رتبه بندی گوگل
بازدید 75
0

رتبه بندی گوگل چگونه است : نکات مهم در رسیدن به رتبه های اول در جستجو

اگر می خواهید بدانید گوگل چگونه رتبه بندی را انجام می دهد پاسخ شما کوتاه است:

محتوای سئو شده تولید کنند که افراد آن را دوست داشته باشند و موتورهای جستجو بتوانند آن را پایش کرده و درک کنند.اگر آن پاسخ کوتاه را بخواهیم بیشتر باز کنیمف باید درباره رتبه بندی محتوا در گوگل که شامل سه عنصر می شود صحبت کنیم:

  • محتوا
  • مردم آن را دوست داشته باشند
  • گوگل آن را بشناسد

این ها عوامل هستند که به صورت مفاهیم بسیار ساده شده در اختیار شما قرار گرفته اند اما تاثیر بسزایی بر رتبه بندی گوگل دارند.اگر بخواهیم راجع به رتبه بندی گوگل صحبت  کنیم، باید به سه بخش زیر توجه کنید:

  1.  چگونه محتوا را سئو کنیم؟
  2.  نکات کپی رایتینگ سئو برای این که محتوا مورد توجه گوگل و افراد قرار گیرد.
  3.  نحوه رتبه بندی در گوگل ، سه عنصر ضروری در دستیابی به رتبه اول در جستجو

در مورد دو بخش قبلی، در مقاله های دیگری در همین سایت صحبت خواهیم کرد. حال برویم سراغ این که رتبه بندی گوگل چگونه است؟

عنصر مهم برای این که رتبه یک در گوگل را به دست آورید : محتوا

رتبه بندی گوگل

عنصر دوم : محتوایی که دارای رتبه بالاتری است ، محتوایی است که افراد آن را دوست داشته باشند. ما در اینجا دو نکته درباره این که چگونه بتوانید توجه مخاطب را به محتوای خود جلب کنید به شما خواهیم گفت.از آنجا که گوگل برایش درگیری و تعامل بازدیدکنندگان محتوای شما با آن مهم است پس حتما با بازدیدکنندگان خود تعامل داشته باشید. زیرا باعث می شود بر رتبه بندی گوگل تاثیر داشته باشد.اما فقط چیزی را بنویسید که بدانید افراد آن را دوست خواهند داشت نه فقط این که بتوانید به حجم زیادی از بازدید کنندگان دست یابید. زیرا اگر افراد محتوای شما را دوست داشته باشند به آن واکنش نشان می دهند و این واکنش ها، سیگنال مهمی برای گوگل است که به وی این مطلب را منتقل می کند که محتوای شما ارزش رتبه بندی در صفحه اول نتایج جستجو را دارد.بنابراین باید هدف خود را این قرار دهید که بتوانید حجم مناسبی از بازدید کننده ها را داشته باشید که میزان مشارکت بالایی هم داشته باشند.

برای این کار می توانید کارهای زیر را انجام دهید :

  • ترافیک بیشتری از طریق تبلیغ و پروموت محتوا به دست آورید
  • محتوای خود را برای ایجاد تعامل بهینه سازی کنید.
  • ترافیک بیشتری از طریق تبلیغ و پروموت محتوا بگیرید.

برای این کار تنها این که از سئو استفاده کنیم راه چاره نیست.

راه های خلاقانه زیادی هستند که ترافیک و رتبه بندی گوگل را افزایش می دهند :

  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • تبلیغات پولی
  • بازاریابی از طریق اینفلوئنسر
  • یک استراتژی یکپارچه که محتوای شما را از طریق کانال هایی که دسترسی را ارتقا دهند تبلیغ کند.

در اینجا توجه شما را به این نقل قول از اندی کرستدینا جلب می کنیم که: ترافیک اغلب منجر به ترافیک بیشتر می شود. زیرا برخی از بازدید کنندگان می توانند به ما کمک کنند و محتوای ما را تبلیغ کنند.این شما را یاد چه ضرب المثل یا اصطلاحی می اندازد: بله! پول، پول می آورد!!

هر چه بیشتر محتوای خود را تبلیغ کنید، افراد بیشتری آن را می بینند. و همین باعث می شود شانس این که تبدیل به لینک های ورودی شوید را داشته باشید و یا از طرق مختلف افراد محتوای شما را به اشتراک بگذارند که این سیگنال مهمی است که به گوگل می گوید محتوای شما را افراد زیادی دوست دارند.

بهینه سازی محتوای سئو برای افزایش تعامل با کاربران

این که بتوانید تعداد زیادی بازدید کننده برای محتوای خود داشته باشید، کافی نیست. بلکه برای داشتن رتبه بهتر در رتبه بندی گوگل،  شما نیاز دارید با این بازدید کننده ها تعامل داشته باشید و  این از طریق روش های مختلفی می تواند انجام شود. مثلا با اشتراک پست شما، لینک دادن به آن، دانلود یک کتاب الکترونیکی، عضویت در خبرنامه شما، یا شکل های دیگری از تعامل می تواند انجام شود.برای این کار مهم است مطمئن شوید که برای خواننده کاملا واضح باشد که قدم بعدی اش در وب سایت شما کجا باشد. فراخوان عمل یعنی چیزی که از مخاطب می خواهید انجام دهد باید کاملا چشمگیر باشد، به آسانی بیان شده باشد و گذشتن و عدم توجه به آن سخت باشد. یعنی به آسانی در دسترس کاربر باشد و به بیان ساده ای بیان شده باشد ، به این فکر کنید که مناسب ترین شکل های تعامل باید برای محتوای شما کدام موارد هستند و مطمئن شوید که خواننده می داند که در قدم بعدی چه کاری باید انجام دهد. مثلا شما اگر سایت الکسا را دیده باشید و به ایمیل های ارسالی آن دقت کرده باشید، می بینید که ایمیل های الکسا حاوی یک فراخوان عمل است. این فراخوان عمل ها می گویند اگر این پست را مفید یافتید، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. پس تا می توانید پیام خود به مخاطب و کاربر را آسان بیان کنید.

مورد مهم ، بهترین تکنیک های فنی را برای سئو دنبال کنید.

شما برای رسیدن به رتبه بهتر در رتبه بندی گوگل ، علاوه بر این که باید از کلیدواژه های درست در جایگاه درست استفاده کنید ، باید از ابرداده های مهم که جزو اولویت های برتر در حوزه کاری شما هستند هم استفاده کنید. به این نکته هم توجه کنید که گاهی اوقات موارد فنی در سطح سایت وجود دارد که در رتبه بندی گوگل تاثیر می گذارند. حتما در کنار تولید محتوا به این دقت کنید که از محتوای تکراری، پیوندها  و لینک های کور و اشتباه، یا مسائلی که باعث شوند پایش و نمایه سازی سایت با مشکل بر بخورد دوری کنید. باید سایت خود را از جهت سئو در وضعیت خوبی نگه داشته و حفظ نمایید. مشکلاتی که مانع رسیدن شما به رتبه های برتر در رتبه بندی گوگل می شود را رفع نمایید.پس بهترین روش های سئو را به کار ببرید. زیرا در این صورت سیگنال های مهمی را برای گوگل می فرستید که باعث می شود در رتبه بندی گوگل، رتبه بهتری به دست آورید.پس برای رسیدن به رتبه های بهتر در رتبه بندی گوگل، بهترین روش های سئو را دنبال کنید، محتوای خود را به روش های متعددی تبلیغ کنید، و برای افزایش تعامل با کاربران از فراخوان عمل ساده و آسان استفاده کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *