بازدید 1751
0

اولین کارخانه ایرانی تولید ماکت ماشین فلزی در غرب آسیا!

به نقل از پیویو، مجموعه طاها ویرا رادین که برند تجاری آن با نام طاها شناخته می‌شود؛ اولین کارخانه در خاورمیانه است که شروع به ساخت ماکت ماشین های دایکست کرده است. از سال ۱۳۷۲ پخش و فروش ماشین های فلزی، عقب کش و دکوری را با برند‌های معروفی از جمله مایستو در مقیاس های مختلف انجام داد. در نهایت این کارخانه در سال ۱۳۹۸ خط تولید ماشین های اسباب بازی فلزی عقب کش را برای اولین بار در خاورمیانه راه انداخت. این کارخانه در ایوانکی گرمسار مشغول فعالیت است و ظرفیت تولید چندین میلیون قطعه را در ۵۶ رنگ و ۷۰ آیتم داراست. این اسباب بازی ها در سرتاسر کشور در دسترس است و بازار ماکت های خارجی را از رونق انداخته و جایگزین این محصولات شده است.
صفر تا صد محصولات این کارخانه در ایران تولید می‌شود، حتی مواد اولیه نیز کاملا ایرانی است و از لحاظ کیفیتی با نمونه های خارجی رقابت دارد. به گفته این تولید کننده، دستگاه های تولیدی این کارخانه جز بروزترین و بهترین دستگاه ها و مربوط به سال ۲۰۲۰ هستند. این واحد تولیدی تنها در سه ماه راه اندازی شده است و با این کار به ازای هر ماشین اسباب بازی که تولید می شود، بین ۲ تا ۴۰ دلار از خروج ارز جلوگیری می‌کند. این موضوع به اقتصاد کشور کمک فراوانی خواهد کرد. ماشین فلزی ایرانی طاها تویز از لحاظ قیمت و کیفیت حدود ۵۰% کمتر از ماکت های مشابه خارجی است.

ویژگی های محصولات تولیدی طاها

این کارخانه حدود سه سال است که فعالیت دارد و در همین زمان کوتاه، موفق به کسب رتبه اولِ ششمین جشنواره ملی اسباب بازی شده است و توجه بازارهای جهانی را نیز به خود جلب کرده است.
یکی از محصولات این واحد تولیدی که از ظرافت بسیار بالایی برخوردار است، ماکت خودرو های ایرانی ۱۲.۵ سانتی‌متری است. این ماشین های اسباب بازی 36/1 ام اندازه واقعی ماشین است. مقیاس این ماشین ها از ۱:۳۶ تا ۱:۲۴ و ۱:۱۸ متغیر است. این ماشین ها با به کارگیری ۲۰ تا ۴۵ قطعه بسیار ظریف، دقیق و پیچیده ساخته می‌شود. تمام قسمت‌های این ماشین های فلزی سوهان کشیده می‌شود تا آسیبی به دست فرزند شما نرسد. روند ساخت هر یک از ماشین ها ۹۲ تا ۱۲۰ مرحله دارد. در های جلو نیز در این ماشین های اسباب بازی باز و بسته می شود.
کیفیت بالای این محصولات حتی از ظاهر آنها هم قابل تشخیص است. رنگ این خودرو ها علاوه بر کیفیت بالا از سلامت بالایی نیز برخوردار است. سلامت فلزِ zamak به کار رفته در این محصولات فراتر از استاندارد های جهانی است. به طوری که سرب استفاده شده در آنها زیر ۳۰ است؛ در صورتی که در بیشتر محصولات دنیا سرب بالای ۱۰۰ به کار رفته است.

ماکت ماشین فلزی بوگاتی پلیس طاهاتویز

  • جنس : فلزی
  • ابعاد : 13*5*5 سانتی متر
  • مکانیزم : عقب کش
  • رنگبندی : آبی، مشکی
  • مناسب +6 سال
  • قابلیت: باز و بسته شدن درب ها
  • موزیکال
  • چراغدار

آینده پر رونق اسباب بازی در ایران

صادرات این ماشین های اسباب بازی به کشور های همسایه مثل ترکیه و عراق نیز صورت می‌گیرد. روش فروش آنلاین نیز کمک بزرگی در جهت رشد این واحد تولیدی بوده است. طبق هدفگذاری های این واحد تولیدی، قرار است تنوع این محصولات به مدل های بیشتری ارتقا یابد و وارد خط تولید ماشین های کنترلی و عروسک های متنوعی نیز شود.
سرانه مصرف اسباب بازی در کشور وضع مطلوبی ندارد و این موضوع حمایت مردم و مسئولین را می‌طلبد. کشور هایی مثل آمریکا و اروپا از ۳۵۰ تا ۵۰۰ دلار در سال مصرف سرانه اسباب بازی هر خانواده است و مصرف اسباب بازی ما به ۲۰ دلار هم نمی‌رسد. حدود ۱۲میلیون ایرانی زیر ۱۲ سال می‌توانند هدف بازار بیش از ۳۰۰ میلیون دلاری اسباب بازی کشور باشد در حالی که تولید کنندگان داخلی تنها حدود ۱۰% تولید اسباب بازی های کشور را در اختیار دارد که به معنی نیاز به حمایت بیشتری است.

انواع مقیاس های ماکت ماشین ایرانی

بگذارید این مورد را با یک مثال برای شما توضیح دهیم. زمانی که گفته می شود مقیاس 1:18 یعنی ابعاد واقعی آن خودرو 18 برابر ابعاد ماکت ماشین است. در ادامه ابعاد این ماکت های ماشین را با توجه به مقیاس آن ها آورده ایم:
⦁ (1:78) طول ماکت ماشین دراین مقیاس بین 5 تا 6 سانتی‌متراست.
(1:76) طول ماکت ماشین دراین مقیاس بین 6 تا 7 سانتی‌متراست.
(1:64) طول ماکت ماشین دراین مقیاس بین 7 تا 8 سانتی‌متراست.
(1:43) طول ماکت ماشین دراین مقیاس بین 10 تا 12 سانتی‌متراست.
(1:32) طول ماکت ماشین دراین مقیاس بین 14 تا 17 سانتی‌متراست.
⦁ (1:24) طول ماکت ماشین دراین مقیاس بین 18 تا 22 سانتی‌متراست.
(1:18) طول ماکت ماشین دراین مقیاس بین 25 تا 30 سانتی‌متراست.
در این سال های اخیر با توجه به محدودیت فضا برای جمع آوری کلکسیون ماشین ها، مقیاس 1:43 بیش از پیش مورد توجه علاقه مندان این ماکت های ماشین قرار گرفته است.


برند های معروف خارجی ماکت ماشین فلزی

ماشین فلزی لیکان طاهاتویز

  • جنس : فلزی
  • ابعاد : 6*16*5 سانتی متر
  • رنگ بندی : قرمز،مشکی،سفید
  • نوع حرکت : عقب کش
  • قابلیت بازشدن درب جلو
  • قابلیت باز شدن درب کاپوت و صندوق
  • موزیکال
  • دارای نور

اگر به ماکت های ماشین فلزی علاقه مند باشید احتمالا نام برند های مایستو، ویلی و کینسمارت را شنیده اید. این برند ها از معروف ترین و پرطرفدار ترین ها در سطح بازار جهانی هستند. برند مایستو به صورت کلی ماکت ماشین، هواپیما، دوچرخه و موتورسیکلت تولید می‌کند. این ماشین ها در مقیاس های 1:12، 1:18، 1:24، 1:25، 1:27، 1:31، 1:43 و 1:64 تولید می شود. محصولات این برند فضای داخلی و موتور خیلی خوبی دارند. جزئیات به کار رفته در این ماشین ها نیزبسیار با ظرافت و دقیق کار شده است.
برند ویلی امروزه در زمره بزرگترین سازندگان ماشین های دایکست می باشد. این برند محصولات خود را در مقیاس های 1:24، 1:32، 1:38، 1:43، 1:60، 1:18 و 1:87 تولید می کند. اخیرا نیز این تولید کننده تمرکز خود را بر روی تولید ماکت ماشین 1:32 باری کنترل از راه دور و ماشین های پلاستیکی 1:12 گذاشته است.
کینسمارت نیز جذابترین ماکت های ماشین را تولید می‌کند. این برند که مجوز ساخت بیش از 200 مدل خودرو را دریافت کرده و همچنان در حال گسترش آن است، محصولات خود را با آخرین استاندارد های ایمنی انجام شده توسط آزمایشگاه های معتبر در هنگ کنگ مطابقت داده است.

پیویو، حامی تولیدات با کیفیت ایرانی

پیویو، فروشگاه اینترنتی است که رسالت خود را معرفی کارخانه‌های ایرانی می داند و این جهادگران اقتصادی را در راستای معرفی و فروش محصولاتشان یاری می‌دهد؛ تا در شرایط تحریمی به رشد و شکوفایی اقتصاد کشور کمک کرده باشد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

کیمیا عدالتی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *