بازدید 199
1

فیلم کاپیتان مارول Captain Marvel

فیلم کاپیتان مارول یک فیلم ابر قهرمانی امریکایی است که در تاریخ 8 مارس سال 2019 اکران شد. این فیلم ساخت کمپانی های  Marvel Studios و والت دیزنی می باشد که بر اساس داستان های مصور مارول تهیه شده است. فیلم کاپیتان مارول نوشته و کارگردانی شده توسط  Anna Boden و Ryan Fleck است. داستان فیلم در سال 1995 رخ می دهد و در ادامه ی داستان دنورس دختری که به کاپیتان مارول تبدیل شده است و اتفاقاتی که برای او می افتد را توصیف می کند. این فیلم پر طرفدار موفق شد بیش از یک میلیارد دلار فروش جهانی را کسب کند. فیلم کاپیتان مارول اولین فیلم ابر قهرمانی با نقش اول زن تاریخ است که از فروش یک میلیارد دلاری عبور کرده است. این فیلم فوق العاده جذاب در حال حاضر دومین فیلم پرفروش سال 2019 می باشد.

روایت داستانی فیلم کاپیتان مارول

داستان فیلم کاپیتان مارول از جایی اغاز می شود که در امپراطوری کری سیاره ی پایتخت هالا، یکی از اعضای استار فورس به نام ورس از فراموشی و کابوس های شبانه اش راجع به یک زن بزرگسال رنج می برد. یون راگ فرمانده و مربی او، ورس را آموزش می دهد تا توانایی هایش را کنترل کند. در یک ماموریت بر علیه اسکرول ها که کری با آنها در جنگ است، ورس اسیر فرمانده ی آن ها به نام تالوس می شود. کاوش در خاطرات ورس آن ها را به زمین می برد. ورس موفق به فرار می شود و به لوس آنجلس می رسد. مامورین آژانس شیلد،  Nick Fury و  Phil Coulson که ماموریت تحقیقاتی شان توسط حمله ی اسکرول ها ناتمام مانده است به سمت او جلب می شوند. در این میان ورس کریستال حاوی خاطرات استخراج شده اش را می یابد و Fury یک اسکرول را که خودش را شبیه به Phil Coulson کرده است به قتل می رساند. تالوس خودش را شبیه به رئیس Fury به نام Keller می کند و به او دستور می دهد که با ورس همکاری کند و او را زیر نظر بگیرد. با استفاده از خاطرات استخراج شده، ورس و Fury به شروع پروژه ی پگسوس می روند که مربوط به نیروی هوایی امریکا است. آن ها متوجه می شوند که ورس یک خلبان بوده است که به تصور همگان در سال 1989 مرده است. او در حال آزمایش یک موتور جت جدید طراحی شده توسط دکتر وندی لاسون بوده است، زنی که ورس او را در کابوس هایش دیده است.  Fury به آژانس شیلد محل حضورشان را اطلاع می دهد و تالوس که تغییر قیافه داده است به همراه گروهی به محل مورد نظر می روند. Fury از حیله ی تالوس آگاه می شود و به ورس کمک می کند تا از آنجا فرار کند. ورس از طریق بار جت فرار می کند و به سمت لوییزیانا پرواز می کند تا با خلبان Maria Rambeau ملاقات کند. او تنها کسی است که برای آخرین بار ورس و لاسون را زنده دیده است. ماریا و دخترش مونیکا برای او تعریف می کنند که او کارول دنورس است. کسی که قبلا برای آن ها مثل خانواده ی خودشان عزیز بوده است. تالوس بدون سلاح به آنجا می رسد و برای دنورس توضیح می دهد که اسکرول ها پناهندگانی اند که در جستجوی یک خانه ی تازه هستند و لاوسون یک دانشمند جزو آنها بوده است که در ساخت آن موتور به اسکرول ها کمک می کرده است. تالوس یک ویدئو از جت را برای دنورس پخش می کند و باعث می شود که او سقوطشان را به خاطر بیاورد. لاوسون بدست یون راگ کشته شد زمانی که در حال تلاش برای نابود کردن موتور جت بود تا یون راگ نتواند آن را بدست آورد. دنورس کسی بود که موتور جت را منفجر کرد و قدرت آن را جذب کرد ولی حافظه اش را از دست داد. دنورس با همراهی دیگران ازمایشگاه مخفی لاوسون را دوباره پیدا می کند و متوجه می شود که لاوسون خانواده ی تالوس را در آن جا مخفی کرده است. همین طور در داخل ازمایشگاه، دنورس کلید قدرت موتور لاوسون را پیدا می کند. در همین زمان استار فورس به آن ها حمله می کنند و دنورس را اسیر می کنند و…

بازیگران فیلم کاپیتان مارول

Brie Larson در نقش کارول دنورس یا کاپیتان مارول

Samuel L. Jackson در نقش نیک فری

Ben Mendelsohn در نقش تالوس

Djimon Hounsou در نقش کورات

Lee Pace در نقش رونان

Jude Law در نقش یون راگ

Annette Bening در نقش دکتر وندی لاوسون

Lashana Lynch در نقش Maria Rambeau

Clark Gregg در نقش مامور فیل کولسون

Akira Akbar در نقش مونیکا دختر ماریا

باکس افیس و رکورد ها فیلم کاپیتان مارول

تا تاریخ 23 ژوئن سال 2019 فیلم کاپیتان مارول بیش از 426 میلیون دلار در امریکا و کانادا فروش داشته است. همچنین بیش از 701 میلیون دلار در کشور های دیگر دنیا به فروش رسیده است. فیلم کاپیتان مارول که با بودجه ی 175 میلیون دلاری ساخته شده است موفق شد باکس افیس جهانی 1/1 میلیارد دلار را بدست اورد و با استقبال حیرت انگیز تماشاگران رو به رو شد. این فیلم نهمین فیلم پر فروش ابر قهرمانی در دنیا محسوب می شود. فیلم کاپیتان مارول در لیست پر فروش ترین فیلم های تاریخ رتبه ی 22 را دارا می باشد. در تاریخ دوم اپریل سال 2019 فیلم کاپیتان مارول از فروش یک میلیارد دلاری عبور کرد و تبدیل به اولین فیلم ابر قهرمانی با نقش اول زن شد که به این باکس افیس دست می یابد. همچنین این فیلم هفتمین فیلم مارول است که به این موفقیت دست می یابد.

تاریخ انتشار قسمت بعدی فیلم کاپیتان مارول

در فبریه سال 2019 لارسون علاقه ی خود را برای ساخت قسمت بعدی  فیلم کاپیتان مارول اعلام کرد و بیان شد که ایده های بسیار زیاد و جالبی برای ساخت قسمت بعدی فیلم کاپیتان مارول دارد اما هنوز از زمان شروع ساخت فیلم یا انتشار آن اطلاعاتی در دست نمی باشد.

برای مشاهده سایر مقاله های مرتبط با فیلم و انیمیشن اینجا را کلیک کنید.

 

ترجمه و بازنویسی : سینا خانی

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *