بتموبیل Batmobile در سری فیلم های بتمن
بازدید 354
0

بتموبیل Batmobile در سری فیلم های بتمن

بتموبیل Batmobile یا ماشین بتمن به راحتی یکی از مشهور ترین ماشین های خیالی است که در طول تاریخ ساخت فیلم و انیمیشن ساخته شده است. بتموبیل در فیلم های بتمن به اندازه خود شوالیه تاریکی قابل احترام است. نسخه‌ های زیادی از ماشین خارق‌ العاده بتمن وجود دارد. با ما باشید تا ماشین های مختلف بتمن در فیلم های بتمن را باهم بررسی کنیم.

معرفی ماشین های مختلف بتمن در فیلم های بتمن

1 . بتمن (1943) Batman

شاید کمتر کسی تا به حال بتمن 1943 را دیده باشد، که یکی از اولین نمایش های بزرگ شوالیه گاتهام در فیلم شوالیه تاریکی گاتهام بود، لحظه ای که همه چیز از آنجا شروع شد. در این فیلم بتمن با یک کادیلاک سری 61 کانورتیبل 1939 کاملا مشکی دیده می شود که بیشتر شبیه آل کاپون است تا یک ابرقهرمان دی سی. این سری از بتموبیل به خاطر ظاهر خوب و جذاب و حتی شاید کمی عجیب برای شخصیت بتمن کمی جلب توجه میکند.

بتمن (1943) Batman

2 . بتمن : فیلم Batman: The Movie ( 1966 )

به‌ راحتی جالب‌ ترین بتموبیل تا به امروز ماشینی است که در فیلم بتمن 1966 ظاهر شد. نام آن ماشین Lincoln Futura بود که در ایتالیا طراحی و ساخته شده بود با ظاهری آینده نگر و جذاب. این ماشین برای محافظان ارشد گاتهام مناسب بود.

 بتمن : فیلم Batman: The Movie ( 1966 )

3 . بتمن Batman ( 1989 )

این خودروی نمادین که در فیلم‌ های بتمن (1989) و بازگشت بتمن (1992) ظاهر شد، برای بسیاری بتموبیل قطعی است – با استایل شگفت‌ انگیز، انبوهی از گجت‌ ها و فناوری‌ های جالب، و موتور توربین جت باورنکردنی. همچنین در برخی از جسورانه‌ ترین مأموریت‌ های بتمن، از نجات ویکی ویل از موزه فلوگلهایم گرفته تا پا به پای گروه مثلث سرخ، شرکت داشت.

بتمن Batman ( 1989 )

4 . سریال انیمیشنی بتمن Batman: The Animated Series (1992)

اکنون برای کامل شدن دوز نوستالژی به انیمیشن 2 بعدی دهه 90 بتمن برمیگردیم. یکی از محبوب‌ ترین سریال‌ های انیمیشن دهه 1990 که این نمایشی بتمن را به یکی از معروف ترین و محبوب ترین ابر قهرمانان جهان تبدیل کرد. ماشین بتمن در این انیمیشن به صورت فوق العاده جذابی به نمایش درآمد و این جذابیت بخاطر تناسبات دیوانه‌ کننده و موتور عظیم و موشک‌ مانند آن بود. کاپوت بتموبیل در این سری از فیلم ها به تنهایی از بسیاری از لیموزین ها بلندتر بود.

سریال انیمیشنی بتمن Batman: The Animated Series (1992)

لگو ساختنی بت موبیل (ماشین بتمن) کد 8228

.
دارای 366 قطعه

مناسب سنین بالای 16 سال
برگرفته از ماشین شخصیت معروف و جذاب بتمن 
با قابلیت باز شدن کاپوت
مناسب دکور

5 .بتمن برای همیشه Batman Forever (1995)

همانطور که حضور جیم کری در نقش The Riddler در فیلم بتمن برای همیشه مورد استقبال قرار گرفت ماشین بتمن هم مورد استقبال زیادی قرار گرفت که یکی از عجیب‌ ترین سواری‌ های بتمن تا به امروز بوده است. سازندگان بتموبیل در این فیلم بیشتر به مفهوم خفاش بودن بتمن توجه کرده اند که همین باعث جذابیت بیشتر آن شد. یکی از جالب‌ ترین ویژگی‌ های این بتموبیل خاص، سیستم گریپل بود که به آن اجازه میداد تا دیوارها و ساختمان‌ ها را بالا برود. با استفاده از این ویژِگی بود که چندین بار از دست دشمنانش فرار کرد.

بتمن برای همیشه  Batman Forever (1995)

6 . بتمن و رابین Batman & Robin (1997)

بتمن و رابین که محصول سال 1997 است با انتقاد های زیادی رو به رو شد این فیلم در IMDb امتیاز 3.6 را دریافت کرده است که بسیار تاسف برانگیز است زیرا ماشین بتمن در این فیلم در واقع بسیار باحال بود. این ماشین با داشتن کاپوت شفاف که موتور عظیم الچثه درونش را نشان میداد شایسته رتبه دهم در رتبه بندی ماشین های مختلف بتمن در فیلم های بتمن است.

بتمن و رابین Batman & Robin (1997)

خواندن مطالب بیشتر:

https://pioio.com/mag/2022/06/27/the-second-chapter-of-squid-game/ https://pioio.com/mag/2022/06/21/avatar-the-way-of-water-2022/

7 . بتمن فراتر ( 1999 ) Batman Beyond

ما در اینجا به قلمرو بتمن انیمیشنی میرویم تا نگاهی به ماشین بتمن از سری ماشین های مختلف بتمن در فیلم های بتمن بیندازیم. این سریال شاهد دفاع بتمن از گاتهام در عصری آینده نگر بود، بنابراین جای تعجب نیست که سواری او در عصر فضا به سر ببرد. بتموبیل در خیابان از میان ماشین های دیگر پرواز میکند و نامرئی میشود. ما دوست داریم نسخه لایو اکشن این ماشین شگفت انگیز را ببینیم.

 بتمن فراتر ( 1999 ) Batman Beyond

8 . سه گانه شوالیه تاریکی (2005-2012) Dark Knight Trilogy

کریستوفر نولان فرنچایز بتمن را با سه گانه شوالیه تاریکی تحسین برانگیز خود در مسیری کاملاً بزرگتر پیش برد. بتموبیل در فیلم های بتمن ( 2005-2012 ) با نام Tumbler ظاهر شد. این بدون شک نظامی‌ ترین نسخه بتموبیل بود که تا به حال به صفحه نمایش بزرگ عرضه شده بود و همچنین کاربردی‌ ترین نسخه آن. Batman’s Tumbler ( ماشین بتمن ) با گستره‌ ای از ابزارها و سلاح‌ های با تکنولوژی بالا برای مقابله با موارد نامطلوب گاتهام ساخته شده بود. بتموبیل توسط جوکر در شوالیه تاریکی نابود شد ولی دارای طراحی فرار داخلی بود. یک نکته جالبی که در رابطه با این ماشین وجود دارد این است که تعداد انگشت شماری از آن ساخته شد و امروزه قابل رانندگی است.

 سه گانه شوالیه تاریکی (2005-2012) Dark Knight Trilogy

لگو غول پیکر بتمن BAT MECH

  • برند BAT MECH 
  • طول 27 سانتی متر
  • عرض 15 سانتی متر
  • دارای 1181 قطعه
  • مناسب رده سنی +14
  • بسیار با کیفیت و مقاوم

9 . بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت ( 2016 ) Batman vs Superman: Dawn of Justice

در حالی که هیچ مشکلی در بتموبیل فیلم بتمن علیه سوپرمن 2016 وجود ندارد اما انگار کمی عادی است شاید بخاطر این است که ماشین سعی کرد مرز بین کارتونی ( بتموبیل تیم برتون ) و جدی ( بتموبیل کریستوفر نولان ) را طی کند. با داشتن انواع فناوری ها برای کمک به راننده منصفانه نیست که بگوییم جالب نبود. جذاب ترین ویژگی ماشین بتمن در این سری از فیلم هایش وجود مسلسل کالیبر 50 روی کاپوت و همچنین حداکثر سرعت 250 مایل در ساعت آن بود.

بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت ( 2016 ) Batman vs Superman: Dawn of Justice

10 . بتمن The Batman ( 2021 ?)

در حالی که اطلاعات کمی در مورد Batmobile از فیلم آینده وجود دارد، طرفداران تریلر را که یکی دو ثانیه از چرخ‌ های جدید ماشین بتمن را نشان می‌ دهد مورد بررسی قرار داده اند. سازندگان فیلم برای بتموبیل جدید به استایل کلاسیک ماشین عضلانی تکیه کرده‌ اند که شبیه تلاقی دوج چارجر، فورد موستانگ و شورولت کامارو است، البته با رنگ‌ های مشکی خفاشی. به نظر سخت و واقع گرایانه است.

من The Batman ( 2021 )

اگر شما هم فیلم باز هستید حتما سری به مقاله های زیر بزنید

https://pioio.com/mag/2022/05/17/john-wick-4-shadow-of-death/ https://pioio.com/mag/2022/04/18/top-10-movies-on-netflix/


اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

کیمیا عدالتی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *