بازی با اکشن فیگور
بازدید 233
0

فواید بازی با اکشن فیگور برای کودکان

اکشن فیگور یا فیگور عروسکی ، نوعی مجسمه یا عروسک مفصلی است که از مواد مختلفی مانند پلاستیک فشرده یا مخلوط گچ و رس ساخته می‌شود. از زمانی که اکشن فیگورها به عنوان یک اسباب بازی یا وسیله سرگرمی وارد دنیای کودکان شدند، همیشه جزو محبوب‌ترین گزینه‌ها و منبع لذت آنها بوده‌اند. می‌توانید خودتان امتحان کنید و از هر کودکی که اطرافتان هست، بپرسید که آیا عروسک مفصلی دوست دارد یا نه؟ و حتما یک جواب مثبت خواهید گرفت! اگرچه ممکن است بین پسربچه‌ها و دختربچه‌ها تفاوت سلیقه در نوع عروسک وجود داشته باشد… در این مطلب با فواید اکشن فیگور و بازی با آن برای کودکان آشنا خواهید شد!

تاریخچه اکشن فیگور

عروسک مفصلی که بتوان حالت قرارگیری آن را تنظیم کرد، از مدتها قبل در بین دختربچه‌ها محبوبیت داشت؛ اما اصطلاح “اکشن فیگور” برای اولین بار در سال 1964 و توسط شرکت اسباب بازی امریکایی هاسبرو(Hasbro) ابداع شد. این عبارت به این دلیل به کار برده شد که “عروسک” در درجه اول به عنوان اسباب بازی دخترها به شمار میرفت، اما بازار هدف آنها، پسربچه‌هایی بودند که عروسک بازی نمی‌کردند. هاسبرو عروسک‌هایی با خصوصیات پسرانه تولید کرد و نام اکشن فیگور بر آنها گذاشت.

دنیای اکشن فیگور و کلکسیونرها

علاقه به بازی با اکشن فیگور امروزه به سنین پایین محدود نمی‌شود! کلکسیون کردن اکشن فیگور و جمع آوری مجموعه‌های خاص، سرگرمی بسیاری از جوانان و بزرگسالان است. شرکت‌های متعددی برای تولید اکشن فیگورهای باکیفیت و محبوب مخاطبان با یکدیگر رقابت می‌کنند. امروزه می‌توانید اکشن فیگورهای مرتبط با اکثر بازی‌ها، فیلم‌ها و انیمشن‌های محبوب و پرطرفدار را در فروشگاه‌ها پیدا کنید؛ در این میان فیگورهای مربوط به فیلم‌های ابرقهرمانی و انیمه‌های ژاپنی جایگاه ویژه‌ای دارند.

اکشن فیگور انتقام جویان

مجموعه اکشن فیگور ابرقهرمانان مجموعه سینمایی “انتقام جویان”

اکشن فیگور پرنسس‌های دیزنی

اکشن فیگور پرنسس‌های دیزنی

اکشن فیگور اتک آن تایتان اکشن فیگور شیطان کش

اکشن فیگور انیمه‌های محبوب “حمله به تایتان” و “تیغه شیطان”

در ادامه در پیویو بخوانید:

https://pioio.com/mag/2021/05/18/%d9%86%d9%82%d8%af-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85%d9%87-%d8%ad%d9%85%d9%84%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d8%a7%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%86/

فواید اکشن فیگور : بازی با اکشن فیگور چه مزایایی برای کودکان دارد؟

دکتر کاترین نیلسن هیوت، مدرس و محقق رشد کودک، در رابطه با فواید اکشن فیگور و بازی با آن توضیح می‌دهد: “بازی تخیلی بیشترین تأثیر را بر رشد مهارت‌های کلیدی دارد که برای موفقیت کودکان با همسالان مهم هستند. وقتی کودک با دوستانش خلاقانه بازی می‌کند، همکاری و سازش را یاد می‌گیرد.” وی می‌افزاید: “این بازی‌ها کودکان را تشویق می‌کند تا در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند و روابط اجتماعی را درک کنند. همچنین بازی با عروسک و اکشن فیگورهای اسباب بازی ارزش زیادی دارد. این نمایشنامه کودکان را تشویق می‌کند تا یاد بگیرند که چگونه از نظر اجتماعی تعامل داشته باشند و با آزمایش تماس چشمی، با استفاده از لحن‌ها و احساسات مختلف، نشانه‌های اجتماعی را توسعه دهند.”

اکشن فیگور و کودکان

اکشن فیگور و نقش پذیری

اکشن فیگورها تنها برای تفریح و سرگرمی کودکان نیستند، بلکه بازی با آنها مزایای آموزشی زیادی دارد. از مهم‌ترین فواید اکشن فیگور و بازی با آنها می‌توان گفت که با این اسباب بازی‌ها، راه بسیار خوبی برای کودکان هستند که روی قوه تخیل خود کار کنند. زمانی که کودک با اکشن فیگور بازی می‌کند، برای خودش داستان و موقعیت‌هایی طراحی می‌کند تا شخصیت‌ها بتوانند در آن ایفای نقش کنند.

به علاوه، اکشن فیگورها به کودک کمک میکنند تا بتواند تفاوت بین خوب و بد را بیاموزد. در سناریوهایی که کودک تصور می‌کند، معمولا یک طرف قهرمان و یک طرف شرور وجود دارد. با استفاده از فیگور عروسکی، والدین می‌توانند تفاوت بین ارزش‌ها و اعمال خوب و بد را به فرزندان خود بیاموزند و آنها را برای نقش پذیری و قبول هنجارهای اجتماعی در آینده آماده کنند.

فواید اکشن فیگور

اکشن فیگور، وسیله کمک آموزشی

اکشن فیگورها به دلیل ظاهر جذابی که دارند، می‌توانند برای آموزش ریاضیات ابتدایی، رنگ‌ها، و مهارت‌های اجتماعی اولیه، مثل کار گروهی مناسب باشند. والدین می‌توانند از فیگور عروسکی مورد علاقه فرزندان به جای اشیا برای آموزش شمردن یا نشان دادن رنگ ها استفاده کنند و یا از طریق داستان سازی، به آنها محاسبات ابتدایی را آموزش دهند. آموزش معاشرت، دوست یابی و کار گروهی به کودکان، از طریق تشویق آنها به بازی با فیگور عروسکی همراه دوستان امکان پذیر است.

همچنین، از آنجا که در بازی با اکشن فیگور، کودک قصه‌گوی داستان خودش است، مهارت سخنوری در او تقویت می‌شود و به تدریج مهارت او در صحبت کردن و اعتماد به نفس برای ابراز احساسات خودش در دنیای واقعی هم پیشرفت خواهد کرد.

عروسک و اکشن فیگور

ممکن است به مطالعه این مطلب نیز علاقه‌مند باشید:

https://pioio.com/mag/2019/06/06/%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

Hobelahi

زیست شناس، نقاش و داستان سرا

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *