انیمیشن شرک ۲
بازدید 709
0

انیمیشن شرک 2

 انیمیشن شرک 2 Shrek یک فیلم انیمیشنی کمدی، امریکایی است که توسط کمپانی دریم ورکس عرضه شد. شرک 2 به کارگردانی  Andrew Adamson ، Kelly Asbury و Conrad Vernon به عنوان ادامه ی انیمیشن شرک ساخته و در سال 2004 اکران شد. شرک 2 مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و تماشاگران از این انیمیشن محبوب به خوبی استقبال کردند. انیمیشن شرک 2 در صدر لیست پر فروش ترین فیلم های سال 2004 قرار گرفت و افتخارات بسیاری را برای کمپانی دریم ورکس به همراه اورد از جمله نامزد 2 جایزه اسکار برای بهترین انیمیشن و بهترین اهنگ اورجینال و همچنین نامزد 2 جایزه ی گرمی شد.

روایت داستانی انیمیشن شرک 2

شرک و فیونا بالاخره با هم ازدواج کردند و بعد از بازگشت از ماه عسلشان دعوت نامه ای از سرزمین فارفاراوی برایشان امد. پدر و مادر فیونا تصمیم داشتند با برگزاری جشنی ازدواج آنها را تبریک بگویند. شرک اول با رفتن مخالفت می کند چون مطمئن است که پدر و مادر فیونا از اینکه او یک غول است خوششان نخواهد امد اما فیونا او را مجبور به رفتن می کند. شرک و فیونا به همراه الاغ به سمت سرزمین فارفاراوی حرکت می کنند. آنها پدر و مادر فیونا را ملاقات می کنند.

در انیمیشن شرک 2 پادشاه هرولد و ملکه لیلیان از دیدن داماد و دخترشان که هر دو غول هستند شوکه شده اند. پدر فیونا که از این موضوع بسیار عصبانی است سر میز شام با شرک وارد بحث شدیدی می شود و فیونا با قهر میز شام را ترک می کند و به اتاقش می رود. فیونا با ناامیدی بسیار شروع به گریه کردن می کند و در همین هنگام فرشته نجات ظاهر می شود و به او پیشنهاد کمک می کند در همین هنگام شرک وارد اتاق می شود و با عصبانیت از فیونا می خواهد تا اثاثیه اش را جمع کند. بعد از دعوا بین زن و شوهر فرشته ی نجات کارتش را به شرک می دهد و آنجا را ترک می کند. فرشته نجات به همراه پسرش پرنس چارمینگ به سراغ پادشاه هرولد می روند و فرشته نجات به او یاد اوری می کند که طبق قرارشان فیونا باید با پسر او ازدواج می کرد و او را تهدید می کند که از شر شرک خلاص شود. پادشاه به شرک پیشنهاد می کند که فردا صبح همراه او به شکار بروند تا با هم بیشتر اشنا شوند. اما از قبل با یک قاتل هماهنگ می کند که شرک را بکشد. فردا صبح شرک به همراه الاغ به محل قرار می روند و یک گربه ی چکمه پوش که در حقیقت همان قاتل است با آنها رو به رو می شود. پس از اینکه گربه در مبارزه با شرک شکست می خورد به او اعتراف می کند که به دستور شاه قصد داشته او را بکشد و پیشنهاد می کند برای جبران کارش او را همراهی کند. شرک که احساس می کند غول بودنش مشکل بزرگی است و با این وضع نمی تواند فیونا را خوشبخت کند با کمک الاغ و گربه ی چکمه پوش به محل کار فرشته نجات دستبرد می زند و یک معجون خوشبختی می دزد .معجون خوشبختی می تواند هم او هم عشقش را زیبا کند.

در انیمیشن شرک 2  الاغ و شرک هر دو از معجون می نوشند و سپس از هوش می روند. در قصر هم فیونا با ناراحتی به پدرش اعلام می کند که رفتار زشت او را نمی پسندد و تصمیم گرفته با شرک به باتلاقشان برگردد. در همین زمان فیونا هم از هوش می رود. فردا صبح شرک از خواب بیدار شده و متوجه می شود که به یک مرد جذاب تبدیل شده است و الاغ هم به یک اسب سفید تغییر کرده است. اثر معجون خوشبختی فقط در صورتی باقی می ماند که شرک تا نیمه شب معشوقش را ببوسد. شرک، الاغ و گربه به سمت قصر حرکت می کنند. فیونا بی خبر از خواب بیدار می شود و از دیدن خودش در اینه شوکه شده و به دنبال شرک می گردد. فرشته ی نجات که از دزدیده شدن معجون خوشبختی با خبر شده است پرنس چارمینگ را به جای شرک به سراغ فیونا می فرستد. پرنس چارمینگ زودتر از شرک به قصر می رسد و خودش را به جای او جا می زند. فرشته نجات هم شرک را قانع می کند که فیونا یک پرنسس است و هیچوقت در کنار او خوشبخت نخواهد شد. شرک با نا امیدی قصر را ترک می کند به امید اینکه فیونا در کنار پرنس چارمینگ خوشبخت خواهد شد و….

صداگذاران انیمیشن شرک 2

Mike Myers در نقش شرک

Eddie Murphy در نقش الاغ سخنگو

Cameron Diaz در نقش پرنسس فیونا

Julie Andrews در نقش ملکه لیلیان مادر فیونا

Antonio Banderas در نقش گربه ی چکمه پوش

John Cleese در نقش پادشاه هرولد پدر فیونا

Rupert Everett در نقش پرنس چارمینگ

باکس افیس انیمیشن شرک 2

انیمیشن شرک 2 در امریکا و کانادا بیش از 441 میلیون دلار به فروش رسید. در کشور های دیگر بیش از 448 میلیون دلار در امد کسب کرد. انیمیشن شرک 2 که با بودجه ی 150 میلیون دلاری ساخته شد موفق شد به باکس افیس جهانی 919 میلیون دلاری دست پیدا کند و عنوان موفق ترین انیمیشن کمپانی دریم ورکس را بدست اورد. انیمیشن شرک 2 عنوان پرفروش ترین انیمیشن تاریخ را بدست اورد و در سال 2010 این رکورد توسط داستان اسباب بازی 3 شکسته شد. سری انیمیشن های شرک رتبه ی دوم پرفروش ترین سری انیمیشن های جهان را در اختیار دارد. قسمت سوم شرک در سال 2007 اکران شد.

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن شرک 1 اینجا را کلیک نمایید .

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن شرک 3 اینجا را کلیک نمایید .

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن شرک 4 اینجا را کلیک نمایید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *