بازدید 1299
۲

انیمیشن شرک 4 Shrek Forever After

 انیمیشن شرک 4 Shrek Forever After یک انیمیشن کمدی امریکایی است که در سال 2010 اکران شد. این انیمیشن قسمت چهارم از سری انیمیشن های شرک است که توسط کمپانی دریم ورکس عرضه شد. شرک 4 به کارگردانی  Mike Mitchell و نویسندگی Josh Klausner و Darren Lemke ساخته شد. انیمیشن واکنش های مختلفی از سوی منتقدین گرفت اما پرفروش ترین قسمت از سری انیمیشن های شرک شد و باکس افیس بسیار خوبی را بدست اورد. انیمیشن شرک 4 پنجمین فیلم پر فروش سال 2010 اعلام شد.

روایت داستانی انیمیشن شرک 4

در انیمیشن شرک 4 داستان از یک فلش بک شروع می شود. پادشاه هرولد و ملکه لیلیان که از صبر کردن برای نجات دخترشان توسط یک شوالیه خسته شده اند به سراغ مردی به نام رامپل استیلتسکین می رود که یک جادوگر شرور است. رامپل قراردادی را تنظیم می کند که طبق ان طلسم پرنسس فیونا را برمی دارد و پادشاه هم باید در عوض کل سرزمین فار فار اوی را به او ببخشد. پادشاه و ملکه که راه دیگری برای نجات دخترشان نمی بینند به ناچار می پذیرند. درست قبل از اینکه قرارداد را امضا کنند خبر می رسد که شرک، پرنسس فیونا را از قلعه نجات داده است. رامپل که قرارداد سرزمین را از دست داده است ارزو می کند که ای کاش شرک به دنیا نیامده بود. فیلم به زمان اکنون بازمی گردد و شرک به یک مرد خانواده تبدیل شده است. تمام روز هایش تکراری است و چون معروف شده از شلوغ بودن اطرافش کلافه شده است. شرک به یاد روزهای گذشته می افتد که همه از او می ترسیدند و می توانست با ارامش زندگی کند و احساس می کند دیگر یک غول واقعی نیست. شرک به همراه خانواده اش به سرزمین فار فار اوی می رود که با تمامی دوستان و طرفدارانش تولد بچه هایش را جشن بگیرد. اما اتفاقات مختلف و هیاهو های بسیار به غرورش لطمه وارد می کند و با داد و فریاد و عصبانیت محل جشن را ترک می کند. فیونا او را دنبال می کند و شرک با عصبانیت به او می گوید که ارزو می کند زمان به عقب بر میگشت به زمانی که او یک غول واقعی بود و هنوز فیونا را از قلعه نجات نداده بود. فیونا با ناراحتی و دل شکسته او را ترک می کند. رامپل که این وضعیت را نظاره می کند با خوشحالی نقشه ی شیطانی را برای از بین بردن شرک می کشد. رامپل قراردادی را به شرک پیشنهاد می کند که طبق ان می تواند یک روز به وضعیت گذشته اش برگردد و یک غول واقعی باشد در اذای آن یک روز از نوزادی اش را به رامپل بدهد.

شرک قرارداد را امضا می کند و به زمانی دیگر منتقل می شود. در این دنیای جدید شرک هرگز فیونا را نجات نداده است و هنوز تمام مردم از او می ترسند. شرک با ترساندن مردم تفریح می کند تا اینکه عکس فیونا را در پوستر مجرمان تحت تعقیب می بیند. شرک به خانه می رود و می بیند که همه چیز متروکه و از بین رفته است. تعدادی جادوگر سوار بر جارو هایشان از راه می رسند و شرک را دستگیر کرده و با خود به سرزمین فار فار اوی می برند. سرزمین فار فار اوی تقریبا نابود شده است و حالا رامپل بر ان حکومت می کند. رامپل حقیقت را فاش می کند که روز تولد شرک را پاک کرده است و شرک پس از اتمام این روز ناپدید خواهد شد چون طبق این قرارداد شرک هرگز با دوستانش ملاقات نکرده، همسرش را نجات نداده و هرگز به دنیا نیامده است. شرک متوجه می شود که فریب خورده است. پس از اینکه زمان به عقب بازگشت و شرک فیونا را نجات نداد شاه و ملکه قرارداد رامپل را امضا کردند و ناپدید شدند. به این ترتیب رامپل به پادشاهی رسید. شرک به همراه الاغ از قصر فرار می کند. الاغ که شرک را به خاطر نمی اورد بعد از دیدن گریه ی او برای زندگی از دست رفته اش تصمیم می گیرد به او اعتماد کند. در انیمیشن شرک 4 پس از اینکه شرک ماجرا را برای الاغ تعریف می کند، الاغ راه خارج شدن از قرارداد را برای او مشخص می کند. قرارداد رامپل به وسیله ی بوسه ی عشق واقعی باطل خواهد شد. شرک متوجه می شود که برای باطل کردن قرارداد باید فیونا را پیدا کند. خیلی زود شرک و الاغ با لشگری از غول ها رو به رو می شوند که به وسیله ی فیونا رهبری می شوند و قصد شورش بر علیه رامپل را دارند. شرک متوجه می شود که فیونا از صبر کردن در قلعه خسته شده و خودش از آنجا فرار کرده است و بخاطر سختی ها و ناامیدی هایش دیگر عشق را باور ندارد. شرک خیلی تلاش می کند تا عشق فیونا را به خودش جلب کند اما موفق نمی شود و …

صداگذاران انیمیشن شرک 4 :

Mike Myers در نقش شرک

Eddie Murphy در نقش الاغ سخنگو

Cameron Diaz در نقش پرنسس فیونا

Julie Andrews در نقش ملکه لیلیان مادر فیونا

Antonio Banderas در نقش گربه ی چکمه پوش

John Cleese در نقش پادشاه هرولد پدر فیونا

باکس افیس انیمیشن شرک 4 :

انیمیشن شرک 4 بیش از 238 میلیون دلار در امریکا و کانادا و بیش از 513 میلیون دلار در کشور های دیگر جهان به فروش رسید. این انمیشن که با بودجه ی 165 میلیون دلاری تهیه شد به باکس افیس جهانی بیش از 752 میلیون دلار دست یافت. انیمیشن شرک 4 رتبه دوازدهمین انیمیشن پرفروش جهان را دارا است. این انمیشن دومین انیمیشن پرفروش سال 2010 پس از داستان اسباب بازی 3 شد.

انیمیشن شرک 5 :

قسمت چهارم این مجموعه قرار بود که قسمت اخر سری انیمیشن های شرک باشد اما پس از اینکه کمپانی دریم ورکس توسط ان بی سی یونیورسال خریداری شد خبر بازگشت دوباره ی شرک از طرف این کمپانی اعلام شد. هنوز از زمان انتشار تریلر اطلاعاتی در دست نیست اما قسمت جدید سری انیمیشن شرک در دست ساخت است.

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن شرک 1 اینجا را کلیک نمایید .

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن شرک 2 اینجا را کلیک نمایید .

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن شرک 3 اینجا را کلیک نمایید .

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *