اسباب بازی برای کودکان
بازدید 174
۲

انتخاب بهترین اسباب بازی برای کودکان

اسباب بازی ها از مهمترین وسایلی است که کودک با آن سروکار دارد و زمان زیادی با آن صرف می کند. از سویی اتفاقات ناخوشایندی ممکن است در اثر استفاده کودک از اسباب بازی ناایمن برایش اتفاق بیفتد. در این بخش با بعضی از توصیه ها در جهت امنیت کودک در هنگام استفاده از اسباب بازی و نکات مهمی که شما به عنوان والدین در هنگام انتخاب اسباب بازی برای کودکان دلبندتان باید به آنها توجه کنید آشنا می شویم.

مهمترین نکته این است که هنگام انتخاب اسباب بازی برای خرید، همه اسباب هایی که انتخاب می کنید باید دارای استانداردهای ایمنی باشند و علامت مخصوص این استانداردها روی بسته اسباب بازی وجود داشته باشد.

راهنمایی های زیر می تواند به شما در انتخاب اسباب بازی برای کودکان کمک کند. البته اسباب بازی ایمن! در خانه آنها را برای این که مطمئن شوید شکسته یا شل شده اند بررسی کنید.

هنگام انتخاب اسباب بازی باید به چه نکته هایی توجه کرد و آنها را در نظر گرفت؟

  1.  همیشه توصیه های تولیدکنندگان برای تناسب اسباب بازی با سن کودک را در نظر بگیرد. بعضی از اسباب بازی ها قطعات کوچکی دارند که می تواند باعث خفگی شود، بنابراین به تمام هشدارهایی که در بسته بندی اسباب بازی ها ذکر شده توجه کنید.
  2.  اسباب بازی ها باید به اندازه کافی بزرگ باشند – حداقل قطر سه سانتی متر و طول 6 سانتی متر- به طوری که بلعیده نشوند. تسترهایی برای این کار وجود دارد که می تواند تعیین کند اسباب بازی چقدر کوچک است. این لوله ها از نظر قطر مشابه گلو و خرخره کودکان است. اگر شی درون لوله قرار بگیرد یعنی برای کودکان کوچک است و نمی تواند ایمنی لازم را داشته باشد. اگر به چنین وسیله ای دسترسی ندارید می تواندی از رول کاغذ توالت برای این کار استفاده کنید که همان کارآیی را می تواند در تست اندازه اسباب بازی داشته باشد.
  3.  از تیله، سکه، توپ ها و بازی با توپ هایی که قطر کمتر از 4.4 سانتی متر دارند پرهیز کنید زیرا می توانند در گلو گیر کرده و باعث خفگی شوند. مخصوصا به اندازه ذکر شده توجه ویژه داشته باشید.
  4.  اسباب بازی های دارای باتری باید با پیچ هایی ایمن و محکم شده باشند تا کودک نتواند آنها را باز کند. لمس باتری و مایع باتری، خطرات جدی از جمله خفگی، خونریزی داخلی و سوختگی های شیمیایی به دنبال دارند.
  5.  هنگام چک کردن یک اسباب بازی از جهت این که ایمنی لازم را دارد یا نه، حتما از این مورد که قابل شکستن و جویدن است اطمینان حاصل کنید. همچنین مطمئن شوید که قسمت های کوچکی مانند چشم، چرخ یا دکمه ای که در آن به کار رفته است میتواند شل شود یا نه. زیرا در این صورت کودک که علاقه زیادی به گذاشتن اجسام در دهان دارد ممکن است آن را ببلعد یا باعث آسیب دهان او شود
  6.  رشته هایی که کمتر از 18 سانتی متر هستند نیز می توانند مشکل ساز باشند پس به این نکته هم توجه کنید.
  7.  قسمت هایی که می تواند برای انگشت های کوچک را خراش دهد و بسیاری از اسباب بازی های سواری که کودک می تواند سوار آنها شود باید از نظر ایمنی چک شوند، همچنین اسباب بازی هایی که برای سواری طراحی نشده اند ولی ممکن است کودک سوار آنها شود همه این موارد نیاز به بررسی دقیق دارند تا کودک را از خطرات احتمالی محفوظ نگه داشت.
  8.  اسباب بازی های سوار شدنی مانند اسب ها و واگن های متحرک باید دارای تسمه ایمنی باشد که آنها را بتوان ثابت نگه داشت و از چرخیدن جلوگیری کند.
  9.  اسباب بازی های دست ساز نیز باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. زیرا ممکن است تحت تست ها و آزمایش های ایمنی قرار نگرفته باشند. بعضی از این اسباب بازی ها، جذابیت خاص خود را دارند و حتی ممکن است نزدیکان و اطرافیان شما آنها را به کودک هدیه داده باشند. با این همه، قبل از این که آنها را در اختیار کودک قرار دهید مطمئن شوید ایمنی های لازم را دارند یا نه.
  10.  همچنین به تاریخ ساخت اسباب بازی دقت کنید به عنوان مثال اسباب بازی های خارجی ساخت قبل از 1978 را نباید دست کودکان نوپا داد زیرا این نوع اسباب بازی ها دارای سرب هستند که برای کودکان می تواند مشکل ساز باشد. در مورد اسباب بازی داخلی هم به برند ارائه کننده و کیفیت کارهای او توجه کنید.
  11.  از دیگر مواردی که باید از در اختیار دادن به کودکان پرهیز کرد حیوانات پرشده و اسباب بازی هایی است که در حاشیه کارناوال ها و نمایشگاه ها به فروش می رسد زیرا این موارد هم تست ها و آزمایش های ایمنی را نگذرانده اند و از این بابت باید از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرند تا از ایمنی آنها مطمئن شوید.
  12.  اسباب بازی هایی را که از جایی غیر از اسباب بازی فروشی های معتبر خریداری کرده اید از نظر گوشه ها و بخش هایی که ممکن است شل شوند یا لبه تیزی داشته باشند بررسی کنید تا کودکتان در آرامش و ایمنی بازی کند و خیال شما از بابت امن بودن وی راحت باشد.

در پایان امیدواریم با انتخاب درست، کودک خود را در شرایط امن نگه دارید و به این نکته توجه داشته باشید که چک کردن ایمنی اسباب بازی فقط به زمان خرید محدود نمی شود و به صورت دوره ای باید اسباب بازی های کودک را از نظر داشتن امنیت لازم بررسی کنید و اگر مشکلی ایجاد شده آن را حل کنید و بعضی از اسباب بازی ها را که دارای مشکل غیرقابل حل هستند از دسترس کودک خارج کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *