درمان افسردگی ناشی از استرس
بازدید 171
0

درمان افسردگی ناشی از استرس و 5 راه شگفت انگیز برای مقابله با آن

5 راه درمان  افسردگی ناشی از استرس

اگر شما هم چندین پروژه در دست انجام دارید، و در کنار آن زندگی شخصی یا خانوادگی خود را دارید، و چه کسی می داند؟ در کنار همه این ها مشکلات و مسائل دیگری هم دارید. مثلا یکی از والدین تان بیمار است یا مسائل یا مشکلاتی با همکار خود در سرکار دارید یا خانه نیاز به تعمیرات دارد. می بینید!! کلی کار هست که باید انجام  دهید و دردسرهایی که در آنها باید به آنها در جای خود رسیدگی کنید. همه این ها ممکن است برای شما استرس و تنش ایجاد کند.ما در مورد مدیریت استرس می خواهیم در این مقاله صحبت کنیم و در واقع یک قدم جلوتر برویم. زیرا تحقیقات نشان می دهد که استرس مزمن، عامل احتمالی موضوعاتی است که ما آنها را در اینجا به صورت عمیق پوشش نداده ایم یعنی: افسردگی! به عنوان یک جامعه، ما باید فکر کردن به افسردگی را به عنوان یک مشکل سلامتی قابل لمس بدانیم درست هما طور که در مورد بیماری های قلبی یا بیماری سرطان صحبت می کنیم، افسردگی نیز به همین گونه است.در اینجا راجع به درمان افسردگی ناشی از استرس صحبت می کنیم.اگر حل مشکل درمان افسردگی ناشی از استرس را به تاخیر بیندازید، نتایج می تواند واقعا جدی و هشدار دهنده شود. در هر صورت، شما باید با پزشک خود در این رابطه صحبت کنید، و به احتمال زیاد با یک پزشک متخصص در سلامت روانی برای گرفتن کمک در ارتباط باشید.قبل از آنکه به آن نقطه برسید، بیایید از ایده های کمک به رفع استرس که خود موجب ایجاد بیماری در شما می شود صحبت کنیم. در اینجا برخی از درمان افسردگی ناشی از استرس آورده شده است که هر کسی می تواند به فراخور حال و روحیه خود از آنها استفاده کند تا بتواند این مشکل را برای خود حل کند.

 

  • در مورد آن صحبت کن

اولین چیزی که در رابطه درمان افسردگی ناشی از استرس، مطرح است می تواند این باشد که با دیگران راجع به خود و مسائلی که شما درگیر خود کرده اند صحبت کنید.حتی فقط صحبت کردن درباره مشکل تان با همسر، دوستان، یا راننده تاکسی می تواند به مساله کمک کند. فراتر از آن، درمان رفتار شناختی نشان داده است که این صحبت کردن با دیگران به اندازه کافی موثر است.این به شما نمی گوید که چگونه احساس کنید اما به شما یاد می دهد که چطور آرامش خود را حفظ کنید وقتی که در مورد چیزی ناراحت هستید، به طوری که می توانید درک کنید چه کاری انجام دهید و چگونه احساس بهتری داشته باشید.

  • عرق بریزید!

بله درست است عرق بریزید! ورزش کنید. یکی دیگر از راه های جلوگیری از افسردگی ناشی از استرس، می تواند ورزش و انجام تمرینات روزانه باشد.ورزش، در کاهش افسردگی موثرتر از بسیاری از داروهای ضدافسردگی است. بخشی از آن، ممکن است به دلیل اثر ترشح اندورفین در هنگام تمرین و ورزش باشد. ما حس رسیدن به هدف و موفقیت را هنگام ورزش و تمرینات منظم حس می کنیم که می تواند واقعا در این رابطه کمک کننده باشد.

  • ماهی بخورید.

ماهی هایی مانند قزل آلا یا سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که در بسیاری از مطالعات و تحقیقات پیشنهاد شده اند. هر چند توافقی در این رابطه هنوز به وجود نیامده است. اما مصرف ماهی برای کمک به بهبود حال و هوای افراد و کاهش نشانه های افسردگی آنها توصیه شده است.پس برای جلوگیری از افسردگی ناشی از استرس، مصرف ماهی می تواند کمک کننده باشد. این توصیه را جدی بگیرید.

ممکن است که در جامعه ما مشکل الکل یا مشروبات الکلی به میزانی که در کشورهای دیگر وجود ندارد به حد خطر نرسیده باشد. اما با این همه این توصیه ای است که متخصصان در این رابطه مطرح کرده اند و همان تعدادی هم که درگیر این مساله هستند می توانند این توصیه را مورد توجه قرار دهند. در واقع الکل، یا مشروبات الکلی و یا مواد مخدر می تواند مشکل افسردگی را پنهان کند. این خطرناک است و اعتیاد به آن در نوع خودش می تواند حتی کشنده باشد. اگر تجربه ای در زمینه مصرف این گونه مواد داشته اید، یا مصرف خود را افزایش دهید، این علامت یک خطر جدی است و بهتر است آن را به صورت جدی تری مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید هر طور شده است آن را از زندگی خود حذف کنید و کنار بگذارید.

  • هنگام خواب بنویسید.

 

قرار گرفتن در معرض انتظارات غیر ممکن دیگران یا خودتان، منجر به ایجاد غم و اندوه در شما می شود. بنابراین سعی کنید در طی یک برنامه منظم روزانه، درباره خودتان بنویسید و برای خود نامه قدردانی بنویسید. همچنین می توانید در این نوشته، راجع به چیزهایی که شما را ناراحت و افسرده می کند بنویسید. چیزهایی که باعث ایجاد غم و اندوه در درون شما می شوند را روی کاغذ بیاورید.در حالی که دارید این نامه یا یادداشت ها را می نویسید یک موسیقی در پس زمینه بگذارید و گوش دهید.تحقیقات و پژوهش ها پیشنهاد کرده اند که موسیقی می تواند حالات افسردگی را در انسان بهبود بخشند. حتی یک مطالعه نشان داد که موسیقی، ریتم قلب و فشار خون را نیز بهبود می بخشد. پس از معجزه موسیقی و نوشتن نامه و یادداشت برای خود غفلت نکنید.در این مقاله راجع به راهکارهای درمان افسردگی ناشی از استرس صحبت کرده ایم و گفتیم در عصر امروز، همه در معرض استرس هستند و اگر استرس، مدیریت نشود می تواند منجر به افسردگی شود. در آن صورت باید از درمان های جدی برای درمان افسردگی مانند بیماری های دیگر استفاده کرد.همچنین راهکارهایی برای درمان افسردگی ناشی از استرس پیشنهاد داده شد که شامل ورزش، خوردن ماهی، صحبت کردن با دیگران بود. همچنین توصیه شد که از موسیقی و نوشتن برای رسیدن به آرامش استفاده شود. در کنار همه این موارد از مصرف موادی که می تواند فقط افسردگی را پنهان کند به جای این که فرد را به فکر درمان بیندازد جلوگیری شود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *