راه های تاثیر گذار درمان افسردگی بدون دارو!
بازدید 179
۲

راه های تاثیر گذار درمان افسردگی بدون دارو!

نحوه غلبه بر افسردگی و راه های تاثیر گذار درمان افسردگی بدون دارو! : 21 چیزی که باید امتحان کنید.

مطمئن باشید اگر به خواندن اکتفا نکنید و تصمیم بگیرید که این دستورالعمل ها را انجام دهید به نتیجه خواهید رسید.

راه های درمان افسردگی
راه های درمان افسردگی

اول برای اینکه بدانید این مقاله بدردتان میخورد به مقاله زیر مراجعه کنید :

https://pioio.com/mag/2022/05/05/signs-and-symptoms-of-mild-moderate-and-severe-depression/

تعدادی گام وجود دارد که می توانید برای مدیریت و کنترل افسردگی بردارید. ایجاد تغییرات کوچک در برنامه روزانه، رژیم غذایی و عادات سبک زندگی می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

افسردگی می تواند انرژی شما را تخلیه کند و احساس پوچی و خستگی در شما ایجاد کند. این می تواند جمع آوری نیرو یا تمایل برای درمان را دشوار کند. تغییرات کوچک در شیوه زندگی ممکن است به شما در مدیریت این احساسات کمک کند.

قدم های کوچک، تاثیر بزرگ و راه های درمان افسردگی

اگر فردی احساس غم و اندوه پایدار، شدید، یا از دست دادن علاقه به فعالیت ها داشته باشد، ممکن است دچار افسردگی بالینی شود. مردم همچنین از این وضعیت به عنوان اختلال افسردگی اساسی یاد می کنند.

با این حال، گام‌های کوچکی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا به شما کمک کند اختیار بیشتری در زندگی خود داشته باشید و احساس خوشبختی خود را بهبود بخشید.

برای یادگیری نحوه ادغام این استراتژی ها به گونه ای که برای شما منطقی و آسان باشد، ادامه مطلب را بخوانید.

فهرست مطالب

21 چیزی که برای راه های درمان افسردگی لازم است امتحان کنید :

1. خودتان را در جایی که هستید، ببینید.

افسردگی شایع است. میلیون ها نفر از جمله برخی در زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. ممکن است متوجه نشوید که آنها با چالش ها، احساسات و موانع مشابهی روبرو هستند.

کلید کنترل افسردگی این است که نسبت به خود و آنچه در حال گذراندن آن هستید، باز، پذیرا و دوست داشتنی باشید.

هر روز با این اختلال متفاوت است. مهم است که سلامت روان خود را جدی بگیرید و بپذیرید که جایی که الان هستید جایی نیست که همیشه باشید.

افسردگی
افسردگی

2. اگر برای ورزش آماده هستید، پیاده روی در اطراف خانه تان را در نظر بگیرید.

در روزهایی که احساس می کنید نمی توانید از رختخواب بلند شوید، ورزش ممکن است آخرین کاری باشد که می خواهید انجام دهید. با این حال، ورزش و فعالیت بدنی می تواند به کاهش علائم افسردگی و افزایش سطح انرژی کمک کند.

منبع معتبر تحقیقات نشان می دهد که برای برخی افراد، ورزش می تواند به اندازه دارو در کاهش علائم افسردگی موثر باشد. همچنین ممکن است به جلوگیری از اپیزودهای افسردگی آینده با منبع مطمئن کمک کند.

حتی زمانی که احساس می کنید قادر به انجام آن نیستید یا انرژی بسیار کمی دارید، ببینید آیا مایلید برخلاف آنچه که خلق و خوی شما به شما می گوید انجام دهید، مانند حلقه زدن در رختخواب. در عوض، یک هدف کوچک برای خود تعیین کنید، مانند قدم زدن در اطراف بلوک خانه تان.

3. بدانید که امروز نشانه فردا نیست.

احساسات و افکار درونی می توانند روز به روز تغییر کنند. ردیابی تجربیات از طریق یادداشت روزانه یا داشتن خاطرات خلقی می تواند به یادآوری این موضوع کمک کند.

اگر امروز در بلند شدن از رختخواب یا رسیدن به اهداف خود ناموفق بودید، به یاد داشته باشید که فرصت فردا را برای تلاش مجدد از دست نداده اید.

به خودت این لطف را عطا کن که بپذیری در حالی که برخی روزها سخت خواهند بود، برخی روزها نیز دشوارتر خواهند بود. سعی کنید مشتاقانه منتظر شروع تازه فردا باشید.

4. به جای تعمیم کل اجزاء را ارزیابی کنید

افسردگی می تواند خاطرات را با احساسات دشوار رنگ آمیزی کند. ممکن است متوجه شوید که روی چیزهایی تمرکز می کنید که مفید نیستند یا به عنوان مشکل تلقی می شوند.

سعی کنید جلوی این تعمیم بیش از حد را بگیرید. به خود فشار بیاورید تا خوبی ها را تشخیص دهید. اگر کمک کرد، آنچه در مورد رویداد یا روز معنادار بود را بنویسید. می توانید آنچه را که در آن روز به دست آورده اید، و فعالیت های لذت بخش را دنبال کنید.

دیدن وزنی که به یک چیز می دهید ممکن است به شما کمک کند افکار خود را از کل و به تک تک قطعاتی که مفید بوده اند هدایت کنید.

درمان افسردگی
درمان افسردگی

5. برخلاف آنچه که «صدای افسردگی» نشان می دهد، عمل کنید

صدای خودکار و غیر مفید در ذهن شما ممکن است شما را از خودیاری خارج کند. با این حال، اگر بتوانید یاد بگیرید که آن را تشخیص دهید، می توانید یاد بگیرید که از طریق آن کار کنید.

اگر فکر می کنید که یک رویداد سرگرم کننده یا ارزش وقت شما را ندارد، به خود بگویید: “شاید حق با شما باشد، اما بهتر از این است که یک شب دیگر اینجا بنشینید.” ممکن است به زودی ببینید فکر خودکار همیشه مفید نیست.

6. از راه های درمان افسردگی اهداف قابل دستیابی است.

یک لیست طولانی از کارهایی که باید انجام دهید ممکن است آنقدر سنگین باشد که ترجیح دهید هیچ کاری انجام ندهید. به جای تهیه یک لیست طولانی از وظایف، اهداف کوچکتری را در نظر بگیرید. تعیین و انجام این اهداف می تواند حس کنترل و موفقیت را ایجاد کند و به انگیزه کمک کند. اینی یکی از بهترین راه های درمان افسردگی است.

اهداف قابل دستیابی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خانه را تمیز نکنید؛ زباله ها را بیرون بیاورید
  • تمام لباس های انباشته شده را مرتب نکنید. فقط توده ها را بر اساس رنگ مرتب کنید.
  • به مرتب بودن خودتان برسید اما زیاد در این باره حساس نشوید.
  • کل صندوق ورودی ایمیل؛ فقط به هر پیام حساس در زمان مناسب رسیدگی کنید.
  • وقتی یک کار کوچک را انجام دادید، چشم خود را به یک کار کوچک دیگر و سپس به چیز دیگری معطوف کنید. به این ترتیب، شما فهرستی از دستاوردهای ملموس دارید و نه فهرستی از کارهای دست نخورده.

7. به تلاش های خود پاداش دهید.

همه اهداف شایسته شناسایی هستند و همه موفقیت ها شایسته تجلیل هستند. وقتی به هدفی می رسید، تمام تلاش خود را برای شناخت آن انجام دهید.

ممکن است تمایلی به جشن گرفتن با کیک و کوفته نداشته باشید، اما شناخت موفقیت های خود می تواند سلاح بسیار قدرتمندی در برابر وزن منفی افسردگی باشد.

حافظه یک کار به خوبی انجام شده ممکن است به ویژه در برابر صحبت های غیر مفید و تعمیم بیش از حد، قوی باشد.

8. ممکن است ایجاد یک روتین برای شما مفید باشد.

اگر علائم افسردگی روال روزانه شما را مختل کند، تنظیم یک برنامه ملایم ممکن است به شما کمک کند احساس کنید که در کنترل هستید. این برنامه ها نیازی به ترسیم یک روز کامل ندارند.

روی ایجاد یک روال شل، اما ساختار یافته تمرکز کنید که می تواند به شما کمک کند سرعت روزانه خود را ادامه دهید.

۹- کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید…

افسردگی می تواند شما را وادار کند که تسلیم خستگی خود شوید. ممکن است احساس قدرتمندی نسبت به احساسات ترجیحی داشته باشد.

سعی کنید کاری را که دوست دارید انجام دهید – کاری که لذت بخش یا معنادار است. این می تواند نواختن ساز، نقاشی، پیاده روی یا دوچرخه سواری باشد.

محصول جانبی درگیر شدن در فعالیت‌های معنی‌دار می‌تواند خلق و خو یا انرژی شما را بالا ببرد، که می‌تواند انگیزه بیشتری برای ادامه مشارکت در فعالیت‌های مفیدی باشد که به هدایت علائم کمک می‌کنند.

انجام دادن کار دلخواه برای درمان افسردگی
انجام دادن کار دلخواه برای درمان افسردگی

10. از راه های درمان افسردگی میتوان به گوش دادن به موسیقی اشاره کرد.

منبع معتبر تحقیقات نشان می‌دهد که موسیقی می‌تواند راهی عالی برای تقویت خلق و خو و بهبود علائم افسردگی باشد. همچنین ممکن است به شما کمک کند تا درک خود از احساسات مثبت را تقویت کنید.

موسیقی ممکن است زمانی مفید باشد که در تنظیمات گروهی مانند یک گروه موسیقی یا گروه اجرا شود.

شما همچنین می توانید برخی از پاداش های مشابه را به سادگی با گوش دادن به دست آورید.

نتیجه گوش دادن به موسیقی در افسردگی
نتیجه گوش دادن به موسیقی در افسردگی

در ادامه با ما باشید در پیویو همراه باشید تا از این مبحث مهم بهره مند شوید :

https://pioio.com/mag/2022/04/09/what-effects-does-the-corona-virus-have-on-our-mental-health/ https://pioio.com/mag/2022/04/10/how-can-we-not-be-comatose-step-by-step-guide/ https://pioio.com/mag/2022/03/31/suppression-emotions/

11. زمانی را در طبیعت گذراندن از بهترین راه های درمان افسردگی است.

گذراندن زمان در طبیعت می تواند تأثیر زیادی بر خلق و خوی افراد داشته باشد. منبع معتبر تحقیقات نشان می دهد که پیاده روی در طبیعت ممکن است علائم افسردگی را در افراد مبتلا به افسردگی بالینی بهبود بخشد.

زمان در فضاهای طبیعی ممکن است خلق و خو و شناخت را بهبود بخشد و خطر ابتلا به اختلالات سلامت روان را کاهش دهد. با این حال، تنها تحقیقات محدودی در مورد تأثیر مستقیم طبیعت بر مبتلایان به افسردگی بالینی وجود دارد.

در هنگام ناهار در میان درختان قدم بزنید یا زمانی را در پارک محلی خود بگذرانید. یا برای پیاده روی آخر هفته برنامه ریزی کنید. این فعالیت ها می توانند به شما کمک کنند تا با طبیعت دوباره ارتباط برقرار کنید و همزمان در برخی از اشعه ها غوطه ور شوید.

12. وقت خود را با عزیزان بگذرانید.

افسردگی می تواند شما را وسوسه کند که خود را منزوی کنید و از افرادی که دوستشان دارید و به آنها اعتماد دارید کناره گیری کنید، اما ملاقات رودررو می تواند به شستن این تمایلات کمک کند.

اگر نمی‌توانید شخصاً با هم وقت بگذرانید، تماس‌های تلفنی یا چت ویدیویی نیز می‌تواند مفید باشد.

سعی کنید به خود یادآوری کنید که این افراد به شما اهمیت می دهند. در مقابل وسوسه این که احساس کنید سربار هستید مقاومت کنید. شما به تعامل نیاز دارید – و آنها نیز احتمالاً دارند.

13. برای بیان احساسات خود از نوشتن یا یادداشت روزانه استفاده کنید.

در مورد آنچه تجربه می کنید بنویسید یا یادداشت برداری کنید. سپس، هنگامی که احساسات افزایش یافت، در مورد آن نیز بنویسید. منبع معتبر تحقیقات نشان داده است که نگه داشتن یک مجله می تواند یک روش افزودنی مفید برای مدیریت شرایط سلامت روان باشد.

نوشتن افکارتان می تواند به شما کمک کند آنچه را که احساس می کنید واضح تر بیان کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا علائمی که هر روز دارید را پیگیری کنید و علت آن را شناسایی کنید.

می‌توانید هر روز یا هفته برای چند دقیقه بنویسید. مهمتر از همه، آنچه می خواهید در مورد آن بنویسید کاملاً به شما بستگی دارد.

کافیست امتحانش کنید و خودتان میفهمید که این یکی از بهترین راه های درمان افسردگی بوده که تا حالا امتحان کردید.

14. چیز جدیدی را کاملاً امتحان کنید.

وقتی هر روز همان کار را انجام می دهید، از همان قسمت های مغزتان استفاده می کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد انجام کارهای جدید می‌تواند باعث بهبود رفاه کلی شما شود و روابط اجتماعی شما را تقویت کند.

برای بهره مندی از این مزایا، سعی کنید یک ورزش جدید، شرکت در کلاس خلاقانه یا یادگیری یک تکنیک آشپزی جدید را امتحان کنید.

راه های کارامد برای درمان افسردگی
راه های کارامد برای درمان افسردگی

15. همچنین می توانید از این به عنوان راهی برای تمرین شکرگزاری استفاده کنید.

وقتی کاری را انجام می‌دهید که دوست دارید، یا حتی زمانی که فعالیت جدیدی را پیدا می‌کنید که از آن لذت می‌برید، ممکن است بتوانید با صرف زمان برای شکرگزاری، سلامت روان خود را بیشتر تقویت کنید.

منبع معتبر تحقیقات نشان می‌دهد که قدردانی می‌تواند اثرات مثبت پایداری بر سلامت کلی روان شما داشته باشد.

علاوه بر این، نوشتن قدردانی خود – از جمله نوشتن یادداشت برای دیگران – می تواند بسیار معنی دار باشد.

16.ترکیب مدیتیشن ممکن است به استوار کردن افکار شما کمک کند.

استرس و اضطراب می تواند علائم افسردگی شما را طولانی تر کند. یافتن تکنیک‌های تمدد اعصاب می‌تواند به شما در کاهش استرس و دعوت بیشتر کمک کند

منبع معتبر تحقیقاتی نشان می‌دهد فعالیت‌هایی مانند مدیتیشن، یوگا، تنفس عمیق و ژورنال‌نویسی ممکن است به شما کمک کند تا حس خوب خود را بهبود ببخشید و احساس کنید با آنچه در اطرافتان می‌افتد ارتباط بیشتری برقرار کنید.

,ویدیو مدیتیشن برای خواب

17. درمان بالینی یکی از راه های درمان افسردگی نظر بگیرید.

همچنین ممکن است برای شما مفید باشد که با یک متخصص در مورد آنچه که می گذرانید صحبت کنید. یک پزشک عمومی ممکن است بتواند شما را به یک درمانگر یا متخصص دیگر ارجاع دهد.

آنها می توانند علائم شما را ارزیابی کنند و به ایجاد یک برنامه درمانی بالینی متناسب با نیازهای شما کمک کنند. این ممکن است شامل گزینه های مختلفی مانند دارو و درمان باشد.

پیدا کردن درمان مناسب برای شما ممکن است کمی طول بکشد، بنابراین با پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی خود در مورد اینکه چه چیزی موثر است و چه چیزی کار نمی کند صحبت کنید. آنها برای یافتن بهترین گزینه با شما همکاری خواهند کرد.

روانشناس برای درمان افسردگی
روانشناس برای درمان افسردگی

18.محدود کردن مواد مخدر و الکل را در نظر بگیرید.

موادی مانند مواد مخدر یا منبع قابل اعتماد الکل می توانند در تداوم احساس غم و اندوه نقش داشته باشند.

از سوی دیگر، افرادی که با اعتیاد زندگی می کنند ممکن است علائم افسردگی را تجربه کنند.

ممکن است بخواهید برای کمک به علائم افسردگی خود، مصرف الکل و سایر مواد را محدود یا اجتناب کنید.

19. خواب کافی نیز می تواند تاثیر داشته باشد.

اختلالات خواب با افسردگی مشترک هستند. ممکن است خوب نخوابید یا زیاد بخوابید. هر دو می توانند علائم افسردگی را بدتر کنند.

8 ساعت خواب در شب را هدف قرار دهید. سعی کنید یک برنامه خواب سالم داشته باشید.

رفتن به رختخواب و بیدار شدن در یک ساعت مشخص هر روز می تواند به شما در برنامه روزانه تان کمک کند. داشتن مقدار مناسب خواب ممکن است به شما کمک کند در طول روز تعادل و انرژی بیشتری داشته باشید.

20. ارزش احساسات خود را بپذیرید.

سرکوب و تقسیم احساسات ممکن است راهی استراتژیک برای مقابله با علائم دشوار افسردگی به نظر برسد. اما این تکنیک در نهایت منبع قابل اعتماد ناسالم و ناکارآمد است.

اگر روز بدی دارید، آن را تصدیق کنید. به احساسات خود توجه کنید و نام ببرید و سعی کنید به جای تمرکز بر احساسات، توجه خود را به فعالیت هایی که مفید هستند جلب کنید.

دیدن جزر و مد علائم افسردگی می تواند هم برای خود درمانی و هم برای امید آموزنده باشد.

21. رژیم غذایی خود را کنترل کنید.

هیچ رژیم غذایی جادویی وجود ندارد که افسردگی را درمان کند. اما آنچه به بدن خود وارد می کنید می تواند تأثیر واقعی و قابل توجهی بر احساس شما داشته باشد.

برخی از افراد همچنین با اجتناب از شکر، مواد نگهدارنده و غذاهای فرآوری شده احساس بهتری دارند و انرژی بیشتری دارند.

اگر توانایی دارید، برای راهنمایی با یک پزشک یا متخصص تغذیه ملاقات کنید.

خوردن یک رژیم غذایی سرشار از گوشت بدون چربی، سبزیجات و غلات ممکن است نقطه شروع خوبی باشد. سعی کنید محرک هایی مانند کافئین، قهوه و نوشابه و داروهای افسردگی مانند الکل را محدود کنید.

چگونه می توانم برای افسردگی کمک بگیرم؟

افسردگی یک بیماری روانی است که باعث احساس غم و اندوه، ناامیدی و پوچی می شود. این یکی از شایع ترین شرایط سلامت روان است. در واقع، بیش از 15 میلیون بزرگسال در سال 2014 افسردگی را تجربه کردند. همچنین تخمین زده می شود که از هر 100 کودک 2 نفر و از هر 100 نوجوان 8 نفر افسردگی دارند.

افسردگی می تواند تا حد زیادی در زندگی روزمره اختلال ایجاد کند. اما درمان‌های مؤثر زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما در مدیریت علائم افسردگی کمک کند.

کمک گرفتن برای افسردگی
کمک گرفتن برای افسردگی

گفتار درمانی از راه های درمان افسردگی

گفتار درمانی شامل بحث در مورد مشکلات و احساس خود با یک درمانگر آموزش دیده است. درمانگر می تواند به شما کمک کند تا الگوهای فکری یا رفتاری را که به افسردگی شما کمک می کند، شناسایی کنید.

ممکن است به شما تکالیفی داده شود، مانند ردیابی حالات خود یا نوشتن در مجلات. این به شما کمک می کند تا درمان خود را خارج از قرار ملاقات ادامه دهید. درمانگر شما همچنین می تواند تمریناتی را برای کاهش استرس و اضطراب به شما آموزش دهد و به شما در درک بیماری خود کمک کند.

یک درمانگر همچنین می تواند به شما در ایجاد استراتژی هایی برای شناسایی و اجتناب از هر گونه محرکی که افسردگی شما را تشدید می کند کمک کند. این شامل ایجاد مکانیسم های مقابله ای برای زمانی است که این محرک ها را تجربه می کنید.

گفتار درمانی ممکن است افسردگی موقت یا خفیف را برطرف کند. اغلب می تواند افسردگی شدید را درمان کند، اما نه بدون درمان های دیگر مانند دارو.

درمان شناختی از راه های درمان افسردگی

هدف شناخت درمانی تعیین افکار و احساسات منفی است که افسردگی را تشدید می کند. این نوع درمان به افراد کمک می کند تا این الگوهای غیر مفید را شناسایی کرده و آنها را به الگوهای سازنده تر تبدیل کنند.

معمولاً شناخت درمانی کوتاه مدت است و بین 6 هفته تا 4 ماه طول می کشد.

رفتار درمانی از راه های درمان افسردگی

رفتار درمانی به دنبال شناسایی و کمک به تغییر رفتارهای بالقوه خود ویرانگر یا ناسالم است. بر اساس این ایده عمل می کند که همه رفتارها آموخته می شوند و رفتارهای ناسالم را می توان تغییر داد. تمرکز درمان اغلب بر مشکلات فعلی و نحوه تغییر آنها است.

این نوع درمان معمولاً بر کمک به بیماران برای شرکت در فعالیت‌هایی تمرکز می‌کند که احساس خوب بودن آنها را افزایش می‌دهد.

رفتار درمانی و افسردگی
رفتار درمانی و افسردگی

درمان شناختی رفتاری از راه های درمان افسردگی

درمان شناختی رفتاری (CBT) نوعی روان درمانی است. این شکل از درمان، حرکت فکری را اصلاح می کند

در معنا به منظور تغییر خلق و خو و رفتار. این بر اساس این ایده است که اعمال یا احساسات منفی نتیجه باورها یا افکار تحریف شده فعلی هستند، نه نیروهای ناخودآگاه گذشته.

CBT ترکیبی از درمان شناختی و رفتار درمانی است. بر روی پرداختن به الگوهای افکار منفی و رفتارهایی که به افسردگی کمک می کنند تمرکز دارد

درمان های طبیعی از راه های درمان افسردگی

گاهی اوقات استفاده از درمان های مکمل یا طبیعی برای افسردگی در کنار درمان های سنتی می تواند مفید باشد. قبل از افزودن مکمل ها یا سایر درمان های مکمل به روتین خود، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

درمان های طبیعی عبارتند از:

  • مخمر سنت جان
  • اسیدهای چرب امگا 3
  • طب سوزنی
  • ماساژ درمانی
  • تکنیک های آرام سازی
  • مراقبه

تغییر سبک زندگی

برخی تغییرات سبک زندگی می تواند به شما در مدیریت افسردگی کمک کند. اینها را می توان همراه با درمان از طرف درمانگر استفاده کرد تا بهترین نتایج را به دست آورد.

اجتناب از مصرف الکل و مواد می تواند تاثیر زیادی بر افسردگی شما داشته باشد. برخی از افراد ممکن است هنگام مصرف الکل یا مواد مخدر از افسردگی خود خلاص شوند، اما زمانی که این مواد از بین بروند، علائم شما می تواند شدیدتر شود. آنها حتی می توانند درمان افسردگی شما را دشوارتر کنند.

خوردن وعده های غذایی مغذی و فعال ماندن از نظر بدنی می تواند به شما کمک کند تا در اطراف احساس بهتری داشته باشید. ورزش منظم می تواند اندورفین شما را افزایش دهد و افسردگی را از بین ببرد. خواب کافی برای سلامت جسمی و روانی شما نیز ضروری است.

درمان مناسب را چطور پیدا کنیم؟

اولین گام برای دریافت درمان افسردگی، گرفتن یک قرار ملاقات با پزشک عمومی است. آنها می توانند پزشکان منطقه شما را توصیه کنند.

گفتگو درمانی و روانشناسی
گفتگو درمانی و روانشناسی

اگر مذهبی هستید، از رهبر مذهبی خود بپرسید که آیا مشاورانی برای توصیه دارند یا خیر. برخی از افراد مشاوره مبتنی بر ایمان را ترجیح می دهند، که مذهب آنها را در برنامه درمانی گنجانده است.

پایبندی به برنامه درمانی خود یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید در راه های درمان افسردگی انجام دهید. دلسرد شدن در چند هفته اول درمان آسان است و ممکن است احساس کنید که نمی خواهید ادامه دهید. همه انواع درمان ممکن است چند ماه طول بکشد تا اینکه متوجه تفاوت شوید.

همچنین ممکن است احساس کنید که خیلی بهتر عمل می کنید و باعث می شود که درمان را به طور کامل متوقف کنید. هرگز بدون مشورت با پزشک خود، درمان را قطع نکنید.

شما باید در صحبت با درمانگر خود احساس راحتی کنید. اگر این کار را نکردید، سعی کنید به یک مورد جدید تغییر دهید. ممکن است لازم باشد قبل از اینکه درمانگر مناسب خود را پیدا کنید، با چندین درمانگر ملاقات کنید.

شما همچنین باید به درمانگر خود در مورد احساسات شما نسبت به جلسات درمانی و طرح کلی درمان خود بگویید. این به آنها اجازه می دهد تا با شما کار کنند و اگر برنامه درمانی شما کارساز نبود، تغییراتی ایجاد کنند.

یافتن درمان مناسب اغلب یک فرآیند آزمون و خطا است. اگر یکی کار نمی کند، خوب است که ادامه دهید. اگر 2 ماه یا بیشتر گذشته باشد و شما به یک درمان پایبند باشید اما از افسردگی احساس تسکین نداشته باشید، احتمالاً برای شما مفید نیست. شما باید ظرف 3 ماه پس از شروع دارو، از افسردگی خلاص شوید.

در موارد زیر فوراً با پزشک خود صحبت کنید:

  • افسردگی پس از چند ماه درمان بهبود نمی یابد
  • علائم بهبود یافته است، اما شما هنوز احساس نمی کنید که خودتان هستید
  • علائم بدتر می شود
  • اینها نشانه هایی هستند که نشان می دهد برنامه درمانی شما برای شما کارساز نیست.

چند ایده برای راه های درمان افسردگی :

  • یک ویدیوی خنده دار مورد علاقه را تماشا کنید.
  • به آهنگی گوش دهید که به شما آرامش یا انرژی می دهد.
  • به اتفاق بزرگی که اخیراً رخ داده یا رویدادی که منتظر آن هستید فکر کنید.
  • به یک دوست نزدیک یا یکی از عزیزان پیامک ارسال کنید.
  • کتاب مورد علاقه خود را بردارید و یک یا دو فصل را دوباره بخوانید.
  • کمی پیاده روی کنید.
  • برای زندگی طولانی تر و روده شادتر، فیبر بیشتری بخورید

امیدواریم در این مقاله (راه های درمان افسردگی) به شما کمک کند تا با انجام دادنش از دست افسردگی راحت شوید.

آیا می توانیم از دارو های طبیعی برای درمان افسردگی استفاده کنیم؟

بله شما میتوانید با استفاده از مواد غذایی ذکر شده و…. از درمان های طبیعی استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه کنید.

چگونه می توانم برای افسردگی کمک بگیرم؟

افسردگی می تواند تا حد زیادی در زندگی روزمره اختلال ایجاد کند. اما درمان‌های مؤثر زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما در مدیریت علائم افسردگی کمک کند. برای اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

parnaz_hasannezhad

مسافر رویاها...

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. نسرین گفت:

    عالی عالی و عالی👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

    1. parnaz_hasannezhad گفت:

      ممنون از وقتی که گذاشتید