ارتباط ژنتیکی بین مغز و شکل صورت کشف شد
بازدید 119
0

ارتباط ژنتیکی بین مغز و شکل صورت کشف شد

ارتباط ژنتیکی بین مغز و شکل صورت کشف شد


در یک مطالعه مرتبط با ژنوم که شامل 19،644 فرد از نژاد اروپایی است ، یک تیم بین المللی از محققان 472 منطقه ژنومی یا لوکوس را شناسایی کردند که بر شکل مغز تأثیر می گذارد ، که 76 منطقه با شکل صورت نیز ارتباط دارند. این لوکوس ها بر توانایی شناختی تأثیر نمی گذارند ، و عقاید دیگری را که می تواند هوش را با ویژگی های صورت ارزیابی کند، رد می کند.ارتباط ژنتیکی بین مغز و شکل صورت کشف شد

پروفسور Peter Claes ، محقق آزمایشگاه ژنتیک تصویربرداری در KU Leuven ، گفت: “برای مطالعه پایه های ژنتیکی شکل مغز ، ما از روشی استفاده کردیم که قبلاً در گذشته برای شناسایی ژن هایی که فرم صورت ما را تعیین می کنند ، استفاده کرده بودیم.”

“در این مطالعات قبلی ، ما تصاویر سه بعدی از چهره ها را تجزیه و تحلیل کردیم و چندین نقطه داده روی این چهره ها را به اطلاعات ژنتیکی پیوند دادیم تا ارتباطات را پیدا کنیم.”

“از این طریق ، ما توانستیم ژن های مختلفی را که صورت ما را شکل می دهند شناسایی کنیم.”

در مطالعه حاضر ، دانشمندان از اطلاعات ذخیره شده در Biobank انگلستان برای مطالعه ساختار مغز – به دست آمده از طریق تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) – از 19،644 انسان سالم استفاده کردند.

پروفسور کلیز گفت: “برای اینکه بتوانیم اسکن MRI را تجزیه و تحلیل کنیم ، باید مغز نشان داده شده در اسکن را اندازه گیری کنیم.”

“تمرکز ویژه ما روی تغییرات سطح خارجی تا شده مغز -” شکل گردو “معمولی بود.”

“سپس ما در پیوند دادن داده ها از تجزیه و تحلیل تصویر به اطلاعات ژنتیکی تلاش کردیم.”

محققان 472 لوکوس در ژنوم پیدا کردند که بر شکل مغز تأثیر می گذارد. از این تعداد ، 76 لوکوس قبلا نشان داده شده بود که بر ساختار صورت تأثیر می گذارد.

“به این ترتیب ، ما 472 منطقه ژنومی یا لوکوس را شناسایی کردیم که بر شکل مغز ما تأثیر می گذارد. 351 مورد از این لوکوس  قبلاً گزارش نشده است. ”

“با کمال تعجب ، متوجه شدیم که قبلاً مشخص شده بود که 76 مکان ژنومی پیش بینی کننده شکل مغز با شکل صورت ارتباط دارند. این امر پیوند ژنتیکی بین شکل صورت و مغز را به یک رابط قانع کننده تبدیل می کند. ”

آنها همچنین شواهدی یافتند که سیگنالهای ژنتیکی که بر روی شکل مغز و صورت تأثیر می گذارند ، در مناطقی از ژنوم که فعالیت ژن را در طی جنین زایی تنظیم می کنند ، غنی شده اند ، یا در سلولهای پیش ساز صورت یا در مغز در حال رشد قرار گرفته اند.

پروفسور جوانا ویسوکا ، محقق در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد ، گفت: “این منطقی است که رشد مغز و صورت هماهنگ است.”

“اما ما انتظار نداشتیم که این گفتگوی متقابل رشد از نظر ژنتیکی بسیار پیچیده باشد و تأثیر گسترده ای بر تنوع انسانی داشته باشد.”

در این مطالعه ، تیم همچنین به طور خلاصه شرایطی مانند بیماری آلزایمر ، اسکیزوفرنی و اختلال دو قطبی را بررسی کرد.

پروفسور کلیز گفت: “به عنوان نقطه شروع ، ما از نتایجی که قبلاً توسط تیم های دیگر در مورد پایه ژنتیکی چنین اختلالات اعصاب و روان منتشر شده بود ، استفاده کردیم.”

“رابطه احتمالی با ژنهایی که شکل صورت ما را تعیین می کنند قبلاً هرگز بررسی نشده بود.”

“اگر یافته های موجود را با یافته های جدید ما مقایسه کنید ، می بینید که همپوشانی نسبتاً زیادی بین انواع ژنتیکی که به اختلالات خاص اعصاب و روان کمک می کنند و مواردی که در شکل مغز ما نقش دارند ، وجود دارد ، اما نه برای کسانی که به صورت ما کمک می کنند. ”

“به عبارت دیگر: خطر ابتلا به اختلال اعصاب و روان نیز در صورت ما نوشته نشده است.”

پروفسور ویسوکا افزود: “ما از یافتن 76 منطقه ژنتیکی که بر روی صورت و شکل مغز در جمعیت انسان تأثیر می گذارد متعجب شدیم.”

“این یک درجه شگفت انگیز همپوشانی است ، و نشان می دهد که این دو ساختار در طول توسعه چه تأثیری بر یکدیگر دارند. با این حال ، هیچ چیز در داده های ما نشان نمی دهد که پیش بینی رفتار ، عملکرد شناختی یا اختلالات عصبی-روانپزشکی مانند اسکیزوفرنی یا ADHD به سادگی با نگاه کردن به صورت شخص امکان پذیر است. ”

نتایج در ژورنال Nature Genetics منتشر شده است.

ارتباط ژنتیکی بین مغز و شکل صورت کشف شد  ارتباط ژنتیکی بین مغز و شکل صورت کشف شد ارتباط ژنتیکی بین مغز و شکل صورت کشف شد  ارتباط ژنتیکی بین مغز و شکل صورت کشف شد ارتباط ژنتیکی بین مغز و شکل صورت کشف شد ارتباط ژنتیکی بین مغز و شکل صورت کشف شد ارتباط ژنتیکی بین مغز و شکل صورت کشف شد  ارتباط ژنتیکی بین مغز و شکل صورت کشف شد ارتباط ژنتیکی بین مغز و شکل صورت کشف شد ارتباط ژنتیکی بین مغز و شکل صورت کشف شد

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *