تفنگ اتوماتیک و تفنگ نیمه اتوماتیک
بازدید 5917
0

تفنگ اتوماتیک و تفنگ نیمه اتوماتیک

علاقه مندان به تفنگ و سلاح های گرم حتما هم تعریف تفنگ اتوماتیک و تفنگ نیمه اتوماتیک را می دانند و هم تفاوت بین این دو را. ولی خیلی از افراد هم هستند که به موضوعاتی از این قبیل علاقه دارند و میخواهند اطلاعاتی راجع به آن کسب کنند. اگر شما هم جزء علاقه مندان هستید پس منتظر باشید تا مطالب مفیدی دریافت کنید. از آنجایی که استفاده از تفنگ ممنوع میباشد عده ای به تفنگ های اسباب بازی روی آورده اند. اگر میخواهید بدانید فواید بازی با تفنگ اسباب بازی چیست؟ در ادامه با پیویو همراه باشید.

تفنگ نیمه اتوماتیک چیست؟

به طور کلی به هر سلاح گرمی که با هر بار کشیدن ماشه یک گلوله شلیک کند و سپس به طور خودکار محفظه را با یک فشنگ از خشاب بارگیری کرده و دوباره آماده شلیک شود تفنگ نیمه اتوماتیک میگویند. نحوه مسلح شدن اینگونه تفنگ ها به صورت خودکار توسط گاز ناشی از انفجار باروت فشنگ شلیک شده انجام میشود.تفنگ نیمه اتوماتیک

تفنگ اسباب بازی مسلسل دوربین دار کد 3-568

  • دارای 30 عدد تیر فومی
  • برد شلیک 12 متر
  • اجزا قابل جدا شدن
  • قابلیت تنظیم بزرگنمایی
  • قابلیت نشانه گیری 
  • جنس پلاستیکی
  • باتری خور

تفنگ اتوماتیک چیست؟

تفنگ اتوماتیک نوعی سلاح گرم است که با هر بار فشردن ماشه شروع به شلیک گلوله میکند تا زمانی که خشاب خالی شود. این نوع نحوه شلیک را به عنوان مثال می توان در مسلسل مشاهده کرد. مسلح شدن این نوع تفنگ ها به این صورت است که مکانیسم های مختلف داخل اسلحه نیرویی را از لگد ناشی از گاز باروت فشنگ جذب می کند تا مجدد به طور خودکار بارگیری شود. معمولا تفنگ های اتوماتیک دارای سوئیچی هستند که میتوان با فشردن آن نحوه شلیک را به نیمه خودکار تغییر داد. این به این معنی است که قابلیت شلیک یک تا سه گلوله را خواهد داشت.

تفنگ اتوماتیک

در حالی که تفنگ های نیمه اتوماتیک به طور گسترده در دسترس هستند، سلاح های تمام اتوماتیک این گونه نیستند. این نوع اسلحه ها مخصوص نظامیان است.

اطلاعاتی درباره تفنگ اتوماتیک و تفنگ نیمه اتوماتیک

در سال 1934 فروش سلاح های خودکار در آمریکا بسیار محدود شد. بر اساس این قانون که اولین قانون فدرال کنترل اسلحه بود یک مالیات 200 دلاری برای تولید یا فروش مسلسل و تفنگ های ساچمه ای وضع شد. قرار بود تمام فروش ها در دفتر ثبت ملی ثبت شود. طبق قانونی که در سال 1986 وضع شد محدودیت دسترسی به اسلحه خودکار برای خریداران غیرنظامی بسیار دشوار تر شد. اصلاحیه ای بر این قانون وارد شد که مالکیت غیرنظامی مسلسل های تولید شده پس از 19 مه 1986 را ممنوع کرد. یعنی افراد غیرنظامی پس از تصویت این قانون حق استفاده از تفنگ های اتوماتیک را نداشتند. سلاح هایی که قبل از آن تاریخ ساخته و ثبت شده اند تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

در آمریکا برای خرید یک تفنگ اتوماتیک حدودا باید 200 دلار به اداره الکل ، تنبا کو و سلاح گرم بپردازید. بعد از آن سوابقتان توسط پلیس فدرال بررسی خواهد شد تا نشان دهد هیچ سابقه خشونت خانگی یا محکومیت به جنایت وجود ندارد. این روند ممکن است ماه ها طول بکشد. بعد از تاییدیه شما صاحب آن خواهید شد.

یرخی از ایالت های آمریکا مانند کالیفرنیا، آیووا و کانزاس تحت هر شرایطی داشتن تفنگ اتوماتیک را ممنوع کرده اند. اما ایالتی مانند ایالت نوادا در صورتی که مالک قوانین فدرال را رعایت کرده باشد مجاز به داشتن تفنگ اتوماتیک خواهد بود. البته این نکته وجود دارد که حمل علنی اسلحه در این ایالت نیاز به مجوز ندارد ولی حمل مخفیانه از این قاعده مستثنی است و باید فرد حمل کننده مجوزCCW داشته باشد. حمل مخفیانه به این معناست که وجود اسلحه مشخص نباشد. در صورت نداشتن مجوز جرم رده C محسوب میشود و مجازات زیر را همراه خواهد داشت.

  • یک تا پنج (1 تا 5) سال در زندان ایالتی نوادا
  • یا شاید تا 10000 دلار جریمه شود

در کشور ما ایران حمل اسحله توسط عامه مردم ممنوع است و در صورت استفاده مجازات به همراه خواهد داشت. البته بعضی از مشاغل خاص به واسطه شغلی که دارند و خطرات احتمالی مجاز به استفاده از اسلحه میباشند ولی نه در هر شرایطی. تفنگ اتوماتیک و تفنگ نیمه اتوماتیک هم فرقی نمیکند در هر صورت غیر مجاز است.

امروزه یکی از اسباب بازی های پرطرفداری که وارد بازار شده است تفنگ اسباب بازی است که انواع بسیار مختلفی هم دارد. بعضی از این تفنگ های اسباب بازی بسیار شبیه به نمونه واقعی شان هستند به همین دلیل هم علاقه مندان زیادی دارند و هم محدودیت سنی برای آنها تعریف شده است.

از نظر جنس بعضی از آنها پلاستیکی و بعضی فلزی هستند. البته تفنگ های فلزی هم فقط بخشی از آنها فلزی است نه همه بخش هایشان. به همین دلیل حتی از نظر وزنی هم حس واقعی بودن را به فرد منتقل میکند.

معرفی چند نمونه تفنگ ساچمه ای اسباب بازی و مشخصات آنها :

نامجنسبرد پرتابابعاد بسته بندیمشخصاترده سنی
تفنگ GUN SERIES مدل 303Aپلاستیک فشرده30 تا 40 متر7*20*75 سانتی متردارای لیزر و چراغ قوه+8
تفنگ ساچمه ای یوزی M35  پلاستیک فشرده20 متر32 * 18 * 5 سانتی متردارای نمونه داخلی و خارجی+8
تفنگ ساچمه ای مدل 868Aپلاستیک فشرده30 تا 40 متر5*17*75 سانتی متردارای لیزر+8
تفنگ ساچمه ای لیزری M30پلاستیک مقاوم20 متردارای لیزر+8
تفنگ UZI مدل 1-411
پلاستیک فشرده20*4*30 سانتی متردارای لیزر
دارای صدا خفه کن
+14
تفنگ UZI مدل F310-1پلاستیک فشرده24/5*14 سانتی متردارای صدا خفه کن+14
تفنگ تک تیرانداز 320 GUNپلاستیک فشرده20 متر84 سانتی مترچندکاربره: پرتاب سه نوع تیر،اتوماتیک،دارای دوپایه+14
 GUN SERIES مدل 301Aپلاستیک فشرده30 تا 40 متر ابعاد 55*20*5 سانتی متردارای لیزر و چراغ قوه+8
AIRSOFT GUN مدل M43پلاستیک فشرده30 متر70 سانتی متردارای لیزر +10

کمان کراسبو طرح تفنگ کد FH-006

  • دسته های کمان قابل تنظیم
  • باتری 3.7 ولتی قابل شارژ
  • قابلیت نشانه گیری با کیفیت بالا
  • دارای 12 عدد تیر

البته بازی با تفنگ های اسباب بازی که قابلیت پرتاب تیر پلاستیکی دارند هم خطرات خودش را دارد. به عنوان مثال نباید به سمت حیوان یا انسان نشانه گیری کرد زیرا باعث آسیب رساندن به آنها خواهند شد.

مدل های بسیار متنوعی در دنیای تفنگ های اسباب بازی وجود دارند که ما فقط چند نمونه از آن را معرفی کردیم زیرا بیشترین شباهت را به اسلحه های واقعی دارد با این تفاوت که خطر مرگ به همراه نخواهند داشت.

فواید بازی با تفنگ اسباب بازی چیست؟

این نگرانی مشترک بین همه خانواده ها در سراسر جهان وجود دارد که آیا استفاده کودکانشان از تفنگ اسباب بازی باعث ایجاد رفتار خشونت آمیز در آینده خواهد شد یا خیر؟ این نگرانی کاملا طبیعی است ولی آیا واقعا ارتباطی بین بازی با اسلحه و خشونت استفاده از سلاح در زندگی بعدی وجود دارد؟ آیا فایده هم دارد؟ اگر دارد پس فواید بازی با تفنگ اسباب بازی چیست؟

  • طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه، به نظر می رسد که ارتباط کمی بین مجاز بودن کودک برای شرکت در بازی با اسلحه و استفاده از سلاح های واقعی در بزرگسالی وجود داشته باشد. بنابراین اولین پاسخ به سوال فواید بازی با تفنگ اسباب بازی چیست؟ این است که برخی استدلال میکنند در سنی که کودک با تفنگ و اسلحه بازی میکند در واقع تعریفی از سلاح به عنوان روشی برای کشتن یا مرگ یا حتی معنای واقعی “کشتن” ندارد. اتفاقا برعکس کودکان از تفنگ های خود برای مقابله با خشونتی که در دنیای اطرافشان میبینند استفاده می کنند و یاد میگیرند که با خشونت مبارزه کنند.

  • پاسخ دوم به سوال فواید بازی با تفنگ اسباب بازی چیست؟ این است که کودک به وسیله ارتباط با تفنگ اسباب بازی و قوانینی که شما به او می آموزید میتواند تفاوت بین اسلحه واقعی و اسباب بازی را بفهمد. حتی می تواند با تجزیه و تحلیل عواقب استفاده از هر دو را بسنجد و به دنبال خشونت نباشد.

  • بازی بدون شک قوه تخیل کودک را تقویت می کند، اما بازی با اسلحه همچنین می تواند به آنها کمک کند تا مهارت های حل مسئله را توسعه دهند – “کجا می توانم پنهان شوم؟” “چگونه می توانم از شرور پیشی بگیرم؟”، “چگونه می توانم بدون اینکه گرفتار شوم به منطقه امن بروم؟”. همچنین می تواند به آنها کمک کند تا درکی از خوب و بد، درست و نادرست داشته باشند. این است سومین پاسخ قانع کننده ای که میتواند نگرانی ها را برطرف کند.

ترس از اینکه کودکی که در حال بازی با اسلحه است ممکن است با این فکر بزرگ شود که تیراندازی به مردم مشکلی ندارد، می تواند یک مشکل واقعی برای بزرگسالان باشد. اما، وقتی در نظر بگیرید که آنها از طریق بازی رشد می کنند و یاد می گیرند، می توان به چشم انداز روشن تری از مزایای آن دست یافت. اجازه دادن به کودکان برای استفاده از هر نوع بازی برای رشد و درک جهان در واقع می تواند فوق العاده مثبت باشد.

برای انتخاب علمی اسباب بازی برای کودکتان مقاله زیر میتواند برایتان مفید باشد .

انتخاب اسباب بازی صحیح و هدفمند برای کودکان

تفنگ نیمه اتوماتیک چیست؟

به طور کلی به هر سلاح گرمی که با هر بار کشیدن ماشه یک گلوله شلیک کند و سپس به طور خودکار محفظه را با یک فشنگ از خشاب بارگیری کرده و دوباره آماده شلیک شود تفنگ نیمه اتوماتیک میگویند

تفنگ اتوماتیک چیست؟

تفنگ اتوماتیک نوعی سلاح گرم است که با هر بار فشردن ماشه شروع به شلیک گلوله میکند تا زمانی که خشاب خالی شود.

فواید بازی با تفنگ اسباب بازی چیست؟

تقویت قوه تخیل ، تقویت مهارت حل مسئله ، تشخیص خوب از بد

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

کیمیا عدالتی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *