واقعیت مجازی
بازدید 150
0

ترندهای سال 2019 واقعیت مجازی – آینده واقعیت مجازی چه خواهد شد؟

سال 2019 ، یک سال خارق العاده برای واقعیت مجازی است. واقعیت مجازی ، یکی از تکنولوژی هایی است که در حال تغییر نحوه زندگی ، معاشرت و شغل ماست. این فناوری به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است. با شروع از دنیایی که کاملا با ابزارهای رایانه ای همراه شده است تا نوآوری هایی مانند Ready Player One که به شما دیدی از دنیای واقعی می دهد، همه این پیشرفت های واقعیت مجازی بسیار شگفت انگیز بوده اند. چه کسی می داند که اپلیکیشن Cox Connect هم با برخی از ویژگی های واقعیت مجازی برای پرداخت قبض Cox معرفی شده است.

نگاهی به واقعیت مجازی

واقعیت مجازی یا VR یک فناوری مستقل نیست که برای ایجاد یک دنیای جایگزین طراحی شده باشد. این فناوری قادر به خلق یک واقعیتی زنده گونه است. این فناوری، بیشترین تاثیر را بر همه فناوری ها گذاشته است. با گذاشتن یک هدست که شبیه سازی 360 درجه ایجاد می کند تعامل با واقعیت مجازی آغاز می شود. کاربر در یک محیط دیجیتالی قرار می گیرد و حس می کند که واقعا آنجاست.از طرف دیگر واقعیت افزوده نیز محیط فیزیکی را با تصویرسازی دیجیتالی پوشش می دهد که معمولا به وسیله یک دستگاه موبایل ساخته می شود. بازی Pok éman Go یکی از مثال های قابل توجه واقعیت افزوده است. واقعیت افزوده برای مکان یابی GPS بازیکن برای یافتن و گرفتن موجودات دیجیتالی به کار می رود.

 ترند های سال 2019 واقعیت مجازی

  • تقویت واقعیت مجازی و هوش مصنوعی

لیست ترندها در واقعیت مجازی هرگز نمی تواند بدون هوش مصنوعی کامل شود. این دو پتانسیل تغییر جهان را دارند. هر دو در ابتدایی ترین مراحل زیست خود قرار دارند اما تظاهراتی از هر دو شکل گرفته است.بیایید نمونه هایی از اینستاگرام و اسنپ چت را در نظر بگیرید. چهره های سگ یا دیگر فیلترهای بامزه، دستاوردی از هوش مصنوعی و واقعیت مجازی هستند. اگر بخواهیم نگاهی به نمونه علمی در این رابطه بزنیم، میکروسکوپ یادگیری ماشینی گوگل یک نمونه کامل است. این ابزار قابلیت برجسته کردن بافت های سرطانی را دارد. در حال حاضر ما فقط منتظر این هستیم که هوش مصنوعی به همراه واقعیت مجازی چیزی قدرتمند بسازند و عرضه کنند.

  • سرگرم کردن مصرف کننده

Oclulus با NBA شریک شده است. این برند از واقعیت مجازی استفاده کرده است تا کاربران خود را سرگرم سازد و برایشان سرگرمی های هنری فراهم کند. بله، درست حدس زده اید! درحالی که شما هدست واقعیت مجازی اکولوس را گذاشته اید و در کناری نشسته اید، احساس می کنید که واقعا در بازی NBA حضور دارید. جالب و باحال نیست؟! فناوری هدست واقعیت مجازی، امروزه بیش از پیش در دسترس قرار گرفته است. و فقط منحصر به بازی و گیمرها نیست. کسانی که  تلویزیون تماشا می کنند، هم به نوعی از این طریق سرگرم می شوند.

  • آموزش و یادگیری

آموزش و یادگیری یکی از پر هزینه ترین امور در محل کار است. با فناوری واقعیت مجازی، سازمان ها می توانند در هزینه های خود صرفه جویی کرده و بهترین آموزش ها را برای کارکنان خود فراهم کنند.اخیرا والمارت از 17 هزار هدست Oculus Go استفاده کرده است تا کارکنان خود را در رابطه با بخش خدمات به مشتری آموزش دهد. همچنین ارتش آمریکا هم از Microsoft HoloLens  برای آموزش سربازان استفاده کرده است.

  • مسافرت و گردشگری

سفر از طریق VR روش متفاوتی از سفر و گردشگری است. یک ویدئوی تاثیرگذار به شما این امکان را  می دهد که تجربه ای از مقصد خود که قصد سفر به آن جا را دارید به دست آورید. این تجربه را می توانید پیش از این که حتی چمدان خود را ببندید داشته باشید و کسب کنید! با VR، شما می توانید حتی چیزی را تجربه کنید قبل از آن که آن را خریداری کنید. واقعیت مجازی به شما اجازه می دهد که اتاق های کشتی کروز را کشف کنید همان طور که می توانید به اتاق های هتل مورد نظرتان قبل از این که آن را رزرو کنید سرکی بکشید. هیجان انگیز نیست؟!

به غیر از این که می توانید اتاق ها را بررسی کنید، می توانید سرکی به خیابان بکشید. سالن ها و رستوران های نزدیک محل اقامت خود را بررسی کنید. با این تور مجازی، شما می توانید تصمیم بگیرید مقصدی که برای سفر انتخاب کرده اید برای شما خوب است یا نه.این ها که گفته شد همه چیز نیست. با اپلیکیشن های واقعیت مجازی سفر، می توانید  حتی پس از  بازگشت از سفر باز هم خاطرات خود را مرور کنید و آنها را دوباره زنده کنید.

حال سوالی که پیش می آید این است که 

متخصصان و کارشناسان می گویند آینده واقعیت مجازی، مبتنی بر مکان است. اما صبر کنید!

این هیچ ربطی به فناوری جی پی اس نخواهد داشت. مبتنی بر مکان به این معناست که واقعیت مجازی، تجربه ای را برای کاربران خواهد آورد که آنها فارغ از موقعیت مکانی خود باشند. آنها با فناوری بدون این که اجباری در خریدش داشته باشند آشنا می شوند.با این حال، برای این کار مشتریان نیاز دارند که از عملکردهای واقعیت مجازی آگاه باشند و اطلاع داشته باشند. آنها باید به این فناوری علاقه داشته باشند. راه طولانی ای در پیش است.

نتیجه گیری

مشتریان و مصرف کنندگان درحال حاضر به دنبال تجربه کردن هستند. VR قادر است که نقش مهمی را در آینده یادگیری و توسعه بازی کند. با شبیه سازی مجازی، کاربر می تواند تجربه ای نزدیک به زندگی واقعی با صرف هزینه کمی داشته باشد.آینده واقعیت مجازی هنوز در حال پیشرفت است. مانند دیگر فناوری هایی که هنوز به مرحله ثبات نرسیده اند به نظر می رسد که برخی از فناوری های واقعیت مجازی و یا برنامه های کاربردی آن هنوز در حال پیشرفت است و راه درازی در پیش دارد تا بتواند به خوبی در همه عرصه های زندگی بشر جا بیفتد و جایگاه خاص خود را پیدا کند. با این همه آینده این فناوری روشن ارزیابی می شود.در این مقاله به چهار ترندی که در سال 2019 در آنها می تواند توسعه یابد و مورد توجه قرار گیرد اشاره شد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *