می کنید که نظرات دیگران ممکن است روی شما تاثیر بد بگذارد ویژگی ها و صفات خوب خود را به یاد آورید و نقاط ضعف خود را بشناسید. اگر احساس می کنید فرد مورد نظر به نقاط ضعف شما نزدیک شده  موضوع بحث را عوض کنید و حتی واکنش نشان دهید. و در آخر سعی کنید به مرور زمان نقاط ضعف خود را تقویت کرده و حساسیت کمتری روی این موضوعات داشته باشید.

13. آداب معاشرت را یاد بگیرید.

آداب و معاشرت
تاثیر حرف دیگران و اهمیت آن در معاشرت با آنها

این را در نظر داشته باشید انسان ها عقاید و نظرات متفاوتی دارند پس با در نظر گرفتن این تفاوت به خود اعتماد داشته باشید و در عین حال تاثیر حرف دیگران برایتان مثبت باشد. همچنین به خاطر داشته باشید همانطور که شما از نظر دادن بی موقع و بی جای دیگران ناراحت هستید دیگران هم ممکن است از نظر دادن شما متقابلا برنجند.

  • هیچ وقت حرف‌هایی که آنها از روی ظاهر زندگی شما می زنند را با باطن زندگی خود مقایسه نکنید.
  • از گفتن مسائل خصوصی زندگی خود به دیگران خود داری کنید و به آنها اجازه ندهید به هر چیزی از زندگی شما دسترسی داشته باشد.
  • سعی کنید هنگام انتقاد مخرب اطرافیان به حرف هایشان توجه نداشته باشید.
  • جرأت مندی داشته باشید و این گونه به دیگران حق وحقوقتان را یادآوری کنید.
  • با ابراز جرئت خود می توانید به راحتی از حقوق خود دفاع کنید و احساسات خویش را نگه دارید.

14. دست از بهانه جویی بردارید.

“نه” می تواند به تنهایی یک جمله باشد. اگر نمی خواهید، نیازی به ارائه هیچ بهانه یا دلیلی ندارید. به جای اینکه بگویید نمی‌توانم چون… و بهانه‌ای تصادفی بیاورید، فقط حقیقت را بگویید: متاسفم، نمی‌خواهم انجامش دهم.

15. حالت تدافعی نداشته باشید.

حالت تدافعی
حالت تدافعی نداشته باشید

وقتی دفاع می کنیم ضعف خود را نشان می دهیم. این نشان می دهد که ما به اندازه کافی به خودمان اطمینان نداریم تا انتقاد یا اختلاف نظر را بپذیریم. مهم است که دیدگاه های مختلف را بپذیریم؛ همه همیشه با شما موافق نیستند. اگر به هر مانعی به عنوان یک تهدید واکنش نشان دهید، دستیابی به موفقیت دشوار خواهد شد و تاثیر حرف دیگران نیز در شما نفوذ خواهد کرد.

هر زمان به کسی اجازه می دهید که روی طرز فکر، احساس یا رفتار شما تاثیر منفی بگذارد به او قدرت می دهید. شاید نحوه رفتار خود را با افراد ختصی تغییر دهید تا آنها را راضی نگه دارید. شاید به یکی از عزیزان خود اجازه دهید تا با انتقاد مخرب از شما آسیب جدی به روان شما وارد کند. در هرصورت تاثیر حرف دیگران از دست دادن قدرت شخصی خود، قدرت ذهنی که شما نیاز دارید تا بهترین خود باشید را از شما می گیرد.

ماساژور برقی مولتی فانکشنال مدل PR 208 

  • مدل : PR-208
  • باعث بهبود گردش خون و رفع درد
  • مناسب برای : شانه و گردن، کمر، دست، پا، نشیمنگاه …
  • نوع ماساژور : برقی
  • قیمت مناسب
  • دارای 2 سری مختلف
  • روشی برای بهبود زخم ها
  • استامینوفن طبیعی
  • با کیفیت

کلمات قدرت دارند!

کلمات نمی توانند واقعیت را تغییر دهند، اما می توانند نحوه درک مردم از واقعیت را تغییر دهند. کلمات فیلترهایی را ایجاد می کنند که از طریق آنها مردم جهان اطراف خود را مشاهده می کنند. یک کلمه می تواند بین دوست داشتن یک شخص و دوست نداشتن آن فرد تفاوت ایجاد کند. اگر دوستی فردی را که برای اولین بار می‌خواهید ملاقات کنید، غیرقابل اعتماد توصیف کند، بدون در نظر گرفتن سطح واقعی اعتماد او، مستعد این هستید که او را غیرقابل اعتماد ببینید. تنها کلمه “غیر قابل اعتماد” یک فیلتر یا اثر برتری ایجاد می کند که شما را مستعد می کند تا فردی را که می خواهید ملاقات کنید غیرقابل اعتماد ببینید. پس از آن، شما تمایل دارید که هر چیزی را که شخص می گوید یا انجام می دهد غیرقابل اعتماد ببینید.

چگونه بر اولویت های منفی غلبه کنیم؟

غلبه بر اولویت منفی دشوار است اما غیرممکن نیست. هر چه تعداد دفعات بیشتری با فرد «غیرقابل اعتماد» ملاقات کنید و مواردی از غیرقابل اعتماد بودن را تجربه نکنید، احتمال اینکه فرد «غیرقابل اعتماد» را قابل اعتماد بدانید، بیشتر می شود و در نتیجه اولویت منفی را نادیده می گیرید. با این حال، کمتر احتمال دارد که برای بار دوم با یک فرد غیرقابل اعتماد ملاقات کنید زیرا آن شخص را غیرقابل اعتماد می‌دانید و در نتیجه احتمال غلبه بر اولویت منفی را کاهش می‌دهید.

تاثیر حرف های مثبت …

برعکس، اگر قبل از ملاقات با یک نفر برای اولین بار، یک دوست به شما بگوید که شخصی که قرار است ملاقات کنید دوستانه و مورد اعتماد است، بدون در نظر گرفتن درجه دوستی او، احتمالاً آن شخص را دوست خواهید داشت. اگر چندین بار با این فرد ملاقات کردید و دوستی را تجربه نکردید، تمایل دارید که رفتار غیر دوستانه را بهانه کنید. چنین بهانه‌هایی ممکن است شامل موارد زیر باشد: «او حتماً روز بدی را سپری می‌کند»، «حتماً او را در زمان بدی گیر انداخته‌ام» یا، «همه گاهی اوقات یک روز بد دارند». فردی غیر دوستانه که در ابتدا به عنوان دوستانه توصیف می‌شد، از برتری مثبت بهره می‌برد، زیرا افراد تمایل دارند به فرد غیردوستانه فرصت‌های متعددی را برای نشان دادن دوستی علی‌رغم نمایش‌های رفتار غیردوستانه متعدد اجازه دهند.

منابع : singlemotherahoy / insider

چگونه تحت تاثیر حرف دیگران قرار نگیریم؟

در این مقاله با توضیح راهکارهای مفصل به این سوال پاسخ داده ایم.

چگونه رفتار دیگران را تحمل کنیم؟

شما به هیچ عنوان مجبور به تحمل رفتار دیگران نیستید. سعی کنید در مورد رفتار آزاردهنده دیگران با آنها صحبت کنید و اگر نتیجه ای نداد، ارتباط خود را با آنها محدود کنید. به هیچ عنوان تاثیر حرف دیگران را نپذیرید.

در پیویو بیشتر بخوانید :

https://pioio.com/mag/2022/03/14/how-boredom-and-everyday-causes-us-gradual-death/ https://pioio.com/mag/2022/02/20/what-to-do-with-feeling-tired-always-tired/ https://pioio.com/mag/2022/02/17/how-to-meditate-make-meditation-a-habit/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

طراوت رئوف

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام خسته نباشید ببخشید چه طور کنم به حرف بعضی ها که‌ خود را نشون می دند گوش ندهم مثلآ از دستورات آدم عقده‌ای ها خلاص بشوم

  2. سلام خسته نباشید ببخشید چه طور کنم به حرف بعضی عقده ای ها دستوراتش ن را گوش ندهم

  3. فاطمه گفت:

    سلام دوست عزیز
    خیلی ممنون از وقتی که صرف به اشتراک گذاشتن علمتون با دیگران می کنید و آگاهی دیگران رو بالاتر می برید
    راستش می خواستم موردی رو برای اصلاح مقالتون بگم
    تیتر شما اینه که چطور به حرف دیگران توجه نکنیم با این حال گاهی توی مقالتون به این موضوع اشاره شده که چیکار کنیم تا دیگران نظرات مثبتی رو در مورد ما بدن (مثل شرکت کردن در کلاس های متفاوت و تلاش برای کسب موفقیت جهت خوب جلوه داده شدن در مقابل دیگران )
    در واقع ممکنه خیلی ها نتونن این موفقیت ها رو کسب کنن چون به هر حال همیشه این امکان وجود داره که یک نفر مهارت بیشتری نسبت به ما داشته باشه ، با این وجود این به این معنانیست که ما بد هستیم و یا به اندازه کافی خوب نیستیم
    به علاوه اگر کسی به این توصیه گوش کنه و نتونه توی این کلاس ها موفقیت کسب کنه بیشتر باعث کاهش اعتماد به نفس و عزت به نفس فرد میشه
    مساله اینه که بتونیم نسبت به خودمون آگاهی داشته باشیم و ارزش هایی رو توی زندگی برای خودمون تعیین کنیم که برامون واقعا ارزشمند باشن
    و اینکه بتونیم ضعف های خودمون رو بشناسیم و قبول کنیم که ما ممکنه گاهی شکست بخوریم و یا عالی تر از بقیه نباشیم و اینکه به هر حال هر کاری کنیم دیگران چه خواسته چه ناخواسته حرفایی میزنن که به مزاج ما خوش نمیاد ، ما باید بتونیم این حرفارو ارزیابی کنیم و تشخیص بدیم این حرف ، نظر و یا توصیه میتونه به درد ما بخوره یا نه و ممکنه قبولش تاثیر بدی برای ما داشته باشه یا نه

  4. فاطمه گفت:

    اینو بعد از نوشتن نظر قبلی یادم اومد
    در واقع گاهی فقط باید خودمون باشیم
    نیازی نیست برای جلب نظر دیگران نظرات بزرگی بدیم
    اگه کسی نتونه این نظرات بزرگ رو بده بیشتر احساسات واقعیش مورد تخریب قرار میگیره
    به نظرم روی مقالتون یه بازبینی کوچیک داشته باشید و اصلاحش کنید.(موارد دیگه ای هم بود که بهشون اشاره نمی کنم)

  5. Setie گفت:

    من هنرمندم و گاهی اوقات مردم به هنرم هیت میدن…من سعی میکنم اکثرا نظراتشون رو نخونم و کار خودمو بکنم…ولی گاهی اوقات چشمم به بعضی از نظراتشون میخوره و مدت طولانی اون نظرشون اذیتم میکنه…گاهی وقتا اونقد زیاد میشه که حتا حس میکنم اصلا برای هنر ساخته نشدم…ولی کاریه که واقعا عاشقشم…میخوام به نظراتشون توجه نکنم اصلا ولیواقعا نمیدونم چطوری…میشه راهنماییم کنید؟

  6. محمد جواد گفت:

    سلام بهره بردم ممنون از لطفتون