تجهیزات آزمایشگاهی مرکز خرید فروش و قیمت دستگاه آزمایشگاهی
بازدید 241
0

تجهیزات آزمایشگاهی | مرکز خرید فروش و قیمت دستگاه آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی لازمه هر آزمایشگاهی است، فارغ از آنکه آزمایشگاه شما در چه زمینه ای فعالیت کند، تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی که باید استفاده کنید در موارد بیسیک ، یکسان است. شرکت پیویو لب، وارد کننده بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات آزمایشگاهی ( Merck، Sigma Aldrich، Fluka  ) می باشد .

ما در این مقاله به برسی انواع تجهیزات آزمایشگاهی می پردازیم تا با هر یک بیشتر آشنا شوید و بتوانید برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی تصمیم بهتری بگیرید.

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره کاربرد تجهیزات آزمايشگاهی و موارد مصرف گوناگون آن ها است. همچنین اگر تصمیم به خرید تجهیزات آزمايشگاهی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش تجهیزات آزمايشگاهی در بازار این تجهیزات می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان تجهیزات آزمايشگاهی در انتهای مقاله استفاده نمایید. نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت تجهیزات آزمايشگاهی هستند. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش تجهیزات آزمايشگاهی به روزرسانی می‌شود.

تجهیزات آزمایشگاهی مجموعه ای از دستگاه ها، ابزار و وسایل آزمایشگاهی هستند که وجود آن ها در آزمایشگاه برای محققین و دانشمندان بسیار حائز اهمیت است. زیرا ، برای انجام آزمایشات دقیق، تحقیق و پژوهش کاربرد بسیار بالایی دارند .

این تجهیزات بسته به نوع آزمایشگاه متفاوت بوده و بر اساس نوع کاربردی که دارند ابزار های ساده تا دستگاه های پیچیده را شامل می شوند. هر چقدر تجهیزات به کار رفته در آزمایشگاه، دقیق تر و مدرن تر باشد نتیجه ی آزمایش ها از دقت بیشتری برخوردار خواهد بود.

تجهیزات آزمایشگاهی به طور کلی در این طیف دسته بندی قرار دارند :

  • دستگاه های آزمایشگاهی ( انکوباتور، آب مقطر گیری، اتوکلاو، کوره، رفراکتومتر، کارل فیشر، چگالی سنج )
  • سکوبندی یا رویه
  • دوش و چشم شوی آزمایشگاهی
  • هود آزمایشگاهی
  • وسایل آزمایشگاهی ( پوآر، پارافیلم، پتری دیش، قیف بوخنر، مثلث و توری نسوز و … )
  • مواد آزمایشگاهی

کاربرد تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی

ابتدا به برسی کاربرد تجهیزات آزمایشگاهی می پردازیم :

سکوبندی آزمایشگاهی

سکوبندی آزمایشگاهی

سکوبندی آزمایشگاهی را می توان نقل محفل هر آزمایشگاهی دانست . سکوبندی به طور اساسی در هر آزمایشگاهی لازم است و باید مورد توجه قرار گیرد . سکوبندی هارا می توان به صورت کابینت ها ، میزها ، سینک های ازمایشگاهی ، کمد های مواد شلف وسط و … دسته بندی کرد .

دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی پرکاربرد

آون خلاء

اجاق های خلاء، که با محدوده‌ها و اندازه‌های مختلف دما ارائه می‌شوند؛ با در نظر گرفتن ایمنی، قابلیت اطمینان و کارایی طراحی شده‌اند و ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که متناسب با کاربردهای خاص شما هستند. این دستگاه فرایند خشک کردن به واسطه خلا را انجام می دهد و برای استفاده های مختلف در آزمایشگاه ها و موسسات تحقیقاتی برای خشک کردن و گرم کردن اجسام در محیط خلاء طراحی شده است. در طی این فرایند ، رطوبت یک ماده که معمولا جامد است را با ایجاد خلا از بین می برد. و عمدتاً برای خشک کردن، جاسازی خلاء، آبکاری و پردازش قطعات الکترونیکی استفاده می شود.

انکوباتور آزمایشگاهی

انکوباتور آزمایشگاهی دستگاهی است که یک محیط ایزوله، کنترل شده و بدون باکتری را برای کشت سلول و بافت ایجاد می کند. این دستگاه امکان تنظیم دما، رطوبت، میزان اکسیژن و دی اکسید کربن را برای ایجاد شرایط خاص در اجرای یک فرآیند را فراهم می کند.

آون آزمایشگاهی

آون آزمایشگاهی یا فور برای خشک کردن و یا استریل کردن ظروف شیشه ای و فلزی ، تست دما و انکوب آزمایش حساس به دما استفاده می گردد .

اتوکلاو آزمایشگاهی

اتوکلاو آزمایشگاهی چیست ؟ دستگاهی که به طور اختصاصی برای استریل کردن مواد و تجهیزات آزمایشگاهی استفاده می شود. در استريلزاسيون ، میکروارگانیسیم ها و عوامل انتقال دهنده آن مانند باکتری ، قارچ ، اسپور ، ویروس و.. به طور کامل از بین می روند .

اتوکلاو بیمارستانی

اتوکلاوها معمولاً در محیط های مراقبت های بهداشتی برای استریل کردن وسایل پزشکی استفاده می شوند. اقلامی که قرار است استریل شوند در داخل یک مخزن تحت فشار قرار می گیرند که معمولاً به آن اتاقک گفته می شود. سه عامل برای اطمینان از استریلیزاسیون موفقیت آمیز بخار در اتوکلاو ضروری است: زمان، دما و کیفیت بخار

آسیاب آزمایشگاهی

آسیاب آزمایشگاهی معمولا برای نمونه های قبل از آنالیز به کار می‌رود و نمونه ها را آماده می کند . از این دستگاه برای خردکردن ، همگون کردن استفاده می شود .

.

دستگاه الکترولیز

با استفاده از جریان برق ، پیوند های شیمیایی بین عناصر را شکسته و از یکدیگر جدا می کند .

برای اطلاع از قیمت ها و سفارش تجهیزات ، با ما تماس بگیرید.

همین الان مشاوره رایگان بگیر

دستگاه چگالی سنج

این دستگاه به منظور اندازه گیری سریع چگالی نسبی مایعات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد .

دستگاه رفراکتومتر

دستگاه رفراکتومتر می تواند با اندازه گیری ضریب شکست مایعات، جامدات و گاز ها مقدار خلوص مواد را مشخص کند. این دستگاه در صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع رنگ، پزشکی، دامپزشکی، داروسازی، فارماکولوژی و … کاربرد دارد.

دستگاه کارل فیشر

دستگاه کارل فیشر به کمک روش های شیمیایی مقدار آب موجود در مواد را به طور دقیق و در عرض مدت کمی اندازه گیری می کند. به همین دلیل یکی از مهم ترین تجهیزات آزمایشگاهی است..

کوره آزمایشگاهی

برای حرارت دادن، خشک کردن، ذوب کردن و یا استریل کردن نمونه ها در دمای بالا استفاده می شود.

شیکر آزمایشگاهی

این دستگاه برای مخلوط کردن مایعات به کار می رود و به عنوان یک سرعت دهنده و کاتالیزور در تحریک واکنش ها در سطح مولکولی مواد عمل می کند.

شیکر ، خود به دو نوع شیکر رومیزی کلمپی و شیکر رومیزی میله ای تقسیم می شود.

فریزر آزمایشگاهی

فریزر آزمایشگاهی از واجب ترین تجهیزات آزمایشگاهی است که به عنوان دستگاه برودتی و سرمایشی در آزمایشگاه کاربرد دارد .

فریز آزمایشگاهی ، از یک وسیله ی خنک کننده به همراه یک عایق مناسب تشکیل شده است که از انتقال دما به خارج محفظه جلوگیری می کند. نگهداری بعضی از مواد و نمونه ها به دقت دمایی بالایی نیاز دارد که فریزر این کار را انجام می دهد.

استریلایزر

استریلایزر دستگاهیست که جایگزین چراغ های الکلی و شعله های گازی زیر هود می باشد . از لحاظ بصری ، به شکل یک ظرف استوانه ای است که دمای آن تا 250 درجه سانتی گراد بالا می رود و باعث گرم شدن گلس بید داخل استوانه می شود .

قیچی ، پنس و .. را به راحتی می توان با استفاده از استریلایزر ، زیر هود ضدعفونی کرد. ضمنا این دستگاه خطر آتش سوزی ندارد و وسیله ای سیف برای کارشناس آزمایشگاه است .

بن ماری

از پرکاربردترین دستگاه های آزمایشگاه می توان به بن ماری اشاره کرد که با حمام آب نیز معروف است . کاربرد آن برای گرما دادن مواد و ارلن در طیف دمایی 25 تا 100 درجه سانتی گراد می باشد . ظرفیت بن ماری معمولا بین 5 تا 30 لیتر می باشد و دارای برد دیجیتالی جهت تنظیم دما ، تایمرو المنت حرارتی است .

دستگاه ضدعفونی دست

دست ها یکی از مهم ترین منابع انتقال آلودگی در محیط های مختلف می باشند ، از آنجاییکه امکان شست و شوی مرتب دست ها در محیط آزمایشگاهی وجود ندارد ، وجود دستگاه ضدعفونی کننده دست ، یکی از واجب ترین مواردی است که باید در آزمایشگاه خود داشته باشید .

هیتر استیرر

هیتر استیرر را می توان مخلوط کننده آزمایشگاه نامید ، از هیتر استیرر برای مخلوط کردن ، همگن کردن و حرارت دادن مایعات کم حجم استفاده می کنند .

هیتر استیرر از دو بخش اصلی همزن و گرمکن تشکیل می شود که به وسیله ی دو ولوم به نام Heater و Stir به راحتی قابل تنظیم است .

همچنین در پیویو بخوانید :

https://pioio.com/mag/2020/11/13/%d8%a2%d9%be%d9%88%d9%be%d8%aa%d9%88%d8%b2-%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86/ https://pioio.com/mag/2021/06/17/%d8%ad%d8%b0%d9%81-%d8%aa%d9%88%d9%85%d9%88%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%da%a9%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1/ https://pioio.com/mag/2021/03/28/%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af%db%8c-%da%a9%d9%87-50-%d9%86%d9%88%d8%b9-%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%ae%d9%88%d9%86/ https://pioio.com/mag/2021/03/14/%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c-%d8%b4%d8%a8%da%a9%db%8c%d9%87-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%d9%85%da%a9-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%db%8c-%d8%a8/

ورک استیشن

دستگاه ورک استیشن را معمولا در آزمایشگاه های ژنتیک و زیست شناسی زیاده دیده اید . این دستگاه از ایجاد و انتقال آلودگی مقطعی بین نمونه های آزمایشگاهی جلوگیری می کند .

ورک استیشن با استفاده از لامپ های UV و با تابش اشعه ماورا بنفش ، آلودگی های محیط داخل محفظه را از بین می برد .

ژرمیناتور

ژرمیناتور را می توان یک از تخصصی ترین دستگاه های آزمایشگاه دانست که به صورت بهینه ای پارامتر های مختلف ماند دما ، رطوبت نسبی و نور را کنترل و مدیریت می کند تا برای تهیه بذر ، شرایط مناسبی ایجاد شود .

چمبر

چمبر یکی از تخصصی ترین تجهیزات آزمایشگاهی است. چمبر با سیستم کنترلی اسمارت کنترل ، یک محفظه کنترل شده را ایجاد می کند .

چمبر با دارا بودن یک فن سیرکلاسیون هوا می تواند طیف دمایی ۴ تا ۴۵ درجه و رطوبت۴۰ تا ۹۰ درصد را ایجاد کند.

سانتريفيوژ آزمايشگاهی

سـانتريفيوژ آزمايشگاهي ، از دستگاه های تخصصی آزمايشگاهی تشخيص طبی است. این دستگاه با استفـاده از مـوتور خود، نمونه مايع را با سرعت بسيار زياد ( قابل تنظیم ) به چرخش در می ‌آورد.

سانتريفيوژهای پزشكی بر اساس اصل رسوبی مواد در سرعت بالا كار می كنند. در این روش شتاب جاذبه ای مركزی، باعث جدا شدن مواد به دو نوع ناحيه كم تراکم و پر تراكم شده و رسوب را ایجاد می کند .

سانتريفيوژها انواع مختلفی دارند که متناسب با مصرف آزمایشگاه و نوع کاربرد ، طیف گسترده ای را شامل می شود : سانتريفيوژ افتراقی، ايـزوپيكنيـک، بالينی يا كلينيكی، چند منظوره روميزی ، سانتريفيوژ  STAND ALONE ، گراديان ساكاروز و ميكرو سانتريفيوژ. .

وسایل آزمایشگاهی مهم

وسایل آزمایشگاهی لازمه هر تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایشی می باشد.

بِشر

بشر ، را همه می شناسند و از بیسیک ترین وسایل آزمایشگاهی است. از بشر ، برای هم زدن، مخلوط کردن و حرارت دادن مواد شیمیایی استفاده می‌شود. لبه‌های خمیده بشر موجب می شود تا بتوان مایعات را به سادگی منتقل کرد .

 ارلن

ارلن وسیله ای دارای دهانه باریک است که موجب کاهش خطرات احتمالی پاشیدگی مایعات هنگام تکان دادن می شود . از ارلن می توان به عنوان وسیله ای برای گرم کردن و تکان دادن محلول ها استفاده کرد .

قیمت تجهیزات آزمایشگاهی

قیمت خرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی برحسب نوع آن ها متفاوت می باشد ، اما شرکت معتبر پیویولب می تواند به بهترین شکل ممکن شما را در خرید و انتخاب انواع تجهیزات آزمایشگاهی مشاوره دهد و بهترین قیمت و کیفیت ممکن را برای شما به عمل بیاورد. همچنین با توجه به همکاری قدیمی و مستمر با پژوهشکده های رازی در سراسر کشور ، پیویولب تجربه بسیاری در این زمینه دارد که همین مورد می تواند به شما کمک بسیاری کند . بهترین برند های تجهیزات آزمایشگاهی در پیویولب وجود دارند و طیف قیمت ها نیز متفاوت است ، برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید .

برای اطلاع از قیمت ها و سفارش تجهیزات ، با ما تماس بگیرید.

همین الان مشاوره رایگان بگیر

فروش ‌تجهیزات آزمایشگاهی

شما می‌ توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی  و مشاوره رایگان با توجه به نیاز هایی که آزمایشگاه شما دارد ، با پیویو لب تماس بگیرید و بتوانید به دریای عظیم انواع برند های تجهیزات و مواد آزمایشگاهی مورد نیاز خود دست پیدا کنید . همچنین پیویولب عامل مستقیم واردات تجهیزات آزمایشگاهی در شرق کشور است . به ما اعتماد کنید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *