ارز دیجیتال گرام
بازدید 149
0

ارز دیجیتال تلگرام به نام گرام در رقابت با لیبرای فیس بوک

سرویس پیام رسانی Telegram به مدت یک سال برنامه محرمانه ای را طراحی کرده است: برای اینکه بتواند فیسبوک را در مسابقه راه اندازی یک cryptocurrency با پروژه جدید خود به نام ارز دیجیتال گرام “Gram” شکست دهد.

در مورد ارز دیجیتال گرام اطلاعات کمی وجود دارد ، اما گزارش های رسانه ای می گویند که تلگرام تأسیس شده در روسیه قصد دارد یک سرویس در دسترس ایجاد کند که استفاده از آن آسان تر از انواع رمزنگاری شده مانند بیت کوین باشد – که هنوز هم محدود به یک بازار نسبتاً کوچک است.

در اطلاعات لو رفته ای که به صورت آنلاین درباره ارز دیجیتال گرام منتشر شد ، تلگرام گفت که می خواهد یک “رمزارز استاندارد را که برای تبادلات منظم در زندگی روزمره مردم عادی استفاده می شود” ایجاد کند.

براساس این سند ، پیام رسان رمزگذاری شده با هدف تبدیل شدن به “جایگزین ویزا و مستر کارت برای اقتصاد غیر متمرکز جدید” ، سیستم پرداخت سریع و ایمن را پیش بینی می کند.

فیسبوک برنامه های خود را برای راه اندازی ارز جهانی به نام Libra در سال 2020 اعلام کرده است. تلگرام در تلاش است تا غول رسانه های اجتماعی را مورد ضرب و شتم قرار دهد ، با گزارش نیویورک تایمز اولین واحدهای ارز دیجیتال گرام با استناد به سرمایه گذاران ناشناس ، می تواند ظرف دو ماه در بازار عرضه شود. برای این منظور ، براساس پرونده های کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ، تلگرام رکورد 1.7 میلیارد دلار از 200 سرمایه گذار خصوصی را از طریق پیشنهاد سکه اولیه (ICO) اجرا شده در دو مرحله جمع آوری کرده است.

این موفقیت آنگونه بود که گزارش های رسانه ای اعلام کردند پیام رسان تلگرام یک سرمایه گذاری عمومی را لغو کرده تا این کار باعث شود افراد علاقه مند منتظر راه اندازی رسمی “گرام” باشند و بتوانند ارز دیجیتال گرام را خریداری کنند. به طور رسمی ، تلگرام کلمه ای در مورد این موضوع به زبان نیاورده است ، اما اطلاعات از طریق سرمایه گذاران ، بیشتر در ایالات متحده ، آسیا و روسیه ، منتشر شده است. یک منبع در محافل اقتصادی مسکو به خبرگزاری فرانسه گفت: “آنها (سرمایه گذاران) به بند محرمانه پایبند هستند.” این منبع ادعا کرده است که شخصاً “حداقل یک بانکدار درجه یک و یک تاجر از لیست فوربس روسیه” را می شناسد که در زمره سرمایه گذاران قرار دارد.

این منبع افزود: “فقط سرمایه گذاری از طریق دعوت امکان پذیر بود ، اما خیلی ها می خواستند در آن شرکت کنند.”

زمان در حال گذر است و طبق روزنامه روسی Vedomosti ، تلگرام قول داده است که قبل از 31 اکتبر گرام را بین سرمایه گذاران توزیع کند یا پول آنها را بازگرداند.

مانوئل والنته ، مدیر بورس فرانسوی رمز ارز Coinhouse گفت: “فیس بوک و تلگرام فضایی برای پر کردن می بینند.” وی گفت که غول های فناوری می خواهند به کاربران این امکان را بدهند كه مبلغ كوچكی را بصورت آنلاك مبادله كنند بدون آنكه از طریق بانكداری یا برنامه های کاربردی اقدام كنند. وی گفت كه این پروژه ها “ترس كشورها برای از دست دادن نفوذ” را تقویت می كند ، زیرا قرار است ارزهای رمزپایه بدون مركز و نظارت آن ها عمل كنند. تلگرام پیشتر بارها و بارها با مقامات روسی بر سر رمزگذاری قوی آن درگیری داشته و به طور رسمی در این کشور مسدود شده است.

برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده مانند تلگرام توسط طیف گسترده ای از مردم که سعی می کنند از نظارت مقامات جلوگیری کنند – از جهادگران دولت اسلامی و فروشندگان مواد مخدر گرفته تا فعالان حقوق بشر و روزنامه نگاران ، در سراسر جهان به طریق رایج ترجیح داده می شوند.

خدمات پیام رسانی مانند Telegram ، Facebook یا WhatsApp از ارز رمزپایه خود سود زیادی بدست می آورند. براساس گزارشی از صندوق سرمایه گذاری روسیه آتون ، “ارزهای جدید رمزپایه موفقیت آمیز آنهایی هستند که بخشی یکپارچه از اکوسیستم پیام رسان شبکه موجود اجتماعی هستند”. در این گزارش آمده است: با وجود تعداد زیادی از کاربران – از جمله تلگرام حدود 250 میلیون تخمین زده شده – برنامه های پیام رسانی “می توانند پذیرش پرداخت رمز ارز را در بین مردم به صورت وسیعی افزایش دهند”. اما همچنین پیش بینی کرده است که ارزهای رمزنگاری شده جدید به احتمال زیاد زمانی موفق خواهند شد که دارای مواردی باشند که “کاملاً مطابق با مقررات در بازارهای اصلی هستند”.

در جلسه وزرای دارایی G-7 در ژوئیه در فرانسه ، وزیران و بانکداران مرکزی درباره خطر چنین پروژه های بلندپروازانه پول دیجیتال برای سیستم مالی بین المللی هشدار دادند.

تلگرام در سال 2013 توسط برادران روسی نیکولای و پاول دوروف آغاز شد. این امکان را به کاربران می دهد تا پیام های متنی رمزنگاری شده ، عکس ها و فیلم ها را تبادل کنند و همچنین برای حدود 200000 نفر “کانال” ایجاد کنند. همچنین از تماس های صوتی رمزگذاری شده پشتیبانی می کند. این برنامه به طور گسترده ای توسط معترضان دانشجویی در هنگ کنگ برای سازماندهی و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد تظاهرات های ضد دولتی ادامه دارد.

Telegram یک سازمان غیردولتی است که به صورت نرم افزار “متن باز” برای بهبود برنامه در دسترس همه است و هر نوع کنترل بر روی عملکرد آن را رد می کند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *