فواید آب برای پوست
بازدید 193
0

فواید خوردن آب برای پوست

این روزها بسیاری از مردم، از کارشناسان راجع به فواید آب برای پوست می پرسند و برایشان سوال است که خوردن آب چه تاثیری بر روی پوست آنها می گذارد. در واقع همان طور که احتمالا می دانید مصرف روزانه مقدار کافی آب، برای سلامت عمومی بدن مهم است. زیرا آب به هضم غذا، گردش خون، جذب مواد مغذی و حتی دفع ادرار کمک می کند.

پس نوشیدن آب به صورت کلی برای بدن ضروری است. اما در مورد نوشیدن مقدار زیاد آب برای داشتن سلامت پوست چه می دانید؟ ادعا شده است که نوشیدن آب، به شما پوستی شفاف، روشن، سالم و جوانتر می دهد؛ در حالی که برخی دیگر معتقدند که نوشیدن آب بر ظاهر پوست تاثیری ندارد. شما چه فکر می کنید؟

اگر برای شما هم سوال پیش آمده است که چه رابطه ای بین خوردن آب و داشتن پوستی سالم وجود دارد پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید تا به جواب سوال خود برسید.

 

نیاز پوست به آب مانند همه ارگان های بدن

واقعیت این است که پوست، ارگانی است که مانند دیگر اعضای بدن است. پوست شما از سلول تشکیل شده است. و سلول های پوست مانند هر سلول دیگری در بدن، از آب تشکیل شده اند.

بدون آب، ارگان های بدن نمی توانند عملکرد درستی داشته باشند یا در بهترین حالت خود باشند. پس برای این که همه اعضای بدن به خوبی بتوانند انجام وظیفه کنند خوردن آب کافی ضروری است. اما به نظر می رسد خوردن آب کافی نیست و باید اقدامات دیگری نیز انجام داد تا بتوان پوست خوب و شفافی داشت.

اگر به پوست شما به میزان کافی آب نرسد، کمبود رطوبت باعث می شود که پوست خشک، پوسته پوسته و چروک شود. پوست خشک، دارای انعطاف پذیری کمتری است و بیشتر در معرض چروک و پیری قرار دارد.

نکات مهم درباره رابطه فواید آب برای پوست

هر چه قدر در روز آب بیشتری از دست بدهید باید آن را به نحوی جایگزین کنید. حقیقت ناگوار در مورد نوشیدن آب و پوست این است که آب قبل از آنکه به پوست برسد اول به همه ارگان های بدن رسانده می شود. پس مهم است که به نوعی آب را به پوستمان برسانیم و در پوست نگه داریم تا دچار عوارض کم آبی و کاهش رطوبت برای پوست و عوارض بعدی آن نشویم. این عوارض همان طور که گفته شد خشکی و چروک شدن بیشتر پوست خواهد بود. آبرسانی مناسب به پوست نه تنها تفاوت قابل مشاهده ای در پوست ایجاد می کند بلکه مانع پیری زودرس و ایجاد چروک در قسمت های مختلف پوست بدن می شود.

پس از جایگزینی مقادیر کافی آب مخصوصا در روزهای گرم و زمان هایی که انرژی زیادی مصرف کرده اید مطمئن شوید. مثلا دقت کنید میزان مصرف آب پس از هر ورزشی متناسب با میزان عرق کردن شما و از دست آب بدن شما باشد. تا با مشکلاتی که شرح آنها رفت مواجه نشوید و در عین حال سعی کنید حتی پوست خود را در روزهای گرم تابستان شفاف و سرزنده نگه دارید. این مساله مهمی است که باید به آن دقت کنید.

پس بهترین راه برای افزودن آب به پوست چیست؟

برای آنکه پوست خوب و شفافی داشته باشید و از حداکثر فواید آب برای پوست بهره مند شوید؛ سعی کنید که دو دقیقه پس از ترک حمام یا پس از گرفتن دوش، وقتی پوست شما خشک شد به پوست خود مرطوب کننده مناسب و آبرسان بزنید.

پوست پس از حمام هنوز متخلخل است یعنی منافذ پوست باز است و محصولاتی که در حمام مورد استفاده قرار می گیرد ممکن است به پوست آسیب زده باشند و همین مساله باعث می شود که جذب بهتری انجام شود.

 

از محصولی که حاوی اسید هیالورونیک است قبل از مرطوب کننده استفاده کنید.

محصولات مراقبتی پوستی مانند ژل های آب رسان نمونه های مناسبی از این محصولات هستند که می تواند آب مورد نیاز پوست شما را تامین کند.

اسید هیالورونیک معمولا 1000 بار وزن خود آب در خود نگه می دارد، و همین باعث می شود جذب آب در پوست بهتر انجام شود و آب در پوست نگاه داشته شود.

آب بیشتری بخورید.

ازدیگر فواید آّب برای پوست نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز است. این مساله کمک می کند تا سموم بدن و پوست از آن دفع شود. ممکن است که همه افراد موافق این میزان مصرف آب نباشند و معتقد باشند این مقدار آب کمکی به بهبود پوست نمی کند اما مساله این جاست که مطمئنا آسیبی هم به پوست نمی رساند.

بسیاری از افراد اغلب اوقات گزارش می دهند که با افزایش مصرف آب، پوست آنها نسبت به سابق روشن تر و بهتر شده است. کسانی که از اکنه نیز رنج می برند چنین نظری دارند و معتقدند که همین اتفاق برای پوست آنها افتاده است و گزارش مشابهی از نتیجه استفاده از آب و تاثیر آن بر پوستشان می دهند.

به خود برای داشتن پوست خوب زمان بدهید.

اما مساله مهم دیگری هم در این میان مطرح است. و آن این است که فواید آب برای پوست هرگز یک شبه اتفاق نمی افتد ولی حتی در طول دو هفته از افزایش مصرف آب یا نکاتی که پیش از این در مورد مرطوب کننده ها و آبرسان ها مطرح شد می توان تاثیرات فوق العاده آن را دید. به طوری که شما می توانید ببینید چطور آب رسانی به پوست، پوست شما را به پوستی بهتر و روشن تر تبدیل می کند.

پس همان طور که در این مقاله خواندید، آب برای داشتن پوستی شفاف و روشن ضروری است و برای آنکه از فواید آب برای پوست بیشترین استفاده را کنید فقط کافی نیست که مثلا 8 لیوان آب به صورت روزانه مصرف کنید. بلکه در موارد مراقبت از پوست و مصرف برخی از کالاهای مرتبط با پوست، هم به مساله آبرسانی و رساندن رطوبت به پوست دقت کنید.

مثلا همان طور که خواندید استفاده از مرطوب کننده بلافاصله پس از خشک شدن پوست بعد از گرفتن دوش ضروری است. و این مراقبت ها را به صورت روزانه انجام دهید و در گرفتن نتیجه از استفاده و فواید آب برای پوست عجله نکنید و به خود و پوستتان زمان کافی بدهید تا به نتیجه دلخواه و مطلوب که مدنظر دارید برسید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *