طرح های نورولینک ایلان ماسک
بازدید 199
0

طرح های نورولینک ایلان ماسک برای اتصال مغز انسان به طور مستقیم به کامپیوتر ها

برنامه ها و طرح های نورولینک ایلان ماسک برای اتصال مغز انسان به طور مستقیم به کامپیوترها

این کارآفرین می گوید که تراشه مغز در نهایت به هم زیستی با هوش مصنوعی خواهد رسید.آیلان ماسک، استارتاپ نوروتکنولوژی محرمانه نورولینک را در اولین اعلام عمومی اش رو نمایی کرد که نشان از کاشتن رشته های قابل انعطاف در مغز و اتصال آن به صورت مستقیم به کامپبوتر دارد.این فناوری با هدف کمک معلولان در کنترل کامپیوتر از طریق ابزارهای قابل برنامه ریزی در مغزهایشان است و می تواند یک روز به صورت گسترده ، روش فکر کردن و برقراری ارتباط انسان ها را بهبود بخشد.آقای ماسک در سخنرانی اش در رویداد سان فرانسیسکو گفت که تراشه به بهبود و تقویت مغز شما کمک می کند و در نهایت باعث همزیستی با هوش مصنوعی می شود.

 

برنامه های سریالی قبلی این کارآفرین شامل بازدگرگونی در پرداخت های آنلاین با پی پال، انتقال صنعت خودروهای الکترونیکی از طریق تسلا و پیشبرد برنامه سفر فضایی از طریق اسپس ایکس بوده است. اما این کارش با نورولینک اسرارآمیز مسلما جاه طلبانه ترین برنامه اوست.این بیلیونر استارتاپ نوروتکنولوژی را برای قرار دادن انسانها در سطح رایانه ها و مواجهه با آنچه بسیاری به عنوان خطری که هوش مصنوعی انسان را تهدید می کند ایجاد کرده است.او گفت بعد از حل بسیاری از بیماری های مرتبط با مغز، …یک آینده به مراتب بهتر ایجاد خواهد شد.در طول ارائه سخنرانی ماسک، او به نظر می رسید که به صورت تصادفی نشان می دهد که سیستم هم اکنون بر روی کی میمون تست شده است و با استفاده از مغز او کامپیوتر کنترل شده است.جزییات بسیار اندکی قبلا درباره پروژه داده شده بود که بیان می کرد این پروژه طرح های نورولینک ایلان ماسک در 2016 شروع به کار کرده است و بیشتر با هدف ایجاد باند فوق العاده بالا برای اتصال یک مغز انسانی به کامپیوتر بنا نهاده است.

او می گوید: چنین تکنولوژی هایی  برای هم گام بودن با پیشرفت های سریع هوش مصنوعی ضروری است. اگر این تکنولوژی ها ایجاد نشوند او معتقد است که بشر می تواند خیلی زود از ماشین هایی که به مرور انسان را به شکلی که انسانها، حیوانات خانگی را می بینند ببینند عقب بماند.صحبت کردن درباره این ایده در کنفرانس تکنولوژی 2016 به این انجامید که او گفت من ایده یک گربه خانگی شدن را دوست ندارم پس راه حل چیست؟ من فکر می کنم یکی ا ز راه حل ها این است که به نظر می رسد شاید بهتر باشد یک لایه هوش مصنوعی اضافه شود.ایده تقویت توانایی ها و ظرفیت های انسانی از طریق فناوری، اغلب به ترنس هیومنیزم یا انتقال انسانی اشاره دارد که معمولا محدود به حوزه علوم تخیلی است اما نورولینک خیال دارد آزمایشات بالینی فن آوری را در سال آینده آغاز کند.نورولینک یک سیستم رباتیک توسعه داده است تا رشته هایی درون مغز بکارد یا فرو کند و امیدوار است که یک روز به همان اندازه جراحی لیزر چشم مفید فایده واقع شود.

طرح های نورولینک ایلان ماسک میگوید یک تراشه کوچک به مغز از طریق این رشته ها اتصال پیدا می کند که باریک تر از موی انسان است و با چشم غیر مسلح و چشم انسانی مشاهده آن بسیار دشوار است.اندازه سیستم نورولینک آن را بسیار کوچکتر و کمتر تهاجمی تر از تلاش های قبلی برای واسطه های ماشینی مغز است.یک مقاله سفید شرح داده است که تکنولوژی بیان می کند واسطه های قبلی در آزمایشات بالینی مورد استفاده قرار گرفته است و محدود به 256 الکترود است.ما آرایه هایی از رشته های کوچک و قابل انعطاف با الکترودهای 3072 در هر آرایه ایجاد کرده ایم که از طریق 96 رشته توزیع شده اند. این مطلب را همین مقاله به آن پرداخته است.اولین برنامه های کاربردی طرح های نورولینک ایلان ماسک برای کمک به افراد دارای پاراپلژیک خواهد بود تا به آنها کمک کند از گوشی های هوشمند یا کامپیوترشان که برای درمان صرع، پارکینسون و حتی بازخورد غنی بصری برای افراد نابینا مورد استفاده قرار می گیرد استفاده کنند.مکس هوداک رییس پروژه نورولینگ می گوید بیماران اول نیاز به این خواهند داشت که طرز استفاده از فن آوری را بیاموزند.او گفت تصویر کنید بازویی قبلا نداشته اید و حالا به طور ناگهانی بازو دارید و می توانید از آن استفاده کنید. او افزود که این پروسه طولانی است و شبیه به یادگیری نوع لمس و یا نواختن پیانو است.

 

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *