ایفون 13 مشخصات و قیمت
بازدید 246
0

ایفون 13 مشخصات و قیمت

شایعات درمورد ایفون 13 مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه

درحالی که هنوز چند ماه(انتهای شهریور) تا انتشار رسمی ایفون 13 مانده است اما اخبار و شایعات جدیدی درمورد این نسخه از گوشی های اپل منتشر شده است.

آیفون 13 قرار است شامل 4 سری باشد، که صفحه نمایش های ان ها در اندازه های 5.4 اینچ، 6.1 اینچ و 6.7 اینچ هستند.
دو سری از آیفون13 را سری Pro و دو  سری از آیفون13 را مدل به صرفه و ارزان تر ان تشکیل می دهند.

تغییرات عمده ای در طراحی و کانسپت انتظار نمی رود و آیفون13 از نظر طراحی به احتمال زیاد شبیه به ایفون 12 می باشد، اما می توان روی پیشرفت دوربین، پردازنده سری A سریعتر، تراشه 5G جدید کوالکام ، افزایش عمر باتری و برخی اصلاحات در بالای صفحه نمایش قسمت ناچ حساب کرد.

Apple Prefer Lightning Over USB C Featureحذف کابل لایتنینگ یا شارژر بی سیم؟

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه حداقل یکی از چهار سری آیفون 13، بدون پورت و کابل لایتنینگ خواهد بود و در عوض شارژر بی سیم خواهد داشت، اما تحلیلگر معتبر اپل، مینگ-چی کو می گوید که این اتفاق نخواهد افتاد.
همچنین برخی منابع می گفتند که با توجه به استفاده زیاد کاربران از پورت USB-C ، اپل قصد دارد تا از این پورت بجای لایتنینگ استفاده کند، اتفاقی که بسیار بعید است، اما همچنان احتمال ان وجود دارد.

ایفون 13

ایفون 13

طراحی و کانسپت

اپل در سال 2021 بدون تغییر در اندازه ، به ارائه چهار گوشی آیفون 13 ادامه خواهد داد. بنابراین می توانیم انتظار یک آیفون مینی 5.4 اینچی ، یک آیفون کم هزینه 6.1 اینچی ، یک مدل پرو 6.1 اینچی و یک مدل Pro Max 6.7 اینچی را داشته باشیم. شایعات حاکی از آن است که آیفون 12 مینی فروش خوبی نداشته است، اما اپل در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای تهیه آیفون 13 مینی است.

انتظار نمی رود مدل های آیفون 2021 تغییرات عمده ای در طراحی داشته باشند زیرا مدل های آیفون 2020 از یک فناوری و طراحی اساسی برخوردارند. طبق گفته بلومبرگ ، مهندسان اپل آیفون های 2021 را نسخه “S” مدل های 2020 می دانند. اپل در گذشته از نام های “S” استفاده می کرد که در آن مدل های آیفون دارای به روزرسانی های جزئی تری بودند.

طبق سایت ژاپنی Mac Otakara ، آیفون های جدید همان اندازه آیفون 12 خواهند بود ، اما ضخامت آن می تواند تقریباً 0.26 میلی متر افزایش یابد. همچنین انتظار می رود مدل های آیفون 13 به دلیل بزرگتر شدن باتری ها کمی سنگین تر شوند.

ناچ کوچکتر

طبقه شایعات، اپل قسمت ناچ را ممکن است حذف کرده یا اندازه انرا کوچیکتر کند، بر اساس شایعاتی که از خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده است، ایفون 13 دارای دوربین جلو کم عمق تر خواهد بود و حسگر فیس ایدی نیز تغیراتی را داشته است.

iPhone 12 Touch ID Feature Img

تاچ ایدی

به گفته بلومبرگ ، اپل در حال آزمایش یک حسگر اثر انگشت Touch ID در صفحه است که می تواند تغییر عمده ای در سیستم های بیومتریک باشد که اپل از زمان راه اندازی آیفون X برای ایفون استفاده کرده است.

جوآنا استرن از وال استریت ژورنال همچنین گفته است که اپل در حال کار بر روی یک سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش است که می تواند از فناوری نوری استفاده کند ، اما شایعات دیگر حاکی از آن است که اپل از فناوری اولتراسونیک کوالکام و سایر تأمین کنندگان استفاده خواهد کرد. فناوری اولتراسونیک ، که از امواج صوتی برای ترسیم اثر انگشت استفاده می کند ، ایمن تر از فناوری نوری است و در شرایط بیشتری کار می کند ، اما اپل می تواند به جای آن از هیبرید نوری / خازنی قوی تری استفاده کند.

اگر اپل Touch ID را در صفحه نمایش اجرا کند ، سنسور اثر انگشت علاوه بر Face ID در دسترس خواهد بود و برای کاربران آیفون که هنگام استفاده از ماسک نمی توانند قفل آیفون خود را با تشخیص چهره باز کنند ، راحت خواهد بود.


تاریخ عرضه ایفون 13 تاریخ عرضه ایفون 13 تاریخ عرضه ایفون 13 تاریخ عرضه ایفون 13 تاریخ عرضه ایفون 13 تاریخ عرضه ایفون 13 تاریخ عرضه ایفون 13 تاریخ عرضه ایفون 13 تاریخ عرضه ایفون 13 تاریخ عرضه ایفون 13 تاریخ عرضه ایفون 13
نمایشگر ProMotion 120 هرتز

شایعات زیادی پیش از عرضه آیفون 12 وجود داشت که نشان می داد مدل های پیشرفته آیفون 12 می توانند از نمایشگرهای ProMotion 120 هرتز بهره مند شوند ، اما بعداً در جریان شایعات مشخص شد که این ویژگی به دلیل نگرانی در مورد باتری تا سال 2021 به تأخیر افتاده است .

برای پیاده سازی نرخ رفرش 120 هرتز در آیفون ، اپل باید از فناوری نمایش LTPO استفاده کند، شایعاتی که گفته می شود در سال 2021 اتفاق می افتد. حداقل دو مدل آیفون 2021 از نمایشگرهای OLED با فناوری backplane LTPO کم مصرف استفاده می کنند ، که این راه را هموار می کند برای نرخ تازه سازی 120 هرتز. LTPO صفحه نمایش کارآمدتری را ارائه می دهد که پیکسل های مختلف صفحه را خاموش و روشن می کند و باعث می شود باتری بهتر کار کند. انتظار می رود دو مدل  پرو دارای LTPO باشند، مدل هایی که شایعه شده است از فناوری ProMotion استفاده می کنند.

سامسونگ نمایشگرهای LTPO OLED را ارائه می دهد كه به اپل اجازه می دهد سرعت تازه سازی 120 هرتز را در مدل های آیفون 2021 اجرا كند و همچنین BOE و LG Display ممكن است برخی نمایشگرها را برای استفاده در مدل های آیفون 13 به اپل ارائه دهد. سامسونگ تولید نمایشگرهای LTPO OLED را برای اپل در نیمه اول سال 2021 آغاز می کند.

اپل از فناوری نمایشگر Y-OCTA استفاده خواهد کرد که اجازه می دهد مدارهای صفحه لمسی بدون نیاز به لایه جداگانه روی صفحه OLED الگو شوند. این منجر به نمایشگر نازک تری می شود که مقرون به صرفه تر است.

اعتقاد بر این است که تأمین کنندگان اپل سامسونگ و ال جی دیسپلی در حال تبدیل قطعاتی از ظرفیت تولید خود برای تولید پانل های کم مصرف LTPO OLED برای آیفون 13 هستند. تبدیل کامل تولید از نمایشگرهای LTPS به LTPO احتمالاً در اولین مرحله تکمیل خواهد شد.

صفحه نمایش همیشه روشن

آیفون 13 از یک صفحه نمایش همیشه روشن برخوردار خواهد بود که با در دسترس بودن ساعت و میزان شارژ باتری ، مانند یک صفحه قفل دار پایین ظاهر می شود. اعلان ها نمایش داده می شوند اما صفحه کاملاً روشن نمی شود. او همچنین می گوید که صفحه نمایش آیفون دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز است.

پردازنده A15

اپل برای آیفون های 2021 از تراشه 5nm + A15 استفاده می کند ، تراشه تنظیم شده توسط TSMC ساخته می شود. در حال حاضر جزئیات خاصی در مورد تراشه A15 نشنیده ایم ، اما طراحی های جدید تراشه ها همیشه باعث بهبود سرعت و کارایی می شوند.

دوربین

آیفون ۱۳ قطعا دوربین های بسیار بهتری نسبت به آیفون ۱۲ خواهد داشت اما هنوز اطلاعات کامل و دقیقی درباره ی آن ها موجود نیست.

به نظر Ming-Chi Kuo، این بار و بر خلاف مدل های Pro، دیافراگم لنز فوق عریض خواهد بود و از f۲.۴ به f۱.۸ تغییر خواهد کرد.

ایفون 13 مشخصات و قیمت

ایفون 13 مشخصات و قیمت

همچنین عملکرد نور آن بهبود می یابد و لنز آن، فوکوس خودکار خواهد داشت.

در این مطلب، به بررسی ویژگی های احتمالی آیفون ۱۳ پرداختیم هر چند که نباید این را نادیده بگیریم که ۹ ماه دیگر به پایان سال میلادی جاری باقی مانده است و ممکن است که بسیار بیشتر از چیزی که فکرش را می کنیم از طرف اپل، شگفت زده شویم.

در ضمن، آیفون ۱۳ می تواند دو برابر مدل های فعلی اطلاعات شما را ذخیره کند و به خاطر بهره بردن از پردازنده ی A۱۵ Bionic، سرعت بسیار بیشتری نسبت به دیگر آیفون ها خواهد داشت.
ایفون 13 مشخصات و قیمت ایفون 13 مشخصات و قیمت ایفون 13 مشخصات و قیمت ایفون 13 مشخصات و قیمت ایفون 13 مشخصات و قیمت ایفون 13 مشخصات و قیمت ایفون 13 مشخصات و قیمت ایفون 13 مشخصات و قیمت ایفون 13 مشخصات و قیمت ایفون 13 مشخصات و قیمت ایفون 13 مشخصات و قیمت ایفون 13 مشخصات و قیمت ایفون 13 مشخصات و قیمت ایفون 13 مشخصات و قیمت ایفون 13 مشخصات و قیمت ایفون 13 مشخصات و قیمت

ایفون 13
ایفون 13
ایفون 13
ایفون 13

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *