بازدید 235
0

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا Hotel Transylvania یک انیمیشن کمدی امریکایی ساخت مشترک کمپانی های کلومبیا پیکچرز و سونی پیکچرز به کارگردانی Genndy Tartakovsky است. اولین قسمت ان در سپتامبر 2012 اکران شد ومحبوبیت زیادی در بین تماشاگران پیدا کرد. این قسمت که با بودجه ی 85 میلیون دلار ساخته شد, 358 میلیون دلار در سراسر دنیا به فروش رسید. نگاهی به فیلمنامه این انیمیشن پر طرفدار داشته باشیم.

روایت داستانی انیمیشن هتل ترانسیلوانیا

در سال 1895 دراکولا هتلی را در ترانسیلوانیا میسازد که از دید انسانها مخفی است تا بتواند دخترش میویس را در امنیت کامل بزرگ کند پس از اینکه همسرش, مادر میویس در حادثه ای به دست انسانها کشته میشود. هتل ترانسیلوانیا مکانی است امن و دور از دسترس انسانهای ترسناک و ظالم که هیولاها برای تعطیلات به همراه خانواده های خود به انجا میروند. دراکولا به مناسبت تولد 118 سالگی میویس, دوستانش فرانکشتاین و همسرش, وین و همسرش به همراه بچه های گرگینه شان, گریفن مرد نامرئی, مورای مومیایی و پا گنده را به هتل دعوت میکند. هنگام شروع مهمانی جاناتان 21 ساله که در جنگل به ماجراجویی مشغول است به صورت تصادفی هتل را پیدا میکند. دراکولا جاناتان را میبیند و او را تغییر قیافه میدهد تا مهمان ها و میویس متوجه انسان بودن او نشوند. به زودی جاناتان در بین هیولاها محبوب میشود و با کارهایی که انجام میدهد بعد از مدتی میویس به او علاقه مند میشود و دراکولا سعی میکند جاناتان را از میویس دور کند چون میداند اتحاد بین انسانها و هیولاها ممکن نیست و….

قسمت اول انیمیشن هتل ترانسیلوانیا نامزد جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم انیمیشنی شد.

صداگذاران انیمیشن هتل ترانسیلوانیا

Adam Sandler در نقش دراکولا

Andy Samberg در نقش جاناتان

Selena Gomez در نقش میویس

Sadie Sandler در نقش کودکی میویس

Kevin James در نقش فرانکشتاین

Fran Drescher در نقش همسر فرانکشتاین

Steve Buscemi در نقش وین

 

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 2

قسمت دوم انیمیشن هتل ترانسیلوانیا به کارگزدانی Genndy Tartakovsky و نویسندگیRobert Smigel ساخته شد. تیم صداگذاری قبلی از جمله ادام سندلر و سلنا گومز باز هم در ساخت این قسمت همکاری کردند به جز CeeLo Green که Keegan-Michael Key جایگزین او برای نقش مورای مومیایی شد. این قسمت در 25 سپتامبر سال 2015 اکران شد. هتل ترانسیلوانیا 2 که با بودجه ی 80 میلیون دلاری ساخته شد توانست به فروش جهانی 473 میلیون دلاری برسد و مانند قسمت قبلی واکنش بسیار مثبتی از سوی تماشاگران کسب نمود.

روایت داستانی انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 2

در قسمت جدید میویس و جاناتان با هم ازدواج میکنند. 7 سال بعد یک عضو جدید به خانواده اضافه میشود و میویس یک پسر نیمه دراکولا, نیمه انسان به نام دنیس به دنیا میاورد. دنیس دارد وارد 5 سالگی میشود و هنوز نیش هایش در نیامده اند, پدربزرگ دراکولا نگران است که او یک دراکولا نشود و میویس فکر میکند که بهتر است پسرش در محیط انسانها بزرگ شود پس به همراه جاناتان به کالیفرنیا, شهری که جاناتان در ان بزرگ شده است سفر میکند و دنیس را پیش پدرش میگذارد. دراکولا به همراه دوستانش دنیس را به کمپ دراکولاها میبرد تا در انجا اموزش ببیند و به یک دراکولا تبدیل شود. میویس از ماجرا باخبر شده و با عصبانیت تصمیمش برای رفتن از هتل را قطعی میکند. مراسم تولد 5 سالگی دنیس قرار است در هتل برگذار شود و بعد از ان از انجا به کالیفرنیا نقل مکان کنند. میویس پدربزرگ خودش را برای این مراسم دعوت میکند. پدربزرگ میویس که یک دراکولای خیلی پیر و متعصب است و خبر ندارد که میویس با یک انسان ازدواج کرده به هتل می اید و از ماجرا با خبر میشود دعوا و درگیری بین اعضای خانواده رخ میدهد در همین هنگام دنیس با ناراحتی از هتل بیرون و به اعماق جنگل میرود در حالیکه یکی از دوستان انتقام جو ی ولاد پدر پدربزرگش او را تعقیب میکند و ….

 

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 3 ، تعطیلات تابستان

(hotel Transylvania 3:summer vacation)

قسمت سوم انیمیشن هتل ترانسیلوانیا به نویسندگی  Tartakovsky و  Michael McCullersو با همان تیم قبلی ساخته و در 13 جولای سال 2018 اکران شد. انیمیشن با بودجه ی 80 میلیون دلاری ساخته شد و با فروش جهانی 528 میلیون دلار موفقیت خوبی را برای کمپانی سونی رقم زد. قسمت سوم پر فروش ترین قسمت سری انیمیشن های هتل ترانسیلوانیا میباشد. همچنین این انیمیشن بیش ترین فروش جهانی را در بین انیمیشن های ساخت کمپانی سونی پیکچرز تا به امروز را دارا است.

روایت داستانی انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 3

در قسمت سوم انیمیشن هتل ترانسیلوانیا میویس برای سورپرایز کردن پدرش یک کشتی تفریحی را اجاره میکند که بعد از این همه کار کردن در هتل دراکولا به مرخصی برود. پس میویس به همراه خانواده و پدرش و ولاد پدربزرگش و تمامی مهمانان همیشگی هتل به یک سفر تفریحی با کشتی میروند. دراکولا در این بین چشمش به کاپیتان مرموز کشتی, اریکا می افتد و دلباخته او میشود اما میویس به او مشکوک است و سعی دارد پدرش را از او دور نگه دارد. همین طور که دیگران در حال تفریح هستند اریکا به همراه پدربزرگش ابراهام ون هلسینگ که از دشمنان قدیمی دراکولا است در حال پیش بردن نقشه ای برای نابودی همه ی انها هستند و …

تاریخ انتشار انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 4

در 26 فوریه سال 2019 کمپانی سونی پیکچرز اعلام کرد که قسمت 4 انیمیشن هتل ترانسیلوانیا در حال ساخت است و در 21 دسامبر 2021 اکران خواهد شد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *