بازدید 123
0

چای موجب آرامش رگ های خونی میشود

چای موجب آرامش رگ های خونی می شود

تیمی از محققان دانشگاه کالیفرنیا ، ایروین و دانشگاه کپنهاگ دریافته اند که دو ترکیب پلی فنول موجود در چای های سبز و سیاه، اپی کاتچین گالات و اپی گالوکاتکین-3-گالات، به طور انتخابی KCNQ5 را فعال می کنند(یک کانال پتاسیم دردار ولتاژ بیان شده در عضله صاف عروقی که تن عروق را تنظیم می کند). اثرات چای بر ارامش

از زمان استفاده اولیه آن، بیش از 4000 سال پیش در چین، چای – تولید شده از گیاه همیشه سبز Camellia sinensis – به یکی از نوشیدنی های معمول در سراسر جهان تبدیل شده است.
برگهای چای حاوی پلی فنولهای متعلق به خانواده کاتچینها هستند – مخصوصاً اپی کاتچین (EC) ، اپی گالوکاتچین (EGC) ، اپی کاتچین گالات (ECG) و اپی گالوکاتکین-3-گالات (EGCG).

روند تخمیر برگها که منجر به انواع مختلف چای (سبز ، اولانگ و سیاه) می شود باعث اکسید شدن کاتچین ها می شود و در نتیجه چای سبز حاوی غلظت بیشتری از این ترکیبات است.

کاتچین های چای به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی شناخته شده اند و تصور می شود که می تواند فواید درمانی چای را منتقل کند ، برخی از مطالعات نشان دهنده مزایای ضد سرطان و سلامت قلب و عروق است.

در تحقیقات جدید ، پروفسور جفری ابوت از دانشگاه کالیفرنیا ، ایروین ، و همکارانش دریافتند که دو ترکیب کاتچین ، ECG و EGCG ، هرکدام نوع خاصی از پروتئین کانال یونی به نام KCNQ5 را فعال می کنند ، که به یون های پتاسیم اجازه می دهد از سلول خارج شوند تا تحریک پذیری سلول را کاهش دهند.  کانال یونی KCNQ5  کانال یونی KCNQ5  کانال یونی KCNQ5  کانال یونی KCNQ5  کانال یونی KCNQ5  کانال یونی KCNQ5  کانال یونی KCNQ5  کانال یونی KCNQ5  کانال یونی KCNQ5

از آنجا که KCNQ5 در عضله صاف که رگهای خونی را ردیف می کند یافت می شود ، پیش بینی می شود که فعال شدن آن توسط کاتچین های چای باعث آرامش رگ های خونی شود.

پروفسور ابوت گفت: “ما با استفاده از مدل سازی رایانه ای و مطالعات جهش زایی دریافتیم كه كاتچین های خاص به پایه سنسور ولتاژ متصل می شوند ، این بخشی از KCNQ5 است كه به شما اجازه می دهد کانال در پاسخ به تحریک سلولی باز شود.”
فواید چای سبز و سیاه فواید چای سبز و سیاه فواید چای سبز و سیاه فواید چای سبز و سیاه فواید چای سبز و سیاه فواید چای سبز و سیاه فواید چای سبز و سیاه فواید چای سبز و سیاه فواید چای سبز و سیاه فواید چای سبز و سیاه فواید چای سبز و سیاه

“این اتصال به کانال اجازه می دهد تا در روند تحریک سلولی خیلی راحت تر و زودتر باز شود.”

KCNQ5 علاوه بر نقش آن در کنترل رگ ها، در قسمتهای مختلف مغز بیان می شود ، جایی که فعالیت الکتریکی و سیگنالینگ بین سلولهای عصبی را تنظیم می کند.

انواع ژن بیماری زای KCNQ5 وجود دارد که عملکرد کانال آن را مختل می کند و با این کار باعث انسفالوپاتی صرعی می شود ، یک اختلال رشد که به شدت ناتوان کننده است و باعث تشنج مکرر می شود.

از آنجا که کاتچین ها می توانند از سد خونی مغزی عبور کنند ، کشف توانایی آنها در فعال کردن KCNQ5 ممکن است مکانیسم آینده را برای رفع کانالهای خراب KCNQ5 برای بهبود اختلالات تحریک پذیری مغز ناشی از اختلال عملکرد آنها پیشنهاد کند.
محققان همچنین دریافتند که گرم شدن چای سبز تا 35 درجه سانتیگراد باعث تغییر ترکیب شیمیایی آن می شود به گونه ای که در فعال سازی KCNQ5 موثرتر است.

پروفسور ابوت گفت: “صرف نظر از اینکه چای به صورت سرد و گرم مصرف شود ، این دما پس از نوشیدن چای حاصل می شود ، زیرا دمای بدن انسان حدود 37 درجه سانتیگراد است.”

“بنابراین ، به سادگی با نوشیدن چای ، خواص مفید و ضد فشار خون آن را فعال می کنیم.”

نتایج این تحقیقات در مجله Cellular Physiology and Biochemistry منتشر شد. اثرات چای بر ارامش اثرات چای بر ارامش اثرات چای بر ارامش اثرات چای بر ارامش اثرات چای بر ارامش اثرات چای بر ارامش اثرات چای بر ارامش اثرات چای بر ارامش اثرات چای بر ارامش اثرات چای بر ارامش  چای موجب آرامش رگ های خونی میشود چای موجب آرامش رگ های خونی میشود چای موجب آرامش رگ های خونی میشود چای موجب آرامش رگ های خونی میشود چای موجب آرامش رگ های خونی میشود چای موجب آرامش رگ های خونی میشود چای موجب آرامش رگ های خونی میشود چای موجب آرامش رگ های خونی میشود چای موجب آرامش رگ های خونی میشود  اثرات چای بر رگ خون اثرات چای بر رگ خون اثرات چای بر رگ خون اثرات چای بر رگ خون اثرات چای بر رگ خون اثرات چای بر رگ خون اثرات چای بر رگ خون اثرات چای بر رگ خون  اثرات چای بر رگ خون

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *