جوانسازی پوست
بازدید 153
1

جوانسازی پوست

از گذشته های دور تا به امروز تمامی انسان ها به دنبال این هستند که صورتشان لطافت و زیبایی دوران جوانی را داشته باشد و برای آن هر کاری را انجام می دهند . در این راه روش های خانگی زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارد اما زمان زیادی نیاز دارد که به نتیجه دلخواه برسد در نقطه مقابل روش های علمی وجود دارد که در سریعترین زمان شما را به نتیجه دلخواه می رساند اما دارای عوارضی می باشد .

نور خورشید و اصلی ترین عامل پیری پوست

یکی از علت هایی که با گذشت زمان پوست را دچار چین و چروک می کند نور خورشید می باشد . نور خورشید با اشعه هایی که دارد باعث به جود شدن بیماریهای پوستی و خشک شدن آب پوست می شود به همین دلیل است  که اکثر پزشکان توصیه زیادی بر روی استفاده از کرم های ضد آفتاب دارند . یکی دیگر از اشعه های نوری که به اندازه نور خورشید به پوست آسیب می رساند نور مانیتور می باشد و این مشکل بیشتر برای دانشجویان و کارمندانی که در روز چند ساعت با سیستم کار می کنند پیش می آید ، این افراد نیز باید به طور مداوم از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند .

 

یکی از مشکلاتی که نور خورشید برای جوانسازی پوست ایجاد می کند لکه های قهوه ای می باشد . شما برای این که از این لکه ها جلوگیری کنید باید از کرم ها ضد آفتاب ضد لک استفاده کنید زیرا این کرم ها راه های نفوذ اشعه مضر UV  را کاملا مسدود می کند . بهتر است بدانید که کرم های ضد آفتاب را نباید فقط در روز استفاده کرد بلکه باید هر زمانی که احتمال می دهید که ممکن است در معرض اشعه باشید از آن استفاده کنید .

چه افرادی بیشتر از دیگران دچار پیری پوست می شوند ؟

در زیر به افرادی که بیشتر از دیگران در معرض پیری پست هستند اشاره کرده ایم  :

  • دانشجویان و افرادی که بیشتر از ساعات روز را در معرض نور سیستم های کامپیوتری هستند .
  • افرادی که در روز ساعات زیادی را معرض نور خورشید هستند .
  • افرادی که زندگی های پرتنش و استرس زا دارند .
  • افرادی که به صورت ارتی و یا اکتسابی پوست خشک دارند .
  • بعضی از افراد هستند که به صورت ارثی در سن پایین دچار چروک و پیری پوست می شوند.

 

روش های جوانسازی پوست

روش های زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارد ، این روش ها به  دو دسته روش های خانگی و پزشکی تقسیم می شوند . روشها پزشکی نیز به دو دسته تهاجمی و غیر تهاجمی تقسیم می شود . در روش های غیر تهاجمی نیازی به جراحی و بیهوشی وجود ندارد و تغییرات نسبی در پوست ایجاد می شود این در حالی است که روش های تهاجمی ، روش هایی هستند که باید جراحی شود و در اکثر مواقع به بیهوشی نیاز است این روش ها تغییرات زیادی را در پوست ایجاد می کند . در این بین روش های خانگی نیز وجود دارد که نیاز به زمان زیادی دارد نتیجه نهایی آن را ببینید . در زیر به پرطرفدار ترین روش های جوانسازی پوست اشاره کرده ایم :

 

  • کرم های لیفت صورت : این کرم ها جزء گرانترین کرم ها می باشند اما اگر شما خیلی سریع به فکر جوانسازی پوست باشید می توانید از کرم های آبرسان داخلی استفاده کنید تا از چین و چروک های آینده جلوگیری کند . کرم های لیفت صورتی در بازار وجود دارد که ادعا میکنند می توانند چین و چروک های روی صورت را از بین  ببرد ، بهتر است بدانید این فقط یک ادعا برای تبلیغات می باشد .
  • محرک ها : محرک ها باعث می شوند که بافت مرده پوست از بین برود و به جوانسازی پوست کمک کند و پوست را مجبور به کلاژن سازی می کند . این محرک ها بیشتر در دسته روش های غیر تهاجمی قرار می گیرند . لیزر ، مزولیفت ، رادیوفرکوئنسی و امواج اولتراسوند از معروفترین محرک ها می باشد . عوارض در محرک ها به صورت کوتاه مدت است و بیشتر به صورت قرمز شدن پوست خود را نشان می دهد .
  • روش های تزریق : روش های تزریقی از روش های غیر تهاجمی پرطرفدار می باشد که معروفترین آنها تزریق بوتاکس ، چربی و ژل می باشد . این روش ها عوارض بسیاری کمی نسبت به روش های دیگر دارد .عیب روش غیر تهاجمی نسبت به روش های تهاجمی دیگر این است که باید در فواصل زمانی مشخص و منظم انجام شود .
  • لایه بردارها : این روش بیشتر برای لکه های قهوه ای و چین چروک های سطحی مناسب می باشد . در این روش شامل پیلینگ ، لیزر ، میکرودرم و ابریژن می باشد .
  • هایفوتراپی : امواج صوتی اساس کار این روش در جوانسازی پوست می باشد و روش کاملا بی خطر می باشد . این دستگاه شبیه دستگاه های سونو گرافی می باشد . هایفوتراپی به نسبت روش های دیگر بسیار کم هزینه می باشد و نیاز به تکرار ندارد و تنها عیب آن ، این است که باید حدود سه ماه صبر کنید تا نتیجه نهایی آن را ببینید و این نتیجه حدود یک سال ماندگاری دارد . موارد کاربرد هایفو تراپی شامل لیفت صورت ، از بین بردن چین و چروک ، افتادگی پلک و رفع غبغب می باشد .
  • روش های خانگی : در روش ها خانگی نیاز به زمان زیادی دارید تا به نتیجه مطلوب برسید . اکثر افراد در گام نخست به دنبال راههای خانگی برای جوانسازی پوست هستند که هزینه های بسیار کمی دارد . شما میتوانید با میوه های که در منزل دارید به پوست خود را مرطوب کنید و از خشکی آن جلوگیری کنید . از ماسک های قوی و اثر بخش می توان به عصاره رازیانه که برای جلوگیری از چین و چروک بسیار مهم است اشاره کرد . همچنین اگر صورت شما دارای جوش می باشد می توانید از خیار استفاده کنید تا علاوه بر رفع جوش ، چین و چروک های صورت را از بین می برد . از ماسک های دیگر که برای جوانسازی پوست بسیار مفید است می توان به ماسک گوجه و اسفناج اشاره کرد .

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عاطفه عباس زاده

عاطفه عباس زاده هستم ،فوق لیسانس هوش مصنوعی . در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت دارم و هر روز تلاش میکنم که مطالب جدید را در حوزه کاری و مطالب مورد علاقه ام‌ یاد بگیرم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *