لگو اسباب بازی محبوب کودکان
بازدید 286
0

لگو ، اسباب بازی محبوب کودکان و بازی های ویدئویی لگویی

لگو اسباب بازی محبوب کودکان

شاید نتوان کودکی را یافت که تا به حال با لگو بازی نکرده باشد. همه بچه ها و حتی بزرگترها تجربه بازی با اسباب بازی های ساختنی با نام لگو را دارند. در این مقاله داستان لگو را با هم می خوانیم و چیزهای بیشتری درباره لگو اسباب بازی محبوب کودکان که می تواند باعث رشد خلاقیت در آنها شود یاد می گیریم. لگو نوعی اسباب بازی ساختنی است که به وسیله گروه لگو ، شرکتی در دانمارک خلق و ساخته شده است. آجرهای لگو، بلوکه های رنگی پلاستیکی هستند که می تواند به آسانی به هم دیگر وصل شوند. آجرهای لگو توسط کنگره هایی که در بالای یک آجر قرار دارد و فرو رفتن در حفره هایی که در زیر آجر دیگر است در کنار هم قرار می گیرند و به هم متصل می شوند.

 

لگو امروزه محبوب ترین اسباب بازی دنیاست.

شرکت لگو ، توسط ال کیرک کریستینسن یک اسباب بازی ساز دانمارکی در 1935 شروع به کار کرد. کریستینسن اسباب بازی های چوبی برای کودکان می ساخت. او اولین لگوی پلاستیکی را در دهه 1940 ساخت و فروخت. از آن موقع به بعد، لگو های اسباب بازی ، یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین اسباب بازی هایی است که توسط کودکان و حتی بزرگسالان مورد استقبال واقع شده و با آن سرگرم می شوند.آجرهای لگو در شکل ها و رنگ های مختلفی به بازار عرضه شده اند. در بین آنها شکل های چرخ، ماشین وصفحه اتومبیل و گیاه نیز وجود دارد. آجرهای لگویی می توانند در شکل های مختلف به هم وصل شوند. با این لگوها می توان ساختمان های مختلف، وسایل نقلیه و حتی ربات ساخت. تقریبا همه آجرهای مجموعه لگو می تواند در کنار هم قرار بگیرد. آجرهای جدید امروزه می توانند با آجرهایی که سال های قبل ساخته شده اند مج شوند. آجرها می توانند فارغ از آنکه از کجا آمده اند به یکدیگر متصل شوند.لگو آن قدر معروف و شناخته شده است که مردم برای صدا کردن اسباب بازی ساختنی از نام لگو استفاده می کنند. امروزه میلیون ها طرفدار و فن لگو در سراسر جهان وجود دارند که در مورد لگو حتی همایش و انجمن برگزار می کنند.

تاریخچه و پیشینه لگو

گروه لگو در کارگاه ال کیرک کریستینسن (1891-1958) شروع به کار کرد. در 1934، کمپانی کریستینسن نام خود را لگو قرار داد که از اصطلاح دانمارکی leg godt می آید که به معنای خوب بازی کردن است. در 1947، لگو کار خود را با تولید لگوهای پلاستیکی گسترش داد. در 1949 لگو تولید یک نمونه جدید از آجرهای به هم وصل شونده را که با عنوان آجرهای اتصال خودکار نامیده بود شروع کرد. این آجرها در اصل از استات سلولز درست شده بودند که به نوعی توسعه بلوکه های چوبی سنتی محسوب می شدند.

لگو در فرهنگ عامه

لگو اسباب بازی محبوب کودکان است به این دلیل که در بسیاری از کارهای فرهنگی از جمله کتاب، فیلم و آثار هنری به نوعی به نمایش درآمده است. حتی در کلاس به عنوان یک وسیله آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. در 1998 آجرهای لگو به عنوان یکی از اجزای اصلی در تالار ملی اسباب بازی در روچشتر نیویورک به نمایش درآمد.

طراحی لگو اسباب بازی

قطعات لگو ، در شکل ها و ابعاد مختلف ساخته شده است. با وجود تنوع در طراحی و هدف قطعه های جداگانه در طول سالها، هر قطعه با قطعات موجود به نوعی سازگار است. آجرهای لگویی از 1958 هنوز هم با هر لگویی هماهنگ هستند و 6 شش آجر 2 در 4 می تواند به 915.109.765 شکل با هم ترکیب شوند.

 

تم های رباتیک لگو

لگو یک خط تولید اسباب بازی های رباتیک که Mindstorm خوانده می شد در 1991 آغاز کرد و از آن زمان تاکنون به گسترش و به روز رسانی این مجموعه پرداخته است. ریشه ساخت آجرهای قابل برنامه ریزی از آزمایشگاه MIT Media می آید و نام از مقاله ای از سیمور پاپرت دانشمند و آموزشگر رایانه که نظریه آموزشی ساخت گرایی را ارائه کرده است گرفته شده است. تحقیقات در باره این اسباب بازی با ساپورت مالی گروه لگو انجام شد. لگو اسباب بازی محبوب کودکان که حالا به لگوهای آجری قابل برنامه ریزی، که در قلب این مجموعه ربات ها هستند تبدیل شده، بارها به روز رسانی شده و طراحی مجدد در مورد آن ها انجام شده است. آخرین نمونه این آجها EV3 خوانده می شودند که تحت نام Mindstorms EV3 فروخته می شوند. مجموعه شامل سنسورها و حسگرهایی است که لمس، نور، صدا و امواج مافوق صوت را ردیابی کرده و شامل یک آر اف آی دی خوان نیز هست.

 

حضور لگو در تلویزیون و فیلم ها

جالب است بدانید لگو اسباب بازی محبوب کودکان در برخی از نمایش ها و انیمیشن ها نیز به عنوان شخصیت و تم فیلم یا انیمیشن مورد استفاده قرار گرفته است. مثلا نمایش انیمیشن لگو نینجاگو ، Masters of Spinjjitzu : Lego Ninjago در سال 2011 تا 2012 یکی از انیمیشن هایی است که درباره لگو ساخته شده است. دومین کارتن لگویی در 2013 به نمایش درآمد. یک فیلم لگو نیز با هنرمندی کریس پرات، ویل آرنت، الیزابت بنکس، مورگان فریمن، ویل فرل، و لیام نیسن در 7 فوریه 2014 ساخته و اکران شد.

 

بازی های ویدئویی لگویی

بسیاری از بازی های ویدئویی لگو برای سیستم های بازی ویدئویی متفاوتی ساخته شده اند. بازی های ویدئویی لگو، معمولا از تم های لگو می آیند مثلا جنگ ستارگان لگو Lego Star Wars و Lego Indiana Jones. جنگ ستارگان لگو یکی از تم های مشهور است و سه بازی ویدئویی دارد. یک بازی جدید هری پاتر ، بازی ویدئویی است که قبل از تم جدید هری پاتر و بعد از هری پاتر قدیمی به بازار عرضه شده است. جنگ ستارگان یک و دو ، از پر فروشترین بازی های ویدئویی بوده اند و نسخه جدید جنگ ستارگان لگو، جنگ ستارگان لگو 3 : جنگ کلون Lego Star Wars 3: The Clone Wars است.در این بازی ویدئویی اخیر یعنی جنگ ستارگان لگو 3، شما می توانید به عنوان یکی از شخصیت های مورد علاقه تان مانند رکس، یودا، کودی، و بسیاری دیگر بازی کنید. همچنین شما می توانید با هیولاهای ترسناکی مانند رنکور رو به رو شوید. جدید ترین بازی ویدئویی ، لگو یونیورس است که یک بازی آنلاین چند نفره است. بازی محبوب دیگر Lego Dimensions یا ابعاد لگو است. بسته استارتر آن گران قیمت است اما بازی بسیار محبوبی است. بسته های سرگرمی یا فان ، ارزان ترین بسته برای گسترش بازی است. بسته های سطح و تیم ، بسته های گرانی هستند. همان طور که خواندید لگو، داستان جالبی دارد!

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *