بازدید 1123
0

سریع و خشن ؛ هابز و شاو و معرفی خوانندگان این مجموعه

گریزی کوتاه به مجموعه سریع و خشن

راب کوهن (Rob Cohen) ، کارگردان ، تهیه کننده و فیلم نامه نویس آمریکایی در سال 2001 با همکاری Universal Pictures ؛ یکی از ابرکمپانی های فیلمسازی آمریکا شروع به ساخت مجموعه ای تحت عنوان سریع و خشن کردند. موضوع این فیلم که در ژانر اکشن تهیه شده به مسابقات خیابانی غیر قانونی می پردازد ؛ همچنین موضوعات مهیجی نظیر سرقت های مسلحانه و جاسوسی نیز در این فیلم دیده می شود که  هر سری از این مجموعه با بازی بازیگران برجسته، طرفداران مخصوص به خودش را جلب و به تماشا و دنبال کردن آن تشویق کرده است.

سریع و خشن تا کنون در 8 قسمت پخش و روزانه وارد بازار شده است که کارگردانی هر کدام از این سری مجموعه ها را یکی از کراگردانان آمریکایی برعهده داشته است .سریع و خشن ( The Fast and The Furious) نام اولین مجموعه از سری مجموعه های سریع و خشن است که با کارگردانی راب کوهن در سال 2001 ساخته شد . از بازیگران این مجموعه میتوان به پل واکر (Paul Walker) ،وین دیزل (Vin Diesel) و جوردانا بوروستر (Jordana Brewster) اشاره کرد . در این قسمت شما شاهد مسابقات اتومبیل رانی خواهید بود. دومنیک تورنتو یکی از کاراکتر های این قسمت از سریع و خشن است که رهبر و سردسته باشگاه های مسابقاتی غیر قانونی و زیرزمینی است که درگیر مسائل خانوادگی و کاری میشود. البته دام ( مخفف دومنیک که در سریال اورا دام صدا میکنند) سارق و خلافکار است.برایان اوکانر نقش پلیسی را ایفا میکند که موظف شده است به پیگیری پرونده سرقت ها و مسائل غیر قانونی دام . در این میان اوکانر عاشق خواهر دام شده و بقیه داستان ….

سایر قسمت های سریع و خشن به این ترتیب  اکران شد:

سری دوم مجموعه سریع و خشن با نام 2 سریع و 2 خشن ( Fast 2 Furious 2) به کارگردانی جان سینگلتون (John Singleton) در سال 2003 اکران شد که در این مجموعه باز هم پل واکر همکاری خودش را با سریع و خشن ادامه میدهد. این بار داستان در مورد پلیس اوکانر و همکار و دوست دوران کودکی اوست و قصد دارند سرکرده ی قاچاقچیان مواد مخدر را دستگیر کنند.

سری سوم با نام رانش توکیو (The Fast and The Furious: Tokyo Drift) سال 2006، سری چهارم تحت عنوان سریع و خشن 4( Fast and Furious 4) سال 2009، سری پنجم با نام سریع 5 ( Fast Five) در سال 2011 و سری ششم با نام سریع و خشن 6 در سال 2013 همگی به کارگردانی جاستین لین (Justin Lin) تولید شدند.

داستان در این چند مجموعه نیز با صحنه های اکشن و مهیج به نشان دادن  موضوع اصلی سریع و خشن که همان مسابقات اتومبیل رانی در کنار تعقیب و گریز های پلیسی است ادامه میدهد .  ورود کارکترهای جدید و صحنه های مهیج بیشتر این چند مجموعه را دربر میگیرد . علاوه بر سرقت و دزدی های مسلحانه دراین چند قسمت ذکر شده پای فرضیه جنایت و قتل هم به میان می آید و بعد از آن هم کار FBI  در مجموعه سریع و خشن شروع می شود.اما هفتمین قسمت از سری مجموعه سریع و خشن با نام خشن 7 (Furious 7 ) در سال 2015 به کارگردانی جیمز وان ( James Wan ) تولید شد که در این مجموعه کاراکتر شاو و راب نقش های اصلی را بر عهده دارند. و در نهایت قسمت هشتم این مجموعه که نام سرنوشت خشن ( The Fate of The Furious) را به خود اختصاص داد با کارگردانی اف گری گری( F. Gary Gary) تولید و اکران شد. در قسمت هشتم مجموعه بیننده  با  دیدن صحنه های روانتیک ماه عسل  دام و لتی و جشن و خوشحالی بازنشستگی برایان و میا تصور میکند روال داستان به ثبات نسبی رسیده؛ اما همینجاست که داستان شما را غافلگیر می کند و اتفاقاتی رخ میدهد که با چالش های فراوانی روبه روی میشوید.

و اما قسمت جدید سری سریع و خشن تحت عنوان سریع و خشن ؛ هابز و شاو که یکی از نسخه های فرعی این مجموعه است موضوع اصلی این مقاله است. دیوید لیچ (David Leitch) کارگردان؛ تهیه کننده؛ بازیگر ؛ فیلمنامه نویس آمریکایی که پیش از این کارگردانی فیلم ددپول 2 (Deadpool 2) و بلوند اتمی ( Atomic Blonde ) را در کارنامه  خود دارد این بار کارگردانی سریع وخشن؛ هابز و شاو را بر عهده دارد. سریع وخشن؛ هابز و شاو در سال 2019 به نویسندگی کریس مورگان (Chris Morgan) اکران خواهد شد.

بازیگران این مجموعه : دواین جانسون  در نقش مامور با تجربه پلیس با نام لوک هابز می باشد ؛ جیسون استاتهام  ادمکش و سابقه دار نیروی ویژه بریتانیاست که نقش شاو را بازی می کند ؛نقش خواهر دکارد شاو؛ هتی شاو که خود مامور اطلاعات امریکاست  را ونسا کربی بازی میکند ؛ بقیه بازیگران نیز ادریس البا؛ ایزا گونزالس و هلن میرن هستند.هابز و شاو کاراکترهای اصلی این مجموعه هستند ، که نامشان را در عنوان مشاهده می کنید و همانطور که از نام مجموعه پیداست این دو شخصیت شروع به همکاری برای دستگیری خلافکار متبحری با نام بریکستون میکنند .

تایلر بیتس موسیقی این قسمت را برعهده دارد . خوانندگان این مجموعه آلو بلیس و رپر معروف آمریکایی جی آی دی است.

تبلیغ فیلم

پوستر این مجموعه اولین بار در 31 ژانویه 2019 رونمایی شد. تیزر سریع و خشن ؛هابز و شاو نیز در تاریخ 1 فوریه طرفداران خودش را شگفت زده کرد. سازندگان این مجموعه با تاخیری که در پخش این قسمت از سری مجموعه های سریع و خشن ایجاد کردند شاید هدفی نداشتند جز ترغیب بیشتر طرفدارانشان و تیزر دومی که از این مجموعه پخش شد مهر تاییدی بر این ادعا می تواند باشد.تیزر دوم در تاریخ 18 آوریل 2019 منتشر شد .فیلمبرداری این  اسپین –آف ( نسخه فرعی سریع و خشن ) در شهرهای گلاسکو و لندن انجام شدند .سریع و خشن؛ هابز و شاو قرار بود در تاریخ 26 ژوئیه 2019 اکران شود اما سازندگان این فیلم بعد از مدتی اعلام کردند بینندگان و علاقه مندان سریع و خشن در این تاریخ منتظر اکران فیلم نباشند. آنها خبر از تاخیر پخش فیلم در تاریخ 2 آگوست 2019 ( 11 مرداد 1398)  را دادند.

سریع و خشن 9 در راه است؟؟؟؟

سریع و خشن سری نهم در دست ساخت است. این بخش نهمین مجموعه از این مجموعه قسمت های سریع و خشن است.

نویسنده: سینا خانی

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *