بهبود زخم با تحریک الکتریکی
بازدید 125
0

بهبود زخم با تحریک الکتریکی

بهبود زخم با تحریک الکتریکی

گروهی از دانشمندان در دانشگاه ایالتی اوهایو دریافته اند که تحریک الکتریکی ثابت باعث افزایش نفوذپذیری در رگ های خونی می شود ، این ویژگی مهمی است که می تواند به مواد ترمیم کننده زخم در خون کمک کند تا به طور موثر تری به محل آسیب برسند.

رگ های خونی برای ترمیم زخم نقش بسیار مهمی دارند، آنها در سراسر بدن پخش می شوندو مواد مغذی، سلولها و مواد شیمیایی دارند که می توانند به کنترل التهاب ناشی از آسیب کمک کنند.

اکسیژن و گلبول های سفید خون – که بدن را در برابر مهاجمان خارجی محافظت می کند – دو عامل اصلی هستند که توسط رگ های خونی تحویل داده می شوند.

اما وقتی آسیب دیدگی وجود دارد ، ساختار رگ های خونی در محل زخم مختل می شود. همچنین توانایی عروق را برای کمک به بهبود زخم قطع می کند.
دکتر Shaurya Prakash ، محقق در گروه مهندسی مکانیک و هوا فضا و مرکز جامع سرطان در دانشگاه ایالتی اوهایو ، گفت: ” هنگامی که رگ های خونی رشد می کنند، پوست و سلول ها را دوباره پر می کنند و دوباره مانع بهبودی ایجاد می کنند.” .

“اما سوال ما این بود: چگونه این روند را بهتر و سریعتر انجام می دهید، و آیا انجام این کار هیچ فایده ای دارد؟”

در آزمایش های آزمایشگاهی که با استفاده از سلول های انسانی انجام شد ، محققان دریافتند که محرک رگ های خونی با الکتریسیته افزایش قابل توجهی در نفوذ پذیری رگ های خونی را نشان می دهد ، که یک نشانگر فیزیکی است که احتمال رشد عروق جدید را نشان می دهد.

این مطالعه نشان داد که تغییر در نفوذپذیری رگهای خونی می تواند سلولهای منتقله از طریق خون را با سرعت بیشتری به محل زخم برساند ، اگرچه دلایل وقوع آن را توضیح نمی دهد.

به نظر می رسید که نشان می دهد الکتریسیته بر پروتئین هایی که سلولهای رگهای خونی را در کنار هم نگه داشته اند تأثیر می گذارد ، اما این نتایج قطعی نیست.

دکتر پراکاش گفت: “این یافته های اولیه هیجان انگیز است و مرحله بعدی کار ما را مجبور خواهد کرد تا بررسی کنیم که آیا و چگونه واقعاً می توانیم رگ های جدید پرورش دهیم.”

دکتر جون سانگ ، همچنین از گروه مهندسی مکانیک و هوا فضا و سرطان جامع ، گفت: “نتایج نشان می دهد که یکی از اصلی ترین راه های کار عروق خونی برای بهبود آسیب ها ، اجازه دادن به حرکت مولکول ها و سلول ها در دیواره عروق است.”

“و اکنون ما درک بهتری از چگونگی تحریک الکتریکی برای تغییر نفوذپذیری در دیواره عروق داریم.”

“آنچه شما نیاز دارید یک سلول از طریق خون است که به آن محل آمده و از رگ خونی خارج شده و ترمیم زخم را آغاز کنید.”

یافته های این تحقیقات در مجله Lab on a Chip منتشر شد.
بهبود زخم با تحریک الکتریکی بهبود زخم با تحریک الکتریکی بهبود زخم با تحریک الکتریکی  بهبود زخم با تحریک الکتریکی بهبود زخم با تحریک الکتریکی بهبود زخم با تحریک الکتریکی بهبود زخم با تحریک الکتریکی بهبود زخم با تحریک الکتریکی بهبود زخم با تحریک الکتریکی بهبود زخم با تحریک الکتریکی بهبود زخم با تحریک الکتریکی بهبود زخم با تحریک الکتریکی  تحریک الکتریکی موجب بهبود زخم می شود تحریک الکتریکی موجب بهبود زخم می شودتحریک الکتریکی موجب بهبود زخم می شود تحریک الکتریکی موجب بهبود زخم می شود تحریک الکتریکی موجب بهبود زخم می شود تحریک الکتریکی موجب بهبود زخم می شود تحریک الکتریکی موجب بهبود زخم می شود تحریک الکتریکی موجب بهبود زخم می شود تحریک الکتریکی موجب بهبود زخم می شود تحریک الکتریکی موجب بهبود زخم می شود  تحریک الکتریکی موجب بهبود زخم می شود  تحریک الکتریکی موجب بهبود زخم می شود  تحریک الکتریکی موجب بهبود زخم می شود  تحریک الکتریکی موجب بهبود زخم می شود  افزایش بهبود زخم و اسیب با تحریک الکتریکی  افزایش بهبود زخم و اسیب با تحریک الکتریکی  افزایش بهبود زخم و اسیب با تحریک الکتریکی 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *