کلینیک دندان پزشکی در رشت
بازدید 221
0

بهترین کلینیک دندان پزشکی در رشت + آدرس و تلفن

بهترین کلینیک دندان پزشکی در رشت کجاست؟ خدمات درمانی توسط مراکز و کلینیک های مختلفی انجام می شود اما پیویو قصد دارد بهترین دندان پزشکی در رشت را معرفی کند و علاوه بر آن مشکلات عدم رعایت بهداشت دهان و دندان را بازگو کند.

همچنین طبق امار ها بهداشت دهان و دندان در ایران وضعیت مطلوبی ندارد. به گزارش سلامت نیوز: برآورد ها نشان می ‌دهد ۲۰۰ میلیون دندان پوسیده در دهان ایرانی‌ ها وجود دارد، این آمار درحالی است که شیوع بیماری‌ های دهان و دندان از بیماری ‌هایی همچون آسم و میگرن بسیار بیشتر است. بررسی ‌ها در کشور بیانگر این است که شاخص پوسیدگی دندان در سنین ۳۵ تا  ۴۴سال عدد ۱۳ است به طوری که این افراد سه دندان پر شده، ۶دندان کشیده شده و چهار دندان پوسیده دارند. این وضعیت در سنین پنج تا شش سال عدد ۵ را نشان می‌ دهد.

فهرست مطالب

چرا سلامت دهان و دندان مهم است ؟

دندانپزشکی ارزان در رشت
کلینیک دندان پزشکی در رشت

سلامت دهان و دندان نشان دهنده سلامت کلی بدن است. مشکلات دندانی می تواند توانایی شما را در خوردن و صحبت کردن صحیح مختل کند، همچنین باعث درد و بوی بد دهان شود. و چیزی که بسیاری از مردم ممکن است متوجه نباشند، این است که سلامت ضعیف دندان می تواند تأثیر منفی بر قلب، دیابت و بارداری داشته باشد.

برخی از مطالعات نشان می دهد که باکتری موجود در بیماری لثه می تواند به قلب شما رفته و باعث بیماری قلبی، گرفتگی عروق یا سکته شود. عفونت های لثه، مانند پریودنتیت، با زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد در زنان باردار مرتبط است. دیابت مقاومت بدن در برابر عفونت را کاهش می دهد و لثه ها را مستعد عفونت می کند که می تواند بر قند خون تأثیر منفی بگذارد.

رعایت بهداشت خوب دندان بسیار مهم است، زیرا می تواند از این نوع بیماری های دهان و دندان و مشکلات دندانی جلوگیری کند. و پیشگیری همیشه مهم تر از درمان است.

همچنین در مقاله ای به برسی بهترین کلینیک دندان پزشکی تربت حیدریه پرداختیم که می توانید آن را بخوانید.

علائم رایج مشکلات دندانی

علائم بسته به علت ممکن است متفاوت باشد. با این حال، عبارتند از:

کلینیک دندانپزشکی رشت گلسار
  • حساسیت به غذا یا نوشیدنی سرد یا گرم
  • دندان های شل
  • درد ناگهانی هنگام خوردن غذاهای سرد یا شیرین
  • تغییر رنگ یا شکل دندان
  • دندان های فرسوده، از جمله سوراخ، ترک یا بریدگی روی دندان
  • خونریزی یا تورم لثه
  • درد لثه
  • قفل شدن فک
  • گونه های متورم

خدمات کلینیک دندان پزشکی در رشت چیست؟

بهترین کلینیک دندان پزشکی در رشت دارای خدمات گسترده ای از جمله کشیدن دندان، جرم گیری، پر کردن و… هست که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم و شما میتوانید با توجه به نیاز های خود با دندان پزشک کلینیک مشورت کنید و از تمامی خدمات بهره مند شوید.

جرم گیری دندان ها

این روش برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری لثه و تجمع بیش از حد پلاک انجام می شود. جرم گیری یعنی تمیز کردن سطح دندان ها به صورت عمیق تر.

همه افراد نوعی تجمع پلاک را تجربه می کنند. بزاق، باکتری ها و پروتئین ها در دهان شما یک لایه نازک را تشکیل می دهند که تقریباً همیشه دندان های شما را می پوشاند. وقتی غذا می خورید، ذرات ریز، اسیدها و قندهای غذا به این لایه می چسبند و تجمعی روی دندان ایجاد می کنند که به آن پلاک می گویند. باکتری هایی که در این پلاک زندگی می کنند می توانند باعث بیماری لثه و پوسیدگی دندان شوند.

 مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و تمیز کردن منظم دندان ها به جلوگیری از تشکیل پلاک کمک می کند.اما اگر بر روی دندان های شما پلاک تشکیل شده باشد نیاز به جرم گیری دارید.

پر کردن دندان ها در کلینیک دندان پزشکی رشت

پر کردن دندان برای کسانی مناسب است که در داخل دندان آن ها حفره یا سوراخی به وجود آمده است.

دندان پزشک از ابزار های خود برای از بین بردن پوسیدگی استفاده میکند و سپس حفره موجود را تمیز میکند، خشک می کند، با مواد پرکننده مهروموم میکند.

این روش بسیار مناسب برای حفظ زیبایی و ظاهر دندان هاست.

کلینیک دندانپزشکی کودکان در رشت

عصب کشی

عصب کشی زمانی ضروری است که دندان از یک نقطه به بعد نتواند خود را ترمیم کند. آنتی بیوتیک ها و هر مسکن به سرکوب موقت علائم (درد، آبسه و غیره) کمک می کنند. بدون عصب کشی، عفونت می تواند به استخوان سرایت کند و خطر از بین رفتن دن برای درمان عفونت و خون‌ریزی لثه انجام می‌شود.

در این روش عصب آسیب‌دیده از دندان خارج می‌شود و کانال های ریشه توسط دندان پزشک تمیز میشود. همچنین پس از آن خشک می شود و تا انتهای ریشه توسط مواد مناسب پر میشود و کاملا مهر و موم میشود.

ایمپلنت

آیا به دنبال راه حل دائمی برای دندان های از دست رفته هستید؟ بسته به موقعیت منحصر به فرد شما، ایمپلنت های دندانی ممکن است بهترین انتخاب باشد زیرا دقیقاً مانند دندان های طبیعی شما کار می کنند و همچنین ظاهر دندان های شما را حفظ میکند.

 خود ایمپلنت یک ریشه دندان مصنوعی است که از تیتانیوم ساخته شده است. دندان پزشک آن را به استخوان فک وارد می کند تا جایگزین ریشه دندان طبیعی شما شود. سپس یک دندان مصنوعی به ایمپلنت متصل می شود که به عنوان یک لنگر عمل می کند و دندان جدید شما را در جای خود نگه می دارد.

کامپوزیت

پرکننده های کامپوزیت ترکیبی به رنگ دندان از پلاستیک و سرامیک هستند که آنها را به گزینه ای عالی برای دندان هایی تبدیل می کند که هنگام صحبت یا لبخند در معرض دید هستند.

کامپوزیت برای ترمیم دندان های ترک خورده موثر هست زیرا با دندان شما ترکیب می شود و ظاهری طبیعی به شما می دهد.

مواد موجود در پرکننده های کامپوزیت یک پیوند قوی با دندان شما ایجاد می کند. آنها بادوام هستند و می توانند فشار و استفاده متوسط ​​را تحمل کنند.

کامپوزیت همچنین می تواند برای رسیدگی به سایر تغییرات زیبایی مانند تغییر رنگ یا شکل دندان ها استفاده شود.

 ویژگی های یک دندان پزشک حرفه ای ( ویژگی های بهترین کلینیک دندان پزشکی در رشت ) چیست ؟

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی رشت
کلینیک دندان پزشکی در رشت

همانطور که گفتیم مراقبت از دندان بخشی ضروری از سلامت کلی بدن شما است و مشکلات دهان و دندان می تواند منجر به علائمی مانند درد، عفونت یا از دست دادن دندان شود. حتی اگر فردی هستید که اقدامات پیشگیرانه انجام می دهید و به طور منظم دندان های خود را چک می کنید، باید مطمئن شوید که دندانپزشک شما خوب است یا خیر!

در اینجا 8 ویژگی وجود دارد که باید هنگام ارزیابی دندانپزشک خود به دنبال آنها باشید:

برخورداری از دانش گسترده و جامع

یک دندانپزشک عالی در مورد دندان ها و بهداشت دهان و دندان دانش زیادی دارد. آنها می توانند به سرعت مشکلات و همچنین موثرترین درمان ها را شناسایی کنند.

آموزش دادن به بیماران

علاوه بر تخصص و دانش دندان پزشک، آموزش راه های مراقبتی از دهان و دندان به بیمار بسیار مهم است.. یک دندان پزشک بیماران خود را تشویق می کند تا عادات مراقبتی برای سلامت دندان ها را انجام دهند.

استفاده از فناوری های جدید و کیفیت مواد مورد استفاده در کلینیک دندان پزشکی رشت

یک دندانپزشک عالی از آخرین نوآوری‌ ها در فناوری دندان ‌پزشکی استفاده میکند و تکنیک‌ ها و تجهیزات جدید را در مطب خود قرار می‌ دهد و از مواد درجه یک برای درمان استفاده میکند.

ادامه تحصیل و یا به روز کردن دانش خود

 یک دندانپزشک عالی فرصت های تحصیل مداوم را دنبال می کند تا در جریان تحقیقات جدید و فناوری در حال تغییر قرار بگیرد. آنها متعهد به یادگیری و ماندن در خط مقدم صنعت دندانپزشکی هستند.

محیط کلینیک دندان پزشکی

از ویزگی های اصلی کلینیک دندان پزشکی دارای مطب با فضایی آرام است که بیماران هرگز احساس عجله یا ناراحتی نداشته باشند. همچنین برخورد کارکنان دوستانه باشد.

مشارکت بیمار

دندان پزشک متخصص، بیمار را در تصمیم گیری برای درمان مشارکت می دهد. آنها به بیماران اجازه می دهند به سوابق خود دسترسی داشته باشند و همه گزینه های درمان را برای آن ها توضیح می دهند. یک دندانپزشک عالی می داند که یک بیمار باید احساس کند که درمان خود را تحت کنترل دارد.

صداقت و دلسوزی

یک دندان پزشک حرفه ای صادق و دلسوز است. مشکلات دندانی می تواند بسیاری از بخش های زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و دندانپزشکان باید نسبت به مشکلات ناشی از سلامت ضعیف دندان حساس باشند.

مهارت های ارتباطی

ارتباط قوی یکی از مهم ترین مهارت هایی است که دندانپزشک می تواند داشته باشد. دندانپزشکان در مورد تشخیص، درمان و مراقبت های پیشگیرانه به بیماران آموزش می دهند. به همین دلیل توانایی توضیح در باره مشکلات دندانی آن ها بخشی از کار است.

راه های ارتباطی با بهترین کلینیک دندان پزشکی در رشت | کلینیک دندان پزشکی دانا

  • آدرس : رشت، چهارراه گلسار، ساختمان دانا، طبقه 11، کلینیک دندان پزشکی دانا
  • شماره تماس : 01332113030
  • آدرس سایت : danaclinic.ir
  • اینستاگرام : dana_clinic@
مطب دندانپزشکی در رشت
کلینیک دندان پزشکی در رشت

دکتر عباس صادقیان | دندانپزشک زیبایی و ایمپلنت رشت

  • آدرس: پل بوسار، ساختمان نادری، طبقه 4
  • شماره تماس: 01332110326
  • اینستاگرام: dr.abbas_sadeghian@

عضو آکادمی ایمپلنت آمریکا | سرتیفیکیت ایمپلنت از آمریکا، فرانسه، ایتالیا و کره


دکتر انوشه جنانی | دندانپزشک کودک و نوجوان

  • آدرس : گلسار، بلوار سمیه، جنب بیمارستان گلسار، خیابان 142، مجتمع پزشکان اکباتان، طبقه 5، واحد 21
  • شماره تماس : 01333122360

استادیار دانشگاه| متخصص دندانپزشکی اطفال


دکتر پهرام بلوری | جراح دندانپزشک

  • آدرس : چهارراه گلسار،خیابان نواب،کوچه میلاد،روبه روی داروخانه ابن سینا، ساختمان درفک،طبقه2
  • شماره تماس : 01332130205
  • ساعت کاری : شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 الی 20

دکتر مانوشا امیری | متخصص دندان پزشکی زیبایی و ترمیمی

  • آدرس : گلسار، نواب، برج نواب، طبقه پنج، واحد 9
  • شماره تماس : 01332132644 _ 01332134040
  • روزهای کاری : همه روز بعد از ظهر

عضو هیئت علمی دانشگاه | مدیر گروه تخصصی دانشکده دندان پزشکی


دکتر حسین دادرس جدی پیشخانی | جراح دندانپشکی

  • آدرس : ابتدای بلوار شهدای گمنام، نبش کوچه شهدای نصرتی راد، ساختمان پرند، طبقه 1، واحد 1،
  • شماره تماس : 01333503160 _ 01333503161
  • ساعت کاری : ساعت 9 الی 12 و 16 الی 21

دکتر یاسمن صادقی | متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی

  • آدرس : بلوار سمیه، جنب بیمارستان گلسار، خیابان 142، ساختمان اکباتان، طبقه 2، واحد 9
  • شماره تماس : 01332123896
  • روزهای کاری : یکشنبه و سه شنبه عصر ، پنجشنبه صبح

هر چند وقت یک بار باید به دندان پزشکی مراجعه کرد ؟

حتی اگر دندان های سالمی دارید پیشنهاد میشود هر سال یکبار به دندان پزشکی مراجعه کنید و به صورت کامل معاینه شوید.

ویژگی های یک دندان پزشک حرفه ای چیست ؟

داشتن دانش جامع و کامل – صداقت و دلسوزی – استفاده از فناوری های جدید – آموزش دادن به بیمار و…

علایم رایج مشکلات دندانی چیست ؟

حساسیت به غذا یا نوشیدنی سرد یا گرم
دندان های شل
درد ناگهانی هنگام خوردن غذاهای سرد یا شیرین
تغییر رنگ یا شکل دندان
دندان های فرسوده، از جمله سوراخ، ترک یا بریدگی روی دندان
و…

همچنین در پیویو می خوانید :

https://pioio.com/mag/2020/11/13/%d8%a2%d9%be%d9%88%d9%be%d8%aa%d9%88%d8%b2-%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86/ https://pioio.com/mag/2022/03/15/laboratory-equipment/ https://pioio.com/mag/2022/03/30/what-is-the-application-of-artificial-intelligence-in-medical-science-applications-consequences-and-limitations/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

fateme danesh nhd

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *