Oppenheimer 2023
بازدید 684
1

فیلم اوپنهایمر اثر کریستوفر نولان | Oppenheimer 2023

فیلم اوپنهایمر | Oppenheimer 2023 داستان دانشمند آمریکایی جی رابرت اوپنهایمر و نقش او در ساخت بمب اتمی

کارگردان : کریستوفر نولان

نویسندگان : کریستوفر نولان (نویسنده برای نمایشگر) کای برد (بر اساس کتاب) مارتین شروین (بر اساس کتاب)

ستاره ها : کیلیان مورفی، فلورانس پاگ، رابرت داونی جونیور

تاریخ انتشار : پیش بینی شده در 21 جولای 2023

توزیع کننده: یونیورسال پیکچرز

ژانرها : بیوگرافی درام تاریخ

فیلم اوپنهایمر اثر کریستوفر نولان | Oppenheimer 2023
فیلم اوپنهایمر اثر کریستوفر نولان | Oppenheimer 2023

کیلیان مورفی در نقش جی رابرت اوپنهایمر در «Oppenheimer» اعتبار: جهانی

هر فیلمی که توسط کریستوفر نولان کارگردانی شود بسیار مورد انتظار است، اما پروژه بعدی او بسیار خاص است. فیلم اوپنهایمر Oppenheimer 2023 اولین فیلم زندگینامه کارگردان و اولین فیلم او پس از یادگاری سال 2000 است که توسط برادران وارنر توزیع نشد.

سوژه اپنهایمر فراتر از مجموعه ستاره‌ها، دامنه و وزنی را دارد که ما با کارهای نولان مرتبط می‌دانیم. این داستان فیزیکدان نظری جی رابرت اوپنهایمر است که از جمله کسانی است که به دلیل نقشش در پروژه منهتن در طول جنگ جهانی دوم به عنوان “پدر بمب اتمی” شناخته می شود. با رهبری کیلیان مورفی، آیا این داستان درباره مخرب ترین خلقت بشر می تواند به یک رویداد سینمایی برای رقابت با آثار گذشته او تبدیل شود؟

فیلم Oppenheimer 2023 درباره چیست؟

چیزی جز مرگبارترین سلاح در تاریخ بشریت نیست!!!

در خلاصه رسمی کتاب از آمازون آمده است: «جی. رابرت اوپنهایمر یکی از چهره‌های نمادین قرن بیستم است، فیزیکدانی درخشان که تلاش برای ساخت بمب اتمی برای کشورش در زمان جنگ را رهبری کرد و بعدها متوجه شد که با پیامدهای اخلاقی پیشرفت علمی روبرو شده است. کای برد و مارتین شروین در این بیوگرافی تحسین‌برانگیز که بیست و پنج سال در حال ساخت است، زندگی و زمانه اوپنهایمر را به تصویر می‌کشند، از اوایل کار او تا نقش اصلی او در جنگ سرد. این بیوگرافی و تاریخ در بهترین، جذاب و عمیقاً آموزنده است.»

فیلم نولان بر اساس پرومتئوس آمریکایی، بیوگرافی جی رابرت اوپنهایمر توسط کای برد و مارتین جی شروین، نقش این فیزیکدان نظری را در پروژه منهتن ترسیم می کند. بین سال های 1942 و 1946، در طول جنگ جهانی دوم، ایالات متحده یک برنامه تحقیق و توسعه را برای تولید اولین سلاح هسته ای رهبری کرد.

پایه های این پروژه در ابتدا توسط رئیس جمهور فرانکلین دی. روزولت در سال 1939 در پاسخ به ترس از اینکه دانشمندانی که برای آدولف هیتلر کار می کردند روی یک سلاح هسته ای خودشان کار می کردند، شکل گرفت. تیمی متشکل از دانشمندان و مقامات نظامی وظیفه بررسی پتانسیل اورانیوم به عنوان یک سلاح را داشتند. بعداً در سال 1941 به دفتر تحقیقات و توسعه علمی (OSRD) نامگذاری شد.

پس از حمله به پرل هاربر در دسامبر 1941، که منجر به پیوستن آمریکا به تلاش های جنگی در طرف متفقین شد، این پروژه رسما به یک ابتکار نظامی به رهبری ژنرال لزلی گرووز از سپاه مهندسین ارتش تبدیل شد.

در سال 1943، اوپنهایمر به عنوان مدیر آزمایشگاه لوس آلاموس در نیومکزیکو منصوب شد، جایی که بمب های واقعی طراحی شدند. این مجموعه – که در زمان ایجاد آن به پروژه Y نیز معروف بود – جایی بود که اولین بمب های پروژه منهتن ساخته و آزمایش شدند.

پروژه منهتن در 16 ژوئیه 1945 به عنوان بخشی از آزمایش ترینیتی در میدان آزمایشی وایت سندز در نیومکزیکو به اوج خود رسید. این بمب ها که برای پایان دادن به جنگ جهانی دوم طراحی شده بودند، بعداً در حملات ویرانگر به هیروشیما و ناکازاکی ژاپن به ترتیب در 6 آگوست و 9 اوت 1945. این دو بمب بیش از 100000 نفر را کشت و هر دو شهر را با خاک یکسان کرد.

دو دهه بعد در یک مصاحبه تلویزیونی در سال 1965، اوپنهایمر در مورد آزمون ترینیتی فکر کرد. ما می دانستیم که دنیا مثل قبل نخواهد بود. چند نفر خندیدند. چند نفر گریه کردند. بیشتر مردم ساکت بودند.»

من این جمله از کتاب مقدس هندو، بهاگاواد گیتا را به یاد آوردم: ویشنو سعی می کند شاهزاده را متقاعد کند که باید وظیفه خود را انجام دهد و برای تحت تأثیر قرار دادن او، شکل چند دستی خود را به خود می گیرد و می گوید: “اکنون من به مرگ تبدیل شده ام. ویرانگر دنیاها فکر می‌کنم همه ما به هر نحوی این احساس را داشتیم.»

اوپنهایمر در 18 فوریه 1967 در سن 62 سالگی در پی نبرد با سرطان گلو درگذشت.

دانشمند آمریکایی جی رابرت اوپنهایمر
دانشمند آمریکایی جی رابرت اوپنهایمر

در ادامه با جدیدترین اخبار دنیای سریال و سینما جهان با ما در پیویو همراه باشید :

https://pioio.com/mag/2022/08/09/school-for-good-and-evil-2022/ https://pioio.com/mag/2022/08/04/amsterdam-2022/ https://pioio.com/mag/2022/07/30/the-lord-of-rings-the-rings-of-power2022/

آیا تریلری از Oppenheimer 2023 منتشر شده است؟

شمارش معکوس شروع شده است

یک تیزر کوتاه از اوپنهایمر در 28 جولای منتشر شد که مورفی و روایتی از شخصیت‌های مختلفی که این فیزیکدان را توصیف می‌کنند، منتشر شد.

به عنوان “مردی که زمین را حرکت داد”.

صدایی می گوید: «تو به آنها قدرت دادی تا خودشان را نابود کنند. این او را به مهم ترین مردی تبدیل کرد که تا به حال زندگی کرده است.

فیلم اوپنهایمر 2023
فیلم اوپنهایمر 2023

کریستوفر نولان کارگردان فیلم Oppenheimer 2023

تصمیم نولان برای جابجایی از همکاران قدیمی‌اش در برادران وارنر به یونیورسال پس از انتقاد کارگردان از برنامه‌های نولان برای انتشار همزمان فهرست فیلم‌هایشان در سال 2021 در سرویس پخش HBO Max رخ داد.

نولان در بیانیه‌ای در آن زمان گفت: «برخی از بزرگ‌ترین فیلم‌سازان صنعت ما و مهم‌ترین ستاره‌های سینما، شب قبل از اینکه فکر کنند برای بزرگ‌ترین استودیوی فیلم کار می‌کنند، به رختخواب رفتند و از خواب بیدار شدند و متوجه شدند که برای بدترین استریم کار می‌کنند.

اوپنهایمر اولین فیلم نولان است که توسط یونیورسال توزیع می شود. تاکنون، تمامی فیلم‌های این کارگردان از سال 2002 بی‌خوابی با برادران وارنر همکاری داشته‌اند.

«اپنهایمر» دوازدهمین فیلم بلند نولان را رقم خواهد زد. شایان ذکر است، «اپنهایمر» اولین درام بیوگرافی این کارگردان خواهد بود. ما مردد هستیم که آن را یک فیلم بیوگرافی بنامیم، زیرا هیچ کاری که نولان انجام نمی دهد سنتی نیست. کارگردان در گذشته با چهره های دنیای واقعی معاشقه داشته است اما هرگز پیش از این زندگی یک شخصیت تاریخی، محرک اصلی روایت پشت پروژه نولان نبوده است. با این حال، ژانر درام بیوگرافی پیش از این در رادار نولان بوده است. پس از انتقال موفقیت آمیز به فیلمسازی استودیویی با «بی خوابی» در سال 2002، نولان شروع به نوشتن فیلمی درباره سرمایه دار میلیاردر هاوارد هیوز کرد. سال‌ها بعد، نولان به دیلی‌بیست گفت که این فیلمنامه بهترین فیلمنامه‌ای است که تا به حال نوشته است.

نولان در مورد این تغییر به Entertainment Tonight گفت: «چنین بحث‌هایی پیرامون آن وجود دارد، زیرا آنها به کسی نگفتند. در سال 2021، آن‌ها تعدادی از برترین فیلمسازان جهان را دارند، آن‌ها تعدادی از بزرگترین ستاره‌های جهان را دارند که سال‌ها در برخی موارد روی این پروژه‌ها بسیار نزدیک به قلب خود کار کرده‌اند که قرار است بزرگ باشند. تجربیات صفحه نمایش آن‌ها قرار است برای گسترده‌ترین مخاطبان ممکن حضور داشته باشند… و اکنون بدون هیچ‌گونه مشورتی از آنها به‌عنوان یک رهبر ضرر برای سرویس استریم استفاده می‌شوند. بنابراین، اختلافات زیادی وجود دارد.»

کریستوفر نولان
کریستوفر نولان

چه کسانی در لیست بازیگران فیلم اوپنهایمر انتخاب شده اند؟

یک سوال بهتر: چه کسی انتخاب نشده است؟

کیلیان مورفی، همکار مکرر نولان در فیلم‌هایی مانند بتمن آغاز می‌کند و ، نقش اصلی اوپنهایمر را بر عهده دارد. امیلی بلانت به عنوان همسر کاترین «کیتی» اوپنهایمر، مت دیمون به عنوان ناظر سپاه مهندسین ارتش لزلی گرووز، رابرت داونی جونیور به عنوان رئیس کمیسیون انرژی اتمی لوئیس استراوس و فلورانس پیو در نقش ژان تاتلاک، یکی از اعضای حزب کمونیست به او پیوستند.

دیگر بازیگران تایید شده در Oppenheimer 2023 عبارتند از بنی سافدی در نقش ادوارد تلر فیزیکدان، جاش هارتنت در نقش فیزیکدان ارنست لارنس، متیو مودین در نقش رهبر OSRD وانوار بوش، دیلن آرنولد در نقش فرانک اوپنهایمر برادر کوچکتر رابرت و مایکل آنگارانو در نقش رابرت سربر.

همچنین انبوهی از نقش‌های ناشناخته وجود دارد، از جمله رامی ملک، دین دیهان، جک کواید، اولی هاسکیوی، آلدن ارنرایش، دیوید کرومهولتز، کنت برانا، دیوید دستمالچیان، جیسون کلارک، لوئیز لومبارد، اسکات گریمز، کریستوفر دنهام، جیمز دارسی، دیوید ریسدال، گای برنت، دنی دفراری، جاش پک، هریسون گیلبرتسون، اما دومونت، ماتیاس شویگوفر، گوستاف اسکارسگارد، دوون بوستیک، الکس وولف، تونی گلدوین، تروند فائوسا آرواگ، گری اولدمن، جاش تیهیرفل، اولدمن، جاش زوکرمن، گری اولدمن

لیست بازیگران فیلم اوپنهایمر
لیست بازیگران فیلم اوپنهایمر

طبق گزارش ورایتی، مت دیمون، امیلی بلانت و رابرت داونی جونیور هر کدام 4 میلیون دلار، یعنی کسری از دستمزد همیشگی خود، برای بازی در فیلم «اپنهایمر» کریستوفر نولان دریافت کردند. بودجه تخمینی این فیلم 100 میلیون دلار است و با بازیگران ستاره دار، همه نمی توانند قیمت بازار را دریافت کنند. با این حال، داونی جونیور، بلانت و دیمون همگی قراردادهای باطنی دارند، به این معنی که اگر فیلم در باکس آفیس بزرگ شود، حساب های بانکی آنها سود خواهد برد.

گری اولدمن پس از ایفای نقش کمیسر گوردون در سه گانه بتمن «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان، فاش کرد که به لطف بازی کوتاهی در «اپنهایمر» با این کارگردان متحد خواهد شد. اولدمن به Talk Sport (از طریق Screen Rant) گفت که او در یک صحنه ظاهر خواهد شد که تنها یک و نیم صفحه از فیلمنامه است. برنده اسکار جزئیاتی را ارائه نکرد که قرار است در نقش چه کسی بازی کند.

فلورانس پوگ نقش ژان تاتلوک، عضو حزب کمونیست را بازی خواهد کرد که با اوپنهایمر رابطه نامشروع دارد و نگرانی های امنیتی را برای مقامات دولتی ایجاد کرده است. سافدی نقش ادوارد تلر، فیزیکدان مجارستانی را بازی خواهد کرد که بیشتر به عنوان پدر هیدروژن شناخته می شود.

به گزارش ددلاین، رابرت داونی جونیور و مت دیمون جدیدترین بازیگران فهرست A هستند که در فیلم «اپنهایمر» نولان بازی می‌کنند. این نشریه گزارش می دهد: «نولان در حال نویسندگی و کارگردانی فیلمی است که حول محور جی رابرت اوپنهایمر، دانشمندی که پروژه منهتن را که منجر به اختراع بمب اتمی شد، اجرا می کند. این فیلم در 21 ژوئیه 2023 تعظیم خواهد کرد، جایی که معمولاً در گذشته برای فیلم‌های نولان ذخیره می‌شد. جزئیاتی که دیمون و داونی در این پروژه ایفای نقش خواهند کرد مخفی مانده است.

به گزارش ددلاین: «منابع می‌گویند امیلی بلانت در حال مذاکره برای پیوستن به کیلیان مورفی در فیلم یونیورسال است که کریستوفر نولان کارگردانی می‌کند. منابع می گویند که او نقش همسر جی رابرت اوپنهایمر، دانشمندی که پروژه منهتن را که منجر به اختراع بمب اتمی شد، اجرا خواهد کرد. انتخاب بازیگران، اولین فیلم کریستوفر نولان را به بلانت می‌دهد، اگرچه او با ستاره‌های «مری پاپینز بازگشت»، «کروز جنگل» و مجموعه ترسناک «یک مکان آرام» پارامونت غریبه نیست. ددلاین گزارش می دهد که نولان در حال جمع آوری یک بازیگر “همه ستاره” برای “اپنهایمر” است.

پوستر فیلمOppenheimer 2023
پوستر فیلمOppenheimer 2023

بازیگران در مورد اوپنهایمر چه گفته اند؟

مورفی این شخصیت را با تامی شلبی مقایسه کرد.

او در صحبت با آبزرور، شیفتگی خود را به شخصیت های متناقضی مانند اوپنهایمر و تامی شلبی از پیکی بلایندرز توضیح داد.

مورفی گفت: «من به این مرد و آنچه [اختراع بمب اتمی] با فرد انجام می دهد علاقه مند هستم. «مکانیک آن، واقعاً برای من نیست – من توانایی فکری برای درک آنها را ندارم، اما این شخصیت‌های متناقض جذاب هستند.

«تامی شلبی نیز یک تناقض کامل است. مردم با آن همذات پنداری می‌کنند، زیرا همه ما با این ایده‌های متناقض که در سرمان وجود دارند، راه می‌رویم.»

ششمین فیلم نولان کیلین مورفی اولین نقش اول نولان او در Oppenheimer 2023 خواهد بود

کیلیان مورفی یکی از بازیگران مکمل کریستوفر نولان بوده است، به همین دلیل است که انتقال او به نقش اصلی در «اپنهایمر» روایت هیجان‌انگیزی را برای طرفداران رقم می‌زند. مورفی در نقش مترسک در سه گانه «شوالیه تاریکی» نولان (نقش اصلی در «بتمن آغاز می‌کند» و پس از آن حضور کوتاه در «شوالیه تاریکی» و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد») بازی کرد و نقش‌های فرعی مهمی در «Inception» داشت. «اپنهایمر» ششمین همکاری نولان و مورفی است.

مورفی درباره همکاری با نولان به ایندیپندنت گفت: «کریس رویکردهای خاصی برای کار دارد. هر کارگردانی متفاوت است، اما من از کار کردن با کریس چند بار لذت بردم، بنابراین می‌توانید بینشی در مورد نحوه انجام این کار پیدا کنید. او نسبت به خودش و گروهش و بازیگرانش بسیار سخت گیر و سختگیر است. او فوق العاده متمرکز است. دید او به قدری واضح و قوی است که شما احساس می کنید که بخشی از آن هستید. وقتی او آن را هل می دهد، احساس می کند مکان خوبی برای بودن است.”

کلین مورفی در اوپنهایمر
کلین مورفی در اوپنهایمر

بودجه فیلم اوپنهایمر چقدر است؟

ورایتی گزارش می دهد که بودجه Oppenheimer 2023 در محدوده 100 میلیون دلاری خواهد بود که نشان دهنده کاهش بسیار بزرگی برای نولان است. بودجه تخمینی «Tenet» 225 میلیون دلار بود، رقمی عظیم که یکی از بزرگ‌ترین قیمت‌های حرفه‌ای نولان تا کنون باقی مانده است. فقط «شوالیه تاریکی برمی خیزد» از بودجه تولید 200 میلیون دلاری نولان قبل از «تئنت» فراتر رفت و دیگر تلاش های کارگردانی مانند «شوالیه تاریکی»، «آغاز» و «بین ستاره ای» در بازه 150 تا 180 میلیون دلاری کاهش یافتند. «دانکرک» با قیمت متوسط ​​تا پایین 100 میلیون دلار ساخته شد. به نظر می رسد که “اپنهایمر” نولان را به قلمرو “دانکرک” باز خواهد گرداند.

تاریخ انتشار Oppenheimer 2023 ؟

تاریخ انتشار تقریباً دو هفته قبل از سالگرد پرتاب بمب در هیروشیما است.

یونیورسال پیکچرز قرار است Oppenheimer 2023 را در تاریخ 21 ژوئیه 2023 در سینماها اکران کند. اکران تابستانی اواسط ژوئیه به یکی از لوازم اصلی نولان تبدیل شده است. «شوالیه تاریکی»، «آغاز»، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» و «دانکرک» همگی در آخر هفته ژوئیه اکران شدند و باکس آفیس زیادی را تجربه کردند. برادران وارنر همه چیز را با «بین ستاره‌ای» که در ابتدای نوامبر اکران شد مخلوط کرد، اما باکس آفیس پاییزی اغلب مملو از جمعیت است و فیلم آنطور که استودیو انتظار داشت، یک بازیگر داخلی بزرگ نبود (اگرچه 188 میلیون دلار در ایالات متحده است. شاهکار کوچکی نیست). تمام اکران‌های نولان در ماه جولای بر باکس آفیس تسلط داشته‌اند و به اندازه‌ای مورد تحسین منتقدان قرار گرفته‌اند که تا پایان فصل جوایز پاییز ادامه پیدا کند. «دانکرک» در تابستان 2017 در سرتاسر جهان 526 میلیون دلار فروش کرد و سال بعد هشت نامزدی جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و اولین پیشنهاد نولان برای بهترین کارگردانی را به دست آورد. “Tenet” در ابتدا برای ژوئیه 2020 تنظیم شده بود اما به دلیل همه گیری همه گیر تا سپتامبر به تعویق افتاد.

تاریخ انتشار Oppenheimer 2023 ؟

یونیورسال پیکچرز قرار است «Oppenheimer» را در تاریخ 21 ژوئیه 2023 در سینماها اکران کند.

چه کسانی در لیست بازیگران فیلم اوپنهایمر انتخاب شده اند؟

کیلیان مورفی، همکار مکرر نولان در فیلم‌هایی مانند بتمن آغاز می‌کند و ، نقش اصلی اوپنهایمر را بر عهده دارد. امیلی بلانت، مت دیمون، رابرت داونی جونیور و فلورانس پیو و….

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

parnaz_hasannezhad

مسافر رویاها...

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. خیلی مطلب خوبی بود