سئوی محلی
بازدید 143
0

نکات مربوط به سئو محلی : چطور سایت خود را در 9 گام بهینه سازی کنیم؟

قبلا در مقاله دیگری در همین سایت راجع به سئو محلی توضیح دادیم و قرار شد در مقاله دیگری 9 روشی که با استفاده از آنها سایت خود را در سئو محلی بهینه سازی کنید توضیح دهیم.پس اگر هنوز نمی دانید سئوی محلی چیست و چه اهمیتی دارد بهتر است ابتدا آن مقاله را مطالعه کنید.در این مقاله خواهیم دید چگونه می توانید سایت خود را برای جستجوی محلی بهینه کنید.از این چک لیست سئو محلی استفاده کنید تا فاکتورهای نزدیکی، ربط و برجسته سازی راکه از فاکتورها و عوامل موثر بر سئو هستند رعایت کرده باشید.

سئو محلی :

  • اطمینان حاصل کنید که سایت شما موبایل پسند باشد.

هنگامی که وب سایتی موبایل پسند باشد، تعاملی و پاسخگو است و می تواند با هر سایز و اندازه صفحه نمایش موبایل هماهنگ شود. چک لیست سئو به شما خواهد گفت که از یک سایت تعاملی بهره مند شوید زیرا هم یک عامل تاثیر گذار در سئو است و هم باعث رضایت کاربر می شود. سایت های متناسب با تلفن همراه، عملکرد بهتری در جستجو دارند و تجربه کاربری بهتر و مطلوب تری برای کاربران می سازند و رقم می زنند.موبایل پسند بودن به خصوص در سئو محلی بسیار اهمیت دارد. زیرا افراد بسیاری از گوشی تلفن همراه خود استفاده می کنند تا درباره کسب و کارهای محلی جستجو نمایند. یک مطالعه توسط برایت لوکال ، دریافت که 77 درصد افرادی که از تلفن همراه استفاده کرده اند، به دنبال یک بیزنس یا کسب و کار محلی بوده اند.به علاوه، در سایت های موبایل پسند، امکان پیمایش و ناوبری آسانتر است که می تواند منجر به صرف زمان بیشتری در آنها شود. این می تواند سیگنال های رفتاری مثبتی به گوگل بفرستد و رتبه بندی جستجو را بهبود بخشد.

چگونه بفهمیم که وب سایت ما موبایل پسند است یا خیر؟

برای دیدن این که تا چه میزان وب سایت شما موبایل پسند است یا خیر، از یک ابزار فنی سئو یا تست موبایل پسندی گوگل استفاده کنید. تست گوگل، وب سایت شما را مورد رصد قرار داده و پیشنهاداتی در جهت بهبود وضعیت و رعایت استانداردهای موبایل پسندی در اختیار شما قرار می دهد.

  • آدرس کسب و کار خود را به وب سایت تان بیفزایید.

برای کمک به گوگل تا بفهمد کسب و کار شما در کجا واقع شده است، آدرس فیزیکی خود را در سایت تان قرار دهید.

  • اگر شما یک مکان دارید، آن را در قسمت پایینی سایت و صفحه تماس وارد کنید.
  • اگر چندین مکان دارید، صفحه ای برای مکان ایجاد کنید و آدرس های هر مکان را در آن لیست کرده و برای هر مکان، صفحه جداگانه بسازید.
  • در صفحه های مکان و تماس از گوگل مپ استفاده کنید تا مکان کسب و کار را نشان دهد.
  • داده های ساختار یافته مبتنی بر مکان را به وب سایت خود بیفزایید.

این اطلاعات به موتورهای کاوش کمک می کند تا کسب و کار شما را با منطقه یا ناحیه خاصی مرتبط کند.

داده های ساختار یافته، میکروداده هایی هستند که به وب سایت شما اضافه می شوند تا به موتورهای جستجو کمک کنند تا سایت شما را در یابند. داده های ساختار یافته مبتنی بر مکان، امکان شناسایی مکان کسب و کار شما را برای موتور های جستجو تسهیل می بخشند.

  • یک صفحه Google My Business ایجاد کنید.

Google My Business، یک لیست رایگان است که کسب  و کارها می توانند برای هر مکان خود آن را ایجاد نمایند. GMB ممکن است اطلاعاتی درباره لوکیشن یا مکان کسب و کار شامل آدرس آن، ساعات کار، شماره تلفن و غیره ارائه دهد. برای این که کسب و کار شما در این لیست ها ظاهر شود برای هر مکان خود یک صفحه در GMB ایجاد کنید.

  • ایجاد استناد کسب و کار

Google My Business، مهمترین استناد کسب و کار برای سئو محلی است. اما این تنها چیزی نیست که اهمیت دارد.

یک استناد کسب و کار، ذکر آنلاین کسب و کار شماست که دربردارنده نام شما، شماره تلفن، و آدرس است. استنادها، مهم هستند زیرا به گوگل می گویند این کسب و کار مطمئن و معتبر است. آنها در سایت های دایرکتوری محلی و ملی ظاهر می شوند. برخی از این سایت ها شامل موارد زیر است”

  • فیس بوک
  • یلپ
  • لیست آنژی
  • صفحه های زرد
  • Citysearch
  • Foursquare
  • TripAdvisor
  • MapQuest
  • Apple Maps

 

  • به ثبات NAP توجه کنید.

هر زمانی که یک استناد برای کسب و کار خود می سازید، به موتورهای کاوش نشان می دهد که کسب و کار شما قابل اعتماد و اطمینان است. اما همه کار می تواند از بین برود اگر این کار را به صورت دائم و مستمر انجام ندهید.

  • در هنگام ایجاد پروفایل کسب و کار، به استمرار NAP خود توجه کنید.

استمرار NAP، به استفاده مداوم از نام کسب و کارشما، آدرس، و شماره تلفن اشاره دارد. یک نسخه ثابت از NAP شما کار موتورهای جستجو را برای شناخت و رتبه بندی سایت شما را آسانتر می کند. یک NAP غیر مستمر، می تواند موتورهای کاوش را سر در گم کرده و منجر به کاهش رویت پذیری در جستجو برای شما شود.

  • برچسب های عنوان و ابرداده ها را برای مکان و مقوله خود بهینه سازی کنید.

تگ های عنوان و ابرداده های توصیفی، ابرتگ ها یا قطعه هایی از کد اضافه شده به عقبه هر وب سایت هستند که درک و شناخت را برای موتورهای کاوش آسانتر می کنند که بدانند صفحه مورد نظر در باره چیست. یک تگ عنوان ، نسخه ای از صفحه عنوان است که در نتایج جستجوی موتورهای کاوش نمایش داده می شود. ابرداده توضیحی، نیز برای توصیف و شرح صفحه است و در نتایج جستجو برای وب سایت به نمایش در می آید. برای بهبود سئو محلی، تگ های عنوان و برچسب های توضیحی برای مکان و مقوله را بهینه سازی کنید.

  • وب سایت خود را برای کلیدواژه های محلی هدف گذاری و بهینه سازی نمایید.

علاوه بر بهینه سازی صفحه های خود برای مقوله و مکان، دیگر صفحه ها را نیز با کلیدواژه های محبوب و محلی بهینه سازی نمایید.کلمات کلیدی محلی شامل کلیدواژه ها و عبارات طولانی با نواحی جغرافیایی است. مثلا خشک کن در هاشمیه مشهد ، یا خشک کن نزدیک من. از دیگر مواردی که می توان به آن اشاره  کرد به کار بردن سئو Off-page، و گرفتن نظرات دیگران یا مرور برای کسب و کار شماست. همه این موارد می توانند به شما در یافتن جایگاه مناسب در رتبه بندی موتور های کاوش با استفاده از سئو محلی کمک کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *