برنامه روتین موفقیت
بازدید 73
0

برنامه روتین موفقیت : یک برنامه روتین کمک کرد یک برند میلیارد دلاری بسازم !

در این مقاله راجع به برنامه روتین موفقیت تام بیلیو، یک کارآفرین که موفق به ساخت یک برند میلیارد دلاری شده صحبت می کنیم. این روتین مربوط به برنامه صبح این کارآفرین است.این کارآفرین، بنیانگذار شرکت Quest Nutrition است. اولین گام این است که هویت خود را با حرکت از یک ذهنیت ثابت به ذهنیتی پویا بازآفرینی کنید. او می گوید من ذهنیتم را به سمت یافتن پاسخ های درست که سریع تر از دیگران پاسخگو باشد تغییر دادم و توانستم شرکتی با رشد نامحدود بسازم. کلید دیگر موفقیت من نحوه استفاده من به خصوص از ساعات صبح ام بود. در اینجا عاداتی که آنها را تمرین کردم و هنوز هم به تمرین آنها هر روزه ادامه می دهم برای شما ارائه می دهم تا با آنها آشنا شوید. این برنامه روتین موفقیت من در صبح است.

همچنین بخوانید در پیویو :

ساخت تیزر تبلیغاتی در مشهد

بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد

برنامه روتین موفقیت :

  • خواب

روتین صبح من معمولا از عصر روز گذشته شروع می شود.

من بیش از یک دهه است که از زنگ آلارم ساعت برای بیدار شدن استفاده نکرده ام؛ به استثنای موارد ضروری. شما برای داشتن یک برنامه روتین موفقیت، نیاز به میزان خاصی خواب دارید، و اگر آن میزان خواب را دریافت نکنید، عملکرد شما شروع به ضعیف شدن می کند. تا آن جا که می توانید این میزان کاهش را با انجام یک تست توانایی شناختی به دست آورید. بنابراین مرحله اول برنامه روتین موفقیت این است که خواب یکی از مهمترین چیزهایی است که شما باید در طول روز به آن توجه کنید. اگر نیاز دارید که ساعت 8 بعد از ظهر به تختخواب بروید، سعی کنید که همان ساعت به رختخواب بروید. من به صورت طبیعی ساعت سه تا چهار صبح از خواب بیدار می شوم. پس زود بیدار شدن هم به نوعی ضروری است.

  • ورزش کنید. 

من هنگامی که از خواب بیدار می شوم، سعی می کنم ورزش کنم. من در پنج روز هفته ورزش می کنم، اما از آنهایی نیستم که رفتن به باشگاه ورزشی را دوست داشته باشد. با این حال از رختخواب بلند می شوم و مستقیم به سالن ورزشی می روم. من خوشبخت هستم که در منزلم سالن ورزش دارم پس بدون اتلاف وقت، به مدت 10 دقیقه ورزش می کنم.

  • داشتن و رعایت نظم و انضباط یکی دیگر از چیزهای اساسی است که شما برای موفقیت به آن نیاز دارید.

موفق بودن با انجام کارهایی امکان پذیر می شود که ممکن است شما از انجام آن ها خوشتان نیاید ولی انجام شان می دهید و باید به هر حال آنها را انجام دهید. شما باید برای خود دیسیپلین داشته باشید و خود را ملزم به انجام کارها کنید. چه کسی بدش می آید روی رختخواب دراز بکشد یا مثلا به جای کار کردن به دیدن دوستانش برود. اما شما باید خود را ملزم کنید که کار کنید به جای این که مشغول ویدئو گیم یا بازی ویدئویی یا تماشای تلویزیون شوید.

  • ذهن خود را تمرین دهید. 

برای برنامه روتین موفقیت ، ورزش کردن بدن کافی نیست باید ذهن شما هم ورزش و تمرین کند. درحقیقت برای من بدن، بازتاب ذهن است. من درست بعد از اتمام ورزش، کمی مدیتیشن می کنم. دلیل مدیتیشن این است که توانایی ام برای تمرکز و یادگیری این که چطور ذهن را آرام کنم تقویت می شود. ما در دنیای پرشتاب با میزان زیادی اضطراب و حواس پرتی زندگی می کنیم. ما توانایی سرعت بخشیدن به ذهن و زندگی مان را جشن می گیریم اما واقعا یاد گرفتن این که چطور می توان آن ها را آرام کرد نیز ضروری است. به همان میزان مهم است که یاد بگیریم چطور خود را آرام کنیم. شما نیاز دارید این توانایی را در خود پرورش دهید. میزان مدیتیشن برای شما بستگی به میزان استرس و اضطرابی که دارید دارد، اما معمولا برای من بین 20 تا 30 دقیقه طول می کشد من از تکنیک فقط نفس کشیدن استفاده می کنم که کمک می کند ذهنم ام آرام باشد و فقط نفس بکشم.

  • فکر کنید. 

یکی از زیباترین چیزها درباره مدیتیشن ، این است که مغز خود را در حالت موج آلفا قرار دهید. این مرحله ، خلاق ترین حالت های مغز است. وقتی من مدیتیشن را تمام می کنم قبل از این که حالت موج آلفا خارج شوم ، و به زندگی نرمال و معمولی خودم برگردم، سعی برای آرام کردن ذهن را متوقف می کنم و در عوض با یکی از پرچالش ترین مسائل خودم رو به رو می شوم. من این روند را فکر کردن می خوانم. من این استراتژی را بسیار قدرتمند یافته ام، زیرا در حالتی از ذهن هستم که ارتباطات منحصر به فرد و جدیدی ساخته می شود و به من اجازه می دهد که یکی از خلاقانه ترین راه حل ها را برای مسائل خود پیدا کنم که در حالت دیگری امکان یافتن اش وجود ندارد.

  • لیست مهمترین چیزها برای خود درست کنید. 

برای داشتن یک برنامه روتین موفقیت ، لیستی از مهم ترین چیزهایی که در کسب و کارم نیاز دارم به آنها بپردازم برای خودم درست کرده ام. همین که می نشینم و کار را شروع می کنم اولین کاری که باید انجام دهم  را می دانم کدام است. این باعث می شود که کارهایی که دارای اولویت بالاتری هستند بیشتر مورد توجهم قرار گیرد و وقتم را با انجام کارهای غیر ضروری هدر ندهم.

  • نادیده گرفتن ایمیل 

چک کردن ایمیل یکی از روش های نادرست مدیریت زمان است. به نظر من این جزو وظایف اصلی شما به عنوان کارآفرین نیست. اگر قبل از پرداختن به نیازهای شرکت خود، ایمیل را چک کنید فکر می کنید که دیگران بهتر می دانند شما چه کاری باید انجام دهید. من خودم را  آموزش داده ام که ایمیل را تا جایی که مسائل اساسی حل شده اند نادیده بگیرم. من معمولا بین 5 تا 7 ساعت کار می کنم قبل از این که ایمیلم را چک کنم. و سعی می کنم کمتر از یک ساعت به چک کردن ایمیل اختصاص دهم. این عادت ها و برنامه روتین موفقیت من در صبح به عنوان یک کارآفرین موفق است. و اکیدا توصیه می کنم که همه برای خود یک روال و روتین صبح داشته باشند تا بتوانند به خوبی از روز خود استفاده کنند و در مسیر خود موفقیت را تجربه کنند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *