تحلیل سریال Black Mirror (آینه سیاه)
بازدید 112
0

تحلیل سریال Black Mirror (آینه سیاه)

تحلیل سریال Black Mirror (آینه سیاه)

ایا Black Mirror را دیده اید؟ این سریال نگاه شما را به دنیا تغیر می دهد!آیا به تکنولوژی و علم علاقه مندید؟ ایا به تقابل انسان و تکنولوژی علاقه مندید؟ آیا از اینده جهان می ترسید یا شیفته اینده هستید؟ ایا به انتقاد از سرمایه داری و قدرت رسانه علاقه دارید؟تحلیل سریال Black Mirror (آینه سیاه)
اگر پاسخ شما به پرسش های اسلاید قبل آری است، پس سریال Black Mirror (آینه سیاه) برای شما ساخته شده است.
خالق سریال آینه سیاه می گوید:
تکنولوژی، مخدرعصر جدید است و مانند هر داروی دیگری، عوارض جانبی دارد!مردم با مخدر نشئه می کنند و نمی توانند از ان دست بکشند!
بله سریال Black Mirror (آینه سیاه) روایتی تلخ و ترسناک از این اعتیاد دیجیتالی است!
اما Black Mirror (آینه سیاه) چه معنایی دارد؟!
این عنوان کنایه به صفحه نمایش های دیجیتالی خاموش دارد!به صفحه نمایش تلویزیون یا تلفن همراه خود نگاه کنید، وقتی خاموش هستند همچون یک آینه سیاه تصویری محو شده از شما را نشان می دهند! این یعنی انسان در پهنای تکنولوژی در حال محوشدگی است!

سریال Black Mirror (آینه سیاه)

نه پایان خوش و لذت بخشی دارد و نه قهرمان و شخصیتی که به ان دل ببندید! همیشه فقط یک نفر برنده بازی خواهد بود و ان کسی نیست جز : تکنولوژی!و بازنده بازی نیز، همیشه یک نفر خواهد بود:خالق این تکنولوژی.اما فراموش نکنید که سرنوشت همه چیز در نهایت در دستان انسان خواهد بود!هر قسمت این سریال 60 دقیقه است و داستاتی کاملا مجزا دارد!سریال Black Mirror (آینه سیاه) فقط پنج فصل دارد، فصل هایی با تنها سه یا شیش قسمت!خودتان را به دستان تکنولوژی بسپارید و دیدن این سریال بسیار اموزنده و خاص را شروع  کنید.

‌نکته اول : فصل‌های این سریال، تعداد قسمت کمی دارند، قسمت‌ها داستانی مجزا دارند، پس دیدن شصت دقیقه (یک قسمت) و در نهایت یک فصل سه قسمتی، در طول ده شبانه روز، سخت نیست!


‌نکته دوم : این سریال، دو قسمت ویژه دارد! یکی بین فصول دو و سه، دیگری نیز بین فصول چهار و پنج! این دو قسمت مجزا، بین فصول ساخته شده‌اند که آنها نیز، داستانی غیر مرتبط دارند و دیدنشان لازم است…
‌تحلیل سریال Black Mirror (آینه سیاه) تحلیل سریال Black Mirror (آینه سیاه)  تحلیل سریال Black Mirror (آینه سیاه) تحلیل سریال Black Mirror (آینه سیاه)  تحلیل سریال Black Mirror (آینه سیاه)  تحلیل سریال Black Mirror (آینه سیاه)  تحلیل سریال Black Mirror (آینه سیاه)
‌‌نکته سوم : به نظر من، هر انسانی باید این سریال را ببیند، اما واقعیت‌های بیان شده در سریال، همچون یک سیلی، شما را از خواب بیدار می‌کنند! بعضی از قسمت‌ها، متاسفانه مناسب نگاه خانواده ایرانی نیست، ولی بنده باور دارم که هر نوجوان شانزده سال به بالا، باید با واقعیت‌های امروزی نهفته در این سریال، آشنا شود! پس ریش و قیچی، دست شما بزرگواران خواهد بود…

تحلیل سریال Black Mirror (آینه سیاه) تحلیل سریال Black Mirror (آینه سیاه) تحلیل سریال Black Mirror (آینه سیاه) تحلیل سریال Black Mirror (آینه سیاه)

سخن اخر:

دیدن این سریال بیادماندنی را به تمام کسانی که تفکری کاوشکر و آینده نگر دارند پیشنهاد می کنم چرا که مباحث عنوان شده در این سریال، در افکارهر انسان پرسشگر قرن بیست و یکمی وجود دارد!

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *