عاشقانه ترین گل ها کدام اند؟
بازدید 1027
0

عاشقانه ترین گل ها کدام اند؟ + هر گل نماد چیست؟

هر گل نماد چیست ؟ در هر مناسبتی اولین هدیه ای که به ذهن هر کسی میرسد دادن یک شاخه گل یا دسته گل است. فرقی نمیکند تولد خانم باشد یا آقا ، سالگرد ازدواج باشد یا جشن فارغ التحصیلی یا حتی مراسم ختم عزیز از دست رفته ای. گل ها در همه این مراسم ها کاربرد خواهند داشت. اما در شادی ها بیشتر استفاده میشوند مخصوصا برای ابراز عشق و دوست داشتن در روز ولنتاین. خیلی ها کنجکاو هستند که بدانند عاشقانه ترین گل ها کدام اند؟ و یا هر گل نماد چیست؟ البته فراموش نکنید که برای ولنتاین تنها گل کافی نیست و حتما یک کادو ولنتاین هم در نظر بگیرید.

در ادامه چند تا از گل هایی که بازتاب معنای عشق هستند را آورده ایم تا با دانستن معنای هر کدام به صورت دقیق تری احساسات قلبی خود را در روز عشق یا ولنتاین بیان کنید.

عاشقانه ترین گل ها

1 : گل رز

گل رز رنگ های مختلفی دارد که هر کدام از آنها معنی متفاوت و خاض خودش را دارد.

گل رز قرمز

با اینکه نماد گل ها همیشه ثابت نیست اما گل رز قرمز جزء معدود مواردی است که در گذر زمان معنی خود را از دست نداده است و آن چیزی نیست جز « عشق »

بهترین راه برای گفتن دوستت دارم در زمانی که کلمات کافی نیستند هدیه دادن رز قرمز به آن شخص است. حواستان باشد که دادن این گل به کسی به این معنی است که شما برای تعهد کامل آماده هستید و اشتیاق خود را نشان میدهید. اگر این گل در دسته گل عروس استفاده شود نشانه احترام به رابطه ای است که در حال آغاز است و همزمان از معشوق خودتان هم قدردانی کرده اید.

گل رز قرمز نماد عشق

گل رز سفید

گل رز سفید نماد بی گناهی و پاکی است. همچنین به معنی شروع یک رایطه جدید یا یک عشق جاودانه است بنابراین اگر در حال رفتن به اولین قرار عاشقانه خود هستید بهتر است که دسته گل رز سفید به طرف مقابلتان تقدیم کنید تا به او بگویید « من به تو فکر میکنم »

یکی دیگر از معانی آن عشق جوان است به همین دلیل به آن رز عروس هم میگویند پس استفاده از آن دردسته گل عروس معنی زیبایی را خواهد داشت.

گل رز سفید نماد عشق جوان

گل رز صورتی

رز صورتی به خاطر رنگ ملیح و زیبایی که دارد نشانه زنانگی ، ظرافت و لطافت است. آنها لطیف ترین نوع رز هستند به همین دلیل این معنی را منتقل میکنند. اگر میخواهید به دختر مورد علاقه خود بفهمانید که چقدر برایتان شیرین و ظریف است پیشنهاد ما به شما هدیه دادن دسته گل رز صورتی به او است تا در مقابل لبخند زیبایش را تقدیمتان کند.

گل رز صورتی نماد ظرافت و زنانگی

گل رز مرجانی

رز مرجانی کمی صورتی تر از رز نارنجی ست که حاوی حجم زیادی از انرژِی میباشد. هدیه دادن دسته گل رز مرجانی به این معنی است که شما میل و اشتیاق زیادی به شخصیت فرد مقابل دارید و او را تحسین میکنید. یا حتی میتواند نشانه علاقه شدید شما به آن فرد باشد. پس برای هدیه دادن آن تعلل نکنید.

گل رز مرجانی نماد میل و اشتیاق

2 : گل پیونی ( صد تومانی )

گل پیونی رنگ های مختلف دارد که هم میتوانند نشانه شادی و عشق باشند و هم نشانه شرمندگی و عذر خواهی.

گل پیونی قرمز

گل پیونی قرمز نماد عشق، اشتیاق، افتخار و احترام است. پس چه درابتدای یک رابطه باشید چه سال ها باهم زندگی مشترک داشته اید میتوانید برای رساندن این معانی زیبا به همپا و همراه همیشگیتان یک دسته گل پیونی قرمز به او هدیه بدهید.

گل پیونی قرمز نماد افتخار

گلدان دکوری استوانه ای PVD

  • ابعاد 10cm*8cm
  • آبکاری PVD
  • با کیفیت
  • دوام و ماندگاری بالا
  • رنگ طلایی
  • با طرح برند CHANEL
  • رنگ ثابت
  • دوام در برابر خش و سایش

اگر مشتاق این هستید که بدانید عاشقانه ترین آهنگ های ولنتاین کدام اند احتمالا این مقاله میتواند برایتان جذاب باشد پس روی کلمه مورد نظر کلیک کنید.

گل پیونی صورتی

این گل نماد خوش شانسی و سعادت است. پس اگر میخواهید به شخص مورد علاقه تان بگویید که داشتن او بزرگ ترین شانس زندگیتان است گل پیونی صورتی گزینه مناسبی خواهد بود.

از این گل همچنین در تزئین سفره های عقد و عروسی هم استفاده میشود که آرزوی سعادت را برای زوج به همراه دارد.

گل پیونی صورتی نماد سعادت

گل پیونی سفید

اگر فرد مورد علاقه تان از شما دلگیر است و شما میخواهید برای او هدیه ای بخرید که هم زیبا باشد و هم معنای شرمندگی و عذر خواهی دربر داشته باشد گل پیونی سفید یک انتخاب عالی خواهد بود. هم عشق خود را به او نشان داده اید و هم اظهار پشیمانی کرده اید.

گل پیونی سفید نماد عذرخواهی

3 : گل لاله

لاله‌ ها انتخابی محبوب برای عروسی هستند زیرا نماد «سال‌های شاد» و «عشق» هستند. دارای رنگ های مختلفی هستند که هر کدام معنی متفاوتی را همراه خود دارند. عده ای به این باور دارند که قسمت سیاه رنگ وسط گل لاله قلب یک فرد عاشق را نشان میدهد.

گل لاله قرمز

نشان دهنده عشق واقعی و بی پایان است. طبق داستان شیرین و فرهاد زمانی که خیر مرگ دروغین شیرین را به فرهاد دادند او از شدت ناراحتی تیشه به فرق سر خود زد. هر قطره خونی که از فرق سر شکافته شده او میریخت تبدیل به گل لاله قرمز میشد، به همین دلیل این گل نماد عشق جاودان است.

گل لاله قرمز نماد عشق فرهاد به شیرین

گل لاله صورتی

این گل نشان دهنده دلبستگی و آرزوهای خوب برای داشتن یک رابطه با فرد مورد علاقه تان است. همچنین اگر شما با شخصی دیگر دارای تفاهم و نکات اخلاقی مشترک هستید هدیه دادن گل لاله صورتی میتواند نشانه درک متقابل باشد.

گل لاله صورتی نماد درک متقابل

گل لاله زرد

گل لاله زرد نماد افکار مثبت و ذهن شاد است همچنین نماد آفتاب نیز هست. بنابراین اگر میخواهید به خانم مورد علاقه خود بفهمانید که او مانند خورشید در زندگی شما می درخشد و فکر و ذهنتان را از هر گونه مسئله منفی و سیاهی پاک میکند حتما دسته گلی از لاله های زرد به او تقدیم کنید.

گل لاله زرد نماد آفتاب

4 : گل نیلوفر سفید ( کازابلانکا )

این گل زیبا نماینده شادی و زندگی هستند. اگر با ورود فرد مورد علاقه تان به زندگی شما روح تازه ای به آن دمیده شده است و رنگ و بوی شادی به خود گرفته است دسته گلی زیبا و جذاب از گل نیلوفر سفید یا نیلوفر کازابلانکا به او هدیه دهید و درخشش لبخندش را در روز عشق ببینید.

گل کازابلانکا نماد زندگی

گلدان میناکاری شده گل اندام کد 2951

  • ابعاد 10*20 سانتی متر
  • جنس بدنه میناکاری
  • مینای برجسته
  • کاربردد تزئینی و مصرفی دارد
  • مناسب برای هدیه
  • زیبا
  • با کیفیت

5 : گل داوودی

در زبان گل ها، گل داودی معنای نمادین عشق فداکار، وفاداری، شادی، طول عمر و شادی را دارد. معانی رنگ های مختلف آن را باهم بررسی میکنیم.

گل داوودی قرمز

گل داوودی قرمز مانند هر گل قرمز دیگری معنی احساسات قوی ، عشق رمانتیک و یا هر معنی عاشقانه دیگری میدهد. بنابراین اگر از هدیه دادن گل رز قرمز خسته شده اید یک دسته گل حاوی گل های قرمز داوودی جایگزین مناسبی خواهد بود.

گل داوودی قرمز نماد عشق رمانتیک

گل داوودی صورتی

این گل نشان دهنده احساسات ملایم و جذابیت است. اگر قصد دارید به اولین ملاقات عاشقانه خود بروید و یک رابطه جدید را شروع کنید برای اینکه او را متوجه هیجانی نبودن احساست خود کنید و در عین حال بگویید که او برای شما جذاب است گل داوودی صورتی را برای هدیه انتخاب کنید.

گل داوودی صورتی نماد جذابیت

6 : رانوکولوس

این گل‌های رنگارنگ و چرخان که به آن‌ها «جنگل» نیز گفته می‌شود دارای معانی نمادین زیر است : 1 : افسون 2 : جذابیت 3 : علاقه به کسی هر گل نماد چیست هر گل نماد چیست هر گل نماد چیست هر گل نماد چیست هر گل نماد چیست هر گل نماد چیست هر گل نماد چیست هر گل نماد چیست هر گل نماد چیست هر گل نماد چیست هر گل نماد چیست

گل رانوکولوس نارنجی

رنگ نارنجی این گل نشان دهنده انرژِی مثبت و شادی است. اگر با دیدن کسی همه غم هایتان را فراموش میکنید و سرشار از انرژی میشوید این گل های زیبا هدیه بسیار عالی برای آنهاست.

گل رانوکولوس نارنجی نماد انرژی مثبت

گل رانوکولوس قرمز

رانوکولوس قرمز مثل هر گل قرمز دیگری که نشانه عشق است ، نماد احساسات عمیق و عاشقانه است. ولی این گل از ظاهر بسیار زیباتری نسبت به سایر گل ها برخوردار است بنابراین یک هدیه خاص و شیک خواهد بود.

گل رانوکوس قرمز نماد احساسات عمیق

گل رانوکولوس بنفش

رنگ بنفش نماد رمز و راز، سلطنت و زیبایی است. این گل غیر معمول یک هدیه عالی برای کسی است که در زندگی شما خاص است و چیزی منحصر به فرد در او وجود دارد. این رنگ کاملاً با نماد اصلی گل ranunculus مطابقت دارد.

گل رانوکولوس بنفش نماد رمز و راز

7 : گل آنتوریوم

رنگ های این گل معنای کلیشه ای رنگ سایر گل ها را دارند. فقط ظاهر خاص و متفاوتی دارند که برای همه ممکن است جالب نباشد.

گل آنتوریوم سفید

هرکسی که شما را به یاد پاکی و بی گناهی می اندازد را می توان با هدیه دادن گل سفید آنتوریوم خوشحال کرد. این گل ظاهر بسیار خاص و شگفت انگیزی دارد بنابراین اگر در دسته گل عروس به کار رود بسیار شکیل و زیبا خواهد شد.

گل آنتوریوم سفید نماد پاکی

گل آنتوریوم قرمز

هر جا که عشق وجود داشته باشد و آدم خاصی هم باشد گل آنتوریوم قرمز هم میتواند حضور داشته باشد. این گل با ظاهر ساده و عجیب غریبی که دارد جزء انتخاب های شجاعانه یک نفر میتواند باشد که قصد ابراز عشق دارد.

گل آنتوریوم قرمز نماد عشق

8 : گل زنبق

گل زنبق یا Irises ریشه یونانی دارد به معنی رنگین کمان که نشان از طرح و رنگ های مختلف این گل دارد. اشاره به الهه رنگین کمان یونان نیز دارد.

گل زنبق آبی

این گل نماد ایمان و و امید است. همچنین نشانگر حکمت و دانایی هم هست. اگر از نظر شما شریک زندگیتان داناست و شما به این مسئله ایمان دارید ، برای تشکر کردن از او و خوشحالی کردنش بهتر است یک دسته گل زنبق آبی که بوی بسیار خوشی هم دارد تقدیمش کنید.

گل زنبق آبی نماد ایمان و امید

گل زنبق زرد

زنبق زرد نماد غرور و امید است. اگر بزرگترین موفقیت شما در زندگی به دست آوردن او بوده است و با داشتنش خوشبخت هستید بهتر است برای فهماندن اینکه به داشتن او مغرور هستید دسته گلی از زنبق های زرد پیشکش کنید.

گل زنبق زرد نماد غرور و امید

گل زنبق سفید

این گل بخاطر زیبایی و ظرافت خاصی که دارد در دسته گل عروس به کار می رود. رنگ سفیدش مانند هر گل دیگری نشانه خلوص نیست و پاکی است. زمانی که از احساسات خود نسبت به کسی مطمئن هستید میتوانید زنبق سفید را برای هدیه دادن به او انتخاب کنید.

گل زنبق سفید نماد خلوص نیت

9 : گل میخک

از آنجایی که مدت های طولانی است که این گل وجود دارد در فرهنگ های مختلف دارای معانی نمادین متفاوتی است.

گل میخک صورتی

میخک صورتی نماد تشکر و سپاسگزاری است. زیباترین کاری که برای یک نفر میتوان انجام داد این است که زحمتاتش را بفهمید و برای تشکر به او هدیه ای بدهید و عشقتان را ابراز کنید. انتخاب گل بخاطر سرزندگی و زیبایی اش بهترین گزینه است مخصوصا اگر میخک صورتی باشد که چه بهتر.

گل میخک صورتی نماد سپاسگزاری

گل میخک قرمز

اگر احساس نزدیکی خاصی به کسی دارید و فکر میکنید به او علاقه مند نیز هستید برای ابراز محبت و توجه خود به او دسته گل میخک قرمز هدیه بدهید تا او با یافتن معنایش به پیشنهاد شما فکر کند.

گل میخک قرمز نماد احساس نزدیکی

10 : گل آلسترومریا

این گل زرق و برق دار نمادی از ارتباط ابدی بین دو نفر است که لازم نیست با عشق محدود شود. حتی برخی معتقدند که گل آلسترومریا این توانایی را دارد که افراد جدیدی را به زندگی شما جذب کند که قرار است دوستان صمیمی شما شوند.

گل آلسترومریا نارنجی

رنگ نارنجی این گل نماد شور و اشتیاق برای رسیدن به هدف است. اگر رسیدن به فرد مورد علاقه تان یک هدف بزرگ برای شما است و در راه رسیدن به او سخت تلاش میکنید گل آلسترومریا نارنجی بهترین هدیه است.

گل آلسترومریا نارنجی نماد شور و اشتیاق

گل آلسترومریا زرد

اگر میخواهید انرژِی ، شادی و خوش بینی را به معشوقتان هدیه دهید برای محیط زندگی یا کار او دسته گل آلسترومریا زرد بخرید. رنگ زرد شاد آن سرشار از انرژی است که قطعا او را به وجد می آورد.

گل آلسترومریا زرد نماد خوش بینی

اگر در انتخاب یک گل و معنای نهفته در آن برای ابراز احساسات قلبی تان درمانده شدید میتوانید ترکیبی از گل های مورد نظرتان را درون یک دسته گل قرار دهید و به زیباترین شکل ممکن آن را بیارایید و به بهترین فرد زندگی تان تقدیم کنید.

هم شهری های مشهدی در روز ولنتاین به این کافی شاپ ها سر بزنید.

https://pioio.com/mag/2021/12/25/cafe-mashhad-valentine/

کنجکاو نیستید بدونید روز ولنتاین در سراسر جهان چطور میگذره؟

https://pioio.com/mag/2018/03/15/%d9%88%d9%84%d9%86%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%86/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

کیمیا عدالتی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *